Adviesrapport Rabobank Affiliate marketing

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
Advertisements

Impact van EU-regels op aanbieders betaaldiensten Simon Lelieveldt.
Marketing voor ZZP-ers
© ReputatieKoning.nl. The Online Marketing Game Has Just Changed Your Company Name / Branding.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Omzet genereren via Internet
MMT.
Branche analyse drogisterijen Onderzoek online marketing activiteiten
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
 Online marketing Affiliatie = filiaal samenwerkingsverband Adverteerder geeft vergoeding aan affiliate (uitgever / publisher) voor elke bezoeker, lead.
Wat is affiliate marketing? Affiliate marketing is een vorm van online marketing waarbij de adverteerder (merchant of webwinkelier) de affiliate (uitgever/webmaster)
Dokter Klik BV Algemene presentatie Dokter Klik We kunnen u heel goed vertellen wie we zijn en wat we u kunnen bieden. Maar liever nog presenteren.
SaMBO ICT Conferentie 19 januari 2012 Vertrouwelijk.
Welkom bij 100% Ondernemend, workshop 8
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Van social media naar social CRM Social media audit Strategie Implementatie Plan.
Waarom doen wij wat we doen ! Toekomst visie Observatie systeem AchterAchter KantKant Uw Adviseur Dienstverlening Aan u als consument Uw Adviseur Back-office.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | December 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
| 12 Broos van Erp pitch: Greetinq Arthur Tolsma Managing director/oprichter Greetinq 6 april 2010.
Bereik mediabeslissers met de producten en diensten van Handboek Nederlandse Pers Mei 2006.
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
Data Maarten Terpstra en Peter le Clerq. 1.Wij denken dat bedrijven in toenemende mate data gebruiken voor toepassingen in marketing, sales, service,
Sponsorpakketten The Social Enterprise Society Microsoft Lync is de snelst groeiende all-round communicatie oplossing van dit moment. Rondom.
B1 – CROSS CHANNEL: OFFLINE NAAR ONLINE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
§2.3 Hoe leen je? In deze PowerPoint-presentatie leer je over: Lenen
Planning bijeenkomsten ZZP Culemborg Wie zijn wij? De activiteitencommissie Andrea, Wim en Bep.
§ 2.4 Geld lenen kost geld Als je geld leent, moet je dat weer terugbetalen. Daarnaast betaal je meestal rente. Hoeveel en hoe lang je terugbetaalt, hangt.
Twaalf maanden van het jaar met weerspreuken.
Activiteiten ANWB online e- commerce 1. 2 Algemene bij te houden zaken Relevante nieuwsitems plaatsen op blog m.b.v. Wordpress Persoonlijke ontwikkeling:
OMAR EZZAT SHALAAN & SALAHEddine aithakki
Toezicht en Handhaving
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 3. Affiliate Marketing.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Casebespreking startups Groep 7; Jehan van Iersel Dennis de Bruyn Erwin van Helden.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
EJP accountants & adviseurs Casebespreking: Consultancy rapport Groep 7 Dennis de Bruyn Jehan van Iersel Erwin van Helden.
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.
Het jaartje rond … januarifebruarimaartaprilmeijunijuliaugustusseptemberoktobernovemberdecember.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
Klimaatverandering en schade Alex Hoen, Verbond van Verzekeraars 4 februari 2016.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Evaluatie FAB-trainingen Mondriaan Parnassia GGz Centraal Een beknopt overzicht van uitkomsten 7 maart 2017.
Lesbrief 2 Magazijnen.
Les 3 Affiliate Marketing
Cyber Security in het MKB
What will you do to change the
Internetmarketing en oefentoets
OBS die Heenetrecht en Katholieke basisschool Sint Anthonius
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
HAA in de Maat Kalender 2017/2018 September; Oktober:
HET ASSURANTIEKANTOOR VAN DE TOEKOMST
Welkom FM/HIB Wie interesse in ondernemerschap?
Nieuw subsidiesysteem voor afdelingen
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
<Naam bijeenkomst>
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Adviesrapport Rabobank Affiliate marketing Groep 7 Dennis de Bruyn Jehan van Iersel Erwin van Helden

