Werken in een arbeidsorganisatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Werkboek 3 – les 1 Havenorganisatie Havenbedrijf Rotterdam (HbR)
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
Het is vandaag Girlsday!
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Opleiden van medewerkers
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Les 2: Het verleden van het Apeldoorns Kanaal. Wat gaan we doen: Terugblik vorige les Filmpje bekijken Foto’s van vroeger bekijken Verder met de presentaties.
Hoofdstuk 4 Waarom werken?
Erbeterdezaak.nl Inleiding duurzaamheid Duurzaamheid = Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen = Sustainability © de vries business consultancy, 2008.
K.U.Leuven ~ Parkstraat 45 b 3601, B-3000 Leuven ~ Tel ~ Fax ~ G. Van Hootegem Synergy in de sociale.
Business Marketing Management
Fase 1 Ken de (detail)handel
FILMPJE! TeenStreet is van zaterdag 28 Juli tot zaterdag 4 Augustus 2012 Kosten zijn € 210,- voor tieners Vervoer: je kan met georganiseerd.
Werken in een arbeidsorganisatie
5.2 Hoe kom je aan die broek? Voordat een product in de winkel ligt gaat er veel werk aan vooraf. © Noordhoff Uitgevers
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
4.3 Waar werk jij? Hoe een bedrijf georganiseerd is kun je zien in een organigram. Bovenaan staat wie leiding geeft en onderaan staan de personen die het.
Boekhouding H2 Financiële feiten Logistiek supervisor.
Les 2 Sociale Hygiëne Jan-Willem Poelma.
Rabobank ….. en AOC-plaatsnaam
De ondernemende student Hoofdstuk 8Leiding nemen, geven en ontvangen.
Training digitale didactiek
Presentatie ontruimingsplan
Detailhandel algemeen
Werken in een arbeidsorganisatie
1. Onderzoek jezelf en je werkomgeving 2
Week 2: de basisprincipes van Mintzberg
Opvoedstijlen en interculturele communicatie
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?
Werken in een arbeidsorganisatie
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Deel 1 Oriëntatie op het starten van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 1 Wat voor ondernemer ben ik?
1. Goederenontvangst voorbereiden 2. Goederen lossen en controleren 3
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 4 Waar is het gat in de markt?
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
Huisregels opstellen en handhaven
Les 2 Sociale Hygiëne / 2-12 Jacob van Wieren. Hoe kun je er als ondernemer voor zorgen dat gasten zich goed gedragen jouw horeca-gelegenheid?
Sociaal ondernemen; een goede balans tussen winst maken en MVO. Bedrijfsadvies Inclusieve Arbeidsorganisatie.
Verwerken van goederenstroom 1 Hoofdstuk 4 Schoonmaak en derving.
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Verkoop Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen.
Personeel en organisatie Hoofdstuk 5 Personeel. Inhoud 1 Organisatiestructuur 2 Functieomschrijving 3 Werving en selectie 4 Arbeidsovereenkomst 5 Personeel.
Secretary Plus. Wie zijn ze? ● Marktleider ● leveren maatwerk ● nemen een adviserende rol ● zowel benchmark als referentie.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 3 Handel en distributie.
Talentencampus opdracht
Vertrouwen en Talentontwikkeling Flexibel en Veilig
Noorderpoort Organisatie & Administratie
Stage Fab-Lab.
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Inkopen bij De Veiling.
Organisatiestructuur Personeelsmanagement
Vmbo 2 economie Goede producten?
Aan het werk! Een les over vacatures, beroepsvaardigheden en
Werken in een arbeidsorganisatie
Hoofdstuk Kosten indelen
Werken in een arbeidsorganisatie
De supermarktmedewerker
De supermarktmedewerker
Supermarkt Voedselveiligheid.
Veilig werken in de logistiek (KAM)
Veilig werken in de logistiek (KAM)
Hoofdstuk 2 Dienstverlening en klantgedrag
Hoofdstuk 6: Gesprekken met medewerkers
Hoofdstuk 2: Taken teamleider
Duurzaamheid C en D Hoofdstuk 4 Profit.
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Werken in een arbeidsorganisatie

1 Werken in een bedrijf 2 Organiseren van het werk 3 Veilig werken

Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf www.use.li/ED/781 Bedrijf Ook wel: (arbeids)organisatie of onderneming Plek waar de klant een dienst of product koopt.

Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf MKB Midden- en Kleinbedrijf Middelgrote bedrijven Hier werken minder dan 250 werknemers. Kleine bedrijven Hier werken minder dan 50 werknemers. Microbedrijven Hier werken minder dan 10 werknemers.

Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf Organisatiestructuur De organisatiestructuur is de manier waarop een bedrijf is georganiseerd.

Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf Werken als assistent Taken Werktempo Sociaal vaardig Beroepshouding Uitvoerende rol

Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf Bedrijfskolom De weg die een product aflegt voordat het bij de klant komt.

Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf Drie stromen Goederenstroom Geldstroom Informatiestroom

Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf Vacatures Als een bedrijf (extra) medewerkers nodig heeft, is er een vacature.

Hoofdstuk 1 Werken in een bedrijf Regels en procedures Bedrijfsvoorschriften en huisregels Procedures

Wat heb je in deze les geleerd? Samengevat Wat heb je in deze les geleerd?