Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Welkom.
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Een eerste kennismaking Julia Kool en Johan Hahn 9 October 2010
Les 1 Wat is “ Kook met mij mee!”?. Een dag zonder vlees
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Oplossingsgericht coachen
Een lessenserie van drie lessen
Marketing Werkgroep 6.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit module 2 Identiteit
Landelijke Dag BWI voor iedereen? Wat vraagt het bedrijfsleven? Handige werknemer Creatieve werknemer Betrokken werknemer Ambitieuze werknemer Sociale.
Social Media.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Leerlingenraad Wat ging er aan vooraf.
Het nieuwe solliciteren:
OFC28 mediawijsheid les 4.
Social Media Les 5: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Kennismanagement & Sociale media
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Iedereen gebruikt social media.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
UVW LinkedIn Presentatie
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
Muzieklandschap Doel van deze module Een schets van het werkveld creëren aan de hand van relevante voorbeelden en veranderingen in de muziekindustrie.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
AtyJean & Kracht On Tour Samen on Tour in Goes op 12 oktober 2016.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Social Media & Sport Deel I
LOB zeven stappen naar succes
Een vergadering organiseren
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
What will you do to change the
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Social Media Eindcriteria SM-plan
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Social media voor statenleden/politici
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Social media Wat deel je wel en niet?.
Power up your fundraising
Landelijke Dag 2013.
Transcript van de presentatie:

Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten

Kennismaking

Agenda Doelen van de module Verwachtingen Programma Opdrachten en beoordeling Wat zijn sociale media? Opdracht

Promo SM

Oefening: Wie ben jij? ten/7-trends-voor-de-digitale- marketeer-in ten/7-trends-voor-de-digitale- marketeer-in-2016

Oefening: Wie ben jij? Oefening in duo’s Stel jezelf aan de ander voor aan de hand van je Twitter, Hyves of Facebook profiel (en denk eens goed na over wat je vertelt aan de ander in vergelijking met wat je erop hebt staan).

Voorbeeld vY

Verwachtingen Wat verwachten jullie van deze module?

Wat is de ambitie? Een gedegen en uitdagend plan/rapport én groepspresentatie, waaruit blijkt: – Dat je marketingcommunicatie van het MKB in perspectief kunt plaatsen en kansen signaleert – Dat je de toegevoegde waarde van SM voor het bedrijfsleven herkent en weet toe te passen – Dat je voor bedrijven een SM-strategie kunt uitstippelen en van gefundeerd en creatief (marketingcommunicatie)advies kunt voorzien

Doelen van de module Wat betekenen SM voor de marketing? Nieuwe regels SM binnen het marketinggebied Type boodschap > doel, doelgroep Creatieve ideeën voor SM-actie Crossmediale verbanden Social mediaplan ontwikkelen

Programma Week 1: Wat zijn SM eigenlijk? Week 2: Doelen en klanttypen Week 3: Bereik Week 4: Content (1) Week 5: Content en Virals Week 6: Virals Week 7-8: Strategisch SM-plan + pres

Beoordeling Oefeningen: Actief meedoen en meedenken V of O Week 7+8: Presentatie (50%) en rapport (50%) TOTAAL100%

Waarom deze module?

Wat zijn SM eigenlijk? Ontmoetingsplek Middelen om ideeën, gedachten, inhoud en relaties te delen Iedereen kan een bijdrage leveren Een leuke gelegenheid, waarbij je net iets meer geeft dan je verlangt

Voorbeelden succesvolle SM-acties D4 D4 voorbeelden-briljante-facebookcampagnes voorbeelden-briljante-facebookcampagnes Pretty Social qdo qdo

Voorbeelden succesvolle SM-acties Bavaria w w Kok U&index=3&list=PL42FC3E0F6F3CF7E3 U&index=3&list=PL42FC3E0F6F3CF7E3 KLM

Buzz veroorzaken? Afstand doen van traditionele media en manieren Want hoe ging dat vroeger?

We faxen!! Zomer 2000

Aandacht We willen steeds meer, maar krijgen steeds minder Aandacht verdelen Schaars Ongeloofwaardige beloftes, sociale druk, valse aandacht

Nieuw tijdperk

Opdracht 1: 3x SM 1.Kies 3 Rotterdamse MKB-bedrijven (+ 5 medewerkers) in Rotterdam (of omgeving) die in meer of mindere mate SM inzetten. 2.Googlen, Technocrati (zoekmachine voor blogs, of Google Blog search), speur twitter af, zoek met #, Instagram, FB, etc 3.Analyseer voor elk bedrijf (max 1 A’4): a)Welke SM zijn ingezet? b)Met welke bedoeling zetten ze elk SM- kanaal in?

Docs / PPT te vinden op: Vragen?