Inleiding Branche: Financiële dienstverlening / Hypotheken / Kredieten / verzekeringen Inhoudsopgave Affiliate netwerken en programma’s Analyse affiliate netwerken Mobile en toekomst Vormen van adverteren Rabobank en affiliate marketing

Affiliate netwerk en programma’s In populariteit stijgend door blogs, online Shoppen en social media Affiliate netwerken zijn netwerken die bedrijven en webmasters bij elkaar brengt Adverteerder <-> Netwerk <-> Publisher KLM, Bol.com, Amazon Programma Rabobank: - Hoge kwaliteit - Langdurige relatie - Betrouwbaar Partnerprogramma

Analyse affiliate netwerken tradetracker Daisycon Zanox + Goed voor startende onderneming + Gebruiksvriendelijk - Lage controle in kwaliteit - Late betaling + Hoge kwaliteitswaarborging + Groot netwerk met communicatie + Deeplinking - Hoog afkeurratio - Trage doorloopsnelheid + Sterk merk + Kwalitatief - Voor de doorgewinterde gebruiker - hoge concurrentie door aanbod Kernwaarden van Rabobank - Kwalteit - Betrouwbaarheid - Lange termijn Daisycon Contact opbouwen mogelijk speciaal ingericht voor verzekeringen en bankwaar

Mobile en de toekomst Rol van Mobile devices steeds belangrijker in aankoopproces Affiliate Marketing loopt achter op mobile -Geen geoptimaliseerd trackingsysteem -Onduidelijk beloningstelsel Cross channel traffic -Meerdere communicatiekanalen -Desktop vaak laatste beslissing in customer journey

Toekomst van (mobile) affiliate marketing Performance marketing verandert in stroomversnelling door omgevingsfactoren Marketeers liften mee met internetgroei op verschillende devices Doorloop van verschillende devices tot de aankoop Belang van juiste adverteerder neemt toe  Reputatie Rabobank Meegaan met toevoeging mobile Ongebruikelijke branche voor affiliate

Vormen van adverteren Banners Rechtstreekse link (deeplinking) Newsletters Kosten klik, lead of aqcuisitie Vast bedrag of percentage ( 8 – 15% ) Daisycon neemt % van vergoeding

Rabobank en affiliate marketing Groot bedrijf  grote mogelijkheden Opstarten van eigen programma Geen imagoschade oplopen door duidelijke regels op te stellen Via selectieproces Via contact Achmea Zonder netwerk of gebruik van Daisycon

Hoe te onderscheiden van concurrentie Uitkeren van hoog percentage winstaandeel voor publisher Betalen op acquisitie door laag conversie ratio Cashflow  Lange termijn werking Samenwerken met verzekeraars en vastgoed (hypotheken)

