Oscar Schuurman Geert Beuneker Tim Janssen Piotr Tekien Usability/Playability Jaar 2.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Massamedia, vermaak en verzet
Advertisements

SEPA Wat verwacht de toezichthouder van u? NFS SEPA-voorlichtingsmiddag, 30 mei 2012 Prof. Dr. Olaf C.H.M. Sleijpen Divisiedirecteur, Toezicht pensioenfondsen.
Plannen.
Mensen komen naar de arts
Les 7: Game testing. Goed nieuws! Het spel laten spelen om je gameplay te testen. Playtest Voldoet de gameplay aan vooraf gestelde doelen?
De website
Voorstellen: Rixt, Rene & Lisette -> kort rondje groep
© 2010 BABYMUNCH © 2010 BABYMUNCH.  Projectgroep  Doelgroep  Onderzoeksresultaten  Proces  Concept  Demonstratie  Reflectie  Afsluiting.
Het potje
Het oude Egypte Frankie Schram 1 Het oude Egypte Werken met een website-onderdeel Fr. Schram 29/011/2003.
1. Zet op een leeg werkveld klaar:
ZXCVBNZXCVBN. HCI Human Computer Interaction HCI = Designing products people love to use.
Workshop Testen 16 februari 2011
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Java patterns Introductie tot GoF patterns in Java.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Idee Generatie Wit Papier, Warcraft 3, Thrall, Hoofdpijn, denken, rare les, Karel aan het ijsberen, Schrijven, Opdracht, Schaken, Stappen, Oplichten, Vooruit.
Tussenopdracht ADP.
Resultaten 1 e les Type game: Platformer/Puzzel Concept: De speler neemt de gedaante aan van een jongen die per ongeluk door een steen naar een alternatieve.
Tussenopdracht Medical Kevin van Nes – Game Design & Development 1-B
Tim Nelemans GDD G1 Fijne Break gehad?. HTML  Nieuw programma  Eerste contact programmeren  Hardcore programmeren vs oppervlakkig programmeren.
1. Wat is het leukste om op te lossen? 2. Hoe ziet je ‘prototype” eruit 3. Wat ga je ‘meten’ en wat weet je dan?
Hoe ik paddenstoel word
The Commons Game. Prinses op de ERT Bespreek de volgende punten in 4-tallen: 1. Het spel Was het gedrag van de spelers succesvol? Is er een winnende.
Game Design Document Florian & Maurice Flints Project.
Ontwerpgericht onderzoek naar leren tussen generaties in organisaties
Gezond [datum].
Planning Dinsdag 4 september 10:00-11:30 Kick Off en Briefing Little Chicken (GDD), Butterfly Games (GAR), IJsfontein (IAD) Woensdag 5 september 11:30-13:00.
Door: Ton van Hemert, Dennis van Hoesel en Brian van Loon.
World of Warcraft Spelen tot level 20. Beeldvorming vooraf Niks voor mij Mooi vormgegeven Vecht game Vooral games interessant.
Testen, deployment en configuratiemanagement
Design?.
E.care ED AssessmentTool
Onderzoeksplan Jelle van Doorne IPD4. Wie ben ik?  Jelle van Doorne  Interactive Performance Design  Game designer  Kunstzinnige games, diepere lagen.
 Kimberley Verhage  Thomas Dral  Mandy Deegeling.
MID-YEAR ASSESSMENT Claudia Bronneberg – GAR1A. 1.1 CONCEPTUELE ONTWIKKELING.
REFLECTIE OP EIGEN HANDELEN PRESENTATIE GEZONDHEIDSKUNDE Gezondheidszorg technologie Periode 2.3 Roel Geerts Studentennr
Filmquiz Tim van Bremen Jan-Martin ijs. Data en probleemstelling Dataset: Moviepooper.com o Verloop (dus ook het einde) van ± 4000 films Wat kan er met.
LES 3. Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment to further government.
Fase 2 – Functioneel ontwerp
App voor rijschool.
Media en creativiteit Identiteit les 7
Christopher Penders | Suzan Koopman | Joyce Mercij | Liza Tsoudina
Mijn Design Manifesto Inspire, Meaningful, Remembered, Immortal.
Afstuderen: na je pva DieCW L Wat als ik niet aanwezig ben?
Geen mens is erop voorbereid 1.God werd mens, (Maria) 2.echt mens, (Jozef) 3.incl. voorgeschiedenis. (profetie) 4.Zijn toekomst (Jezus) 5.is bij de mensen!
De training interactief voorlezen 1.Opzet 2.Onderzoek studenten VU 3.APS-bevindingen.
Kunst in samenhang W&T en Kunstzinnige Oriëntatie.
25 augustus 2009 Ontwikkeling PROTIDE Klankbordgroepoverleg #4.
Het chaotische samenwerk spel! Bram Adriaensen Mathieu Maas Martijn Wiendels Jonique Raemakers.
Het chaotische samenwerk spel!. Samen tegen de klok Business model Spellen Uit te breiden Demo.
Door Bram pannenkoekendag. Wat er is gedaan Het was heel leuk de pannenkoekendag. Er werd gebakken door: Bram, Wancho, Bart, Nick, Harm, Jeffrey, Bas,
Fysio/sport centrum Heesch
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Realisatie en implementatie
Meetpunt:meer expertise over slim meten
Documenten Sets In SharePoint.
Mini-onderneming.
Mini-onderneming.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Design Thinking Immo Dijkma
Welkom PROGRAMMA uur Ontvangst uur Welkom
Spel en beweging in het onderwijs
Design Thinking Immo Dijkma
Project Muizenval Eind-Presentatie
Creatief denken Design thinking.
Buigbare zaklamp Tom Oerlemans
Documenten Sets In SharePoint.
Marktconsultatie ‘1700-lijn ondersteund door AI’
Transcript van de presentatie:

Oscar Schuurman Geert Beuneker Tim Janssen Piotr Tekien Usability/Playability Jaar 2

Inhoud Prototype Level of Processing Prototype Voorbereiding Verloop Observaties/data/bevindingen Resultaten

Prototype

Level of Processing Behavioral level Visceral level

Playtesting: Voorbereiding Goed werkend (mechanics) prototype met 3 levels Een prototype om de art te testen Doelen stellen Word het begrepen?

Playtesting: verloop Observaties Data Bevindingen

Observaties Art Werd goed begrepen Voelde leeg Prototype 1 e en 2 e level waren het moeilijkst Mechanics werden tegen het 3 e level goed begrepen

Data

Bevindingen Per ongeluk halen Gewichtsloosheid Springen op het plafond Art style Steriel

Playtesting: resultaat Level Design Art style definiëren

Reflectie Interessante test Leuk om de keuzes van een ander te zien Onverwachte bevindingen

Links naar documentatie Art Mechanics

Vragen?