EEN MAGAZINE MAKEN IN DE PRAKTIJK Hans Faelens Bestuurder Jansen & Janssen www.jaja.be.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Carrière met God Welkom op deze training voor groepsleiders.
Advertisements

Gezondheid, versterkt in eigen hand
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
TiteldiaVoorbeeld lay-out Ontdek Rotterdam. Met je telefoon! Presentatie & demonstratie Apptown Stefan Verhoeve, 18 april 2013.
PRESENTATIETECHNIEKEN
Het bereiken en vasthouden van de verzekeringsconsument Prof.dr. Ed Peelen.
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
tekstbegrip Probleem; hoeveelheid vragen bij tekst.
Presentatie BètaMentality
Team-Psych Online steun bij uw werk. Visie Wij geven persoonlijk advies via de mail zodat de klant zelfstandig verder kan om een oplossing te vinden.
Sociale Inclusie in de Nederlandse Context Succes en faalfactoren
Workshop 1: Diversiteit in de oudercommissies van de kinderopvang
Ingenieursvaardigheden
Using Media ’09/’10 Blok 2 Werkcollege 1. OPDRACHT 1-Presenteer je magazine Iedereen heeft 1 minuut om het magazine te presenteren (40 minuten) Bladerkwartier;
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
Anekdote: “Ik doe m’n ogen open, ja hoor, ‘t is nog steeds donker, de pps-sheets komen voor de 10e keer voorbij, het sneeuwt nog steeds op de televisie…”
ZELFEVALUATIE van EUROPESE PROJECTEN
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
het bouwen van een website
Een verhandeling bij marketing Belangrijke punten, afspraken, en tips Marketing Research Group K.U.Leuven.
Kern van de workshop Hoe kunnen we ervoor zorgen dat U met de komt werken en met de terug naar huis gaat?
Zakelijk schrijven Bijeenkomst 5.
WELKOM BIJ TWIN MEDIA RELATIE-NETWERKDAG Redactie advies Elke doelgroep verdient een excellent tijdschrift Twin Media Relatie-Netwerk dag – 28 juni.
Schrijven met een strategie
Plaats hier bijvoorbeeld het onderwerp of activiteit Plaats hier ter afsluiting Bijvoorbeeld een uitnodigende Tekst voor de lezer! Gebruik deze tekst voor.
Werken met de Stercollecties
Concept, Structuur en Schrijfstijlen
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Cross Media. Functies binnen team Strategie Voorbereiden van debriefings Op de hoogte blijven van (markt) ontwikkelingen van klanten / concurrenten Adviseren.
(Her)Schrijven voor het web Is schrijven voor het web anders? Voordat we schrijven… Basisprincipes schrijven voor het web.
U wilt ROI? Echt? MAGAZINE MEDIA UPDATES 02. Definitie ROI De verhouding tussen uw investering en uw resultaat.
Blz. 98 Blok 4 5. Schrijfvaardig.
Introductie Loopbaanbudget
IAM  V1 Kernproject Week 7. IAM - HvA Programm Case team Anneton 2 einddeliverables De begroting.
Samenvatting h1-h3.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
You Tube filmpjes maken voor woordslam. materiaal camera’ssmartphonestablets digitale fotocamera’s.
Floris Smits, Sven Damen en Josie Berkx. Inhoud Hoofdvraag Doelstelling Concept Plan van aanpak.
Teksten schrijven. Teksten schrijven Teksten schrijven – Waar gaat het over Onderwerp Titel Lead Tussenkopjes Illustraties Woorden vet/cursief.
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
Ondernemingsplanning in de praktijk Inleiding. Definitie van ondernemingsplanning De voorziening in, en de verdeling van de middelen van de onderneming.
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
Rapportagetechniek Wat moet er in een voorwoord?
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Zakelijke communicatie
De oplossing De aannemelijke oplossing van het dilemma, wat ga je testen?
Rapportagetechniek Wat moet er in een voorwoord?
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Welkom Masterclass Wervend Schrijven. Wervend schrijven kenmerkt zich door… eigen formulering eigen opbouw eigen doel extreme afstemming op de doelgroep.
Doel 1: Actieplan Leerbanen ‘top of mind houden’ loopvermogen zonder uitbreiding versterken Contacten warm houden Contactmomenten uitbreiden Van 100 naar.
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
BANNERS EN BUTTONS Beppie Jansen, Nathalie Hagen, Angela Voortman.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
WELKOM MODULE LANDSCHAP ZAKELIJKE EVENEMENTEN Eventmanagement HKU / les 3 en 4 / 11 april 2011 / Periode 4 – 2010/2011.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Contentstrategie voor het web
Hartelijk welkom, we starten om 14u
Yammer.
4 havo Schrijflijn les 4
Direct Uitwerken concept DEM
Plaats hier bijvoorbeeld het onderwerp of activiteit
Plaats hier bijvoorbeeld het onderwerp of activiteit
Introductie Powerpoint biedt je allerlei mogelijkheden om een tijdsbeeld te presenteren met tekst, muziek, beeld en video. Klik op ‘Invoegen’ en ga lekker.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Retail Hoeksche Waard Communicatie.
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
EXPERIMENT SHEET A/B TEST
Transcript van de presentatie:

EEN MAGAZINE MAKEN IN DE PRAKTIJK Hans Faelens Bestuurder Jansen & Janssen

3 x magazines maken Krachtige concepten Slimme structuren Goede manieren

Krachtige concepten doelgroep doelstelling onderwerp tone of voice context

Slimme opbouw Structuur en opbouw Toepassing op click

kern lezer vasthouden kern lezer vasthouden opening lezer binnentrekken opening lezer binnentrekken sluiting lezer uitleiden sluiting lezer uitleiden SLIMME OPBOUW

opening lezer binnentrekken opening lezer binnentrekken sterke beelden persoonlijk welkom korte teksten sterke beelden persoonlijk welkom korte teksten 1

kern lezer vasthouden kern lezer vasthouden bladpijlers rubrieken dynamische grids variatie in tekstlengte variatie in tekstformats variatie in beeld variatie in alles! bladpijlers rubrieken dynamische grids variatie in tekstlengte variatie in tekstformats variatie in beeld variatie in alles! 2

Bladpijlers Inhoudelijke deelgebieden 4 tot 8 pijlers Vanuit de lezer bekeken

Bladpijlers Personeelsbladen Business, Team, Carrière, Sociaal

sluiting lezer uitleiden sluiting lezer uitleiden activeren relativeren achtercover activeren relativeren achtercover 3

kern lezer vasthouden kern lezer vasthouden opening lezer binnentrekken opening lezer binnentrekken sluiting lezer uitleiden sluiting lezer uitleiden sterke beelden korte teksten persoonlijk welkom sterke beelden korte teksten persoonlijk welkom bladpijlers rubrieken dynamische grids variatie in tekstlengte variatie in tekstformats variatie in beeld variatie in alles! bladpijlers rubrieken dynamische grids variatie in tekstlengte variatie in tekstformats variatie in beeld variatie in alles! activeren relativeren achtercover activeren relativeren achtercover MAGAZINE: STRUCTUUR EN OPBOUW

Goede manieren afgebakende redactieraad professionele creativiteit steun van de top precieze timings blijvende evolutie

Zorg dat je plan klaarligt Zet stappen als de gelegenheid zich voordoet En hou het creatief

Klein budget? bespaar