Bronnen -, B. A. S. (2015, 13 november). Wat Zijn De Beste Nederlandse Affiliate Netwerken? Geraadpleegd van http://www.cpamarketing.nl/beste-nederlandse- affiliate-netwerken/ Affiliate marketing. Wat, hoe en wie? (2014, 16 januari). Geraadpleegd van http://www.bluenotion.nl/Blog/affiliate-marketing-wat-hoe-en-wie-1731 Arloz, 2015. Affiliate banners. Opgehaald van: http://www.arloz.com/banners/affiliate-banners/ Bol.com, 2015. Bol.com partnerprogramma. Opgehaald van: https://partnerprogramma.bol.com/partner/ Daisycon. (z.j.). diensten. Geraadpleegd van https://www.daisycon.com/nl/diensten/ Daisycon, 2015. Kosten affiliate marketing. Opgehaald van: https://www.daisycon.com/nl/diensten/affiliate-marketing/#kosten-affiliate-marketing Frankwatching, 12 februari 2015. Online shopping. Opgehaald van: http://www.frankwatching.com/archive/tag/online-shopping/ Gelder, T. de. (2014, 29 juli). Maarten de Vries en Oscar Levi over trends en ontwikkelingen in Affiliate Marketing. Geraadpleegd van http://theonlinecompany.com/maarten-de-vries-en-oscar-levi-over-trends-en-ontwikkelingen-in-affiliate-marketing/ Hettinga, A. (2013, 8 december). Affiliate marketing: real time bidding & mobiel winnen terrein Geraadpleegd van http://www.marketingfacts.nl/berichten/20101208_emerce_performance_vergoeding_meetstructuur_affiliatemarketing Infonu. (2014, 24 juli). Geld verdienen met affiliate marketing: de beste sites. Geraadpleegd van http://financieel.infonu.nl/geld/136193-geld-verdienen- met-affiliate-marketing-de-beste-sites.html Jacobs Schouten, R. (2014, 30 mei). Affiliatedag 2014: mobile first en sexy affiliate-tips. Geraadpleegd van http://www.marketingfacts.nl/berichten/affiliatedag-2014-mobile-first-en-sexy-affiliate-tips KLM, 2015. KLM affiliate program. Opgehaald van: https://www.klm.com/travel/kz_en/about/company/klm_affiliate_programme/index.htm Menger, S. (2013, 3 juni). Affiliate marketing: real time bidding & mobiel winnen terrein. Geraadpleegd van http://www.frankwatching.com/archive/2013/06/03/affiliate-marketing-real-time-bidding-mobiel-winnen-terrein/

Bronnen Ondernemeneninternet.nl, 2015. Affiliate marketing. Opgehaald van: http://www.ondernemeneninternet.nl/affiliate-marketing.html Orangebuddies, 2015. Cashback anno 2015. Opgehaald van: http://www.orangebuddies.com/cashback-anno-2015/ Performance, 2015. Affiliate marketing Nederland. Opgehaald van: http://performance.nl/2014/06/17/affiliate-marketing-nederland/ Rabobank, 2015. Affiliate companies. Opgehaald van: https://www.rabobank.com/en/about-rabobank/profile/organisation/affiliated- companies/index.html Rabobank, 2015. Wie zijn wij? Opgehaald van: https://www.rabobank.nl/particulieren/over-rabobank/?intcamp=pa-footer-rabobank&inttype=link- over.rabobank&intsource=particulieren.divers Stuijt, R. (2014, 3 juni). Mobiele affiliate marketing: nog te weinig toegepast in Nederland. Geraadpleegd van http://www.marketingfacts.nl/berichten/mobiele-affiliate-marketing-nog-te-weinig-toegepast-in-nederland The digital marketing glossary. (2015, 6 april). What is Real time bidding definition ? Geraadpleegd van http://digitalmarketing-glossary.com/What-is-Real- time-bidding-definition Tilburg, J. W. van. (2014, 19 september). De toekomst van affiliate marketing: Omri Weinberg van Matomy. Geraadpleegd van http://performance.nl/2014/09/19/de-toekomst-van-affiliate-marketing-omri-weinberg-van-matomy/ Toonders, J. (2014, 14 januari). Affiliatemarketing: trends voor 2014. Geraadpleegd van http://www.frankwatching.com/archive/2014/01/14/affiliatemarketing-trends-voor-2014/ Wegopro, 2015. Veelgebruikte termen bij affiliate marketing. Opgehaald van: http://www.wegopro.com/veel-gebruikte-termen-bij-affiliate-marketing Zanox, 2015. #1 performance marketingnetwerk. Opgehaald van: http://www.zanox.com/nl/ Zanox, 2015. Advertiser contactform. Opgehaald van: https://www.zanox.com/nl/contact-v2.0/advertiser-contactform-v2.0/advertiser-contactform- v2.0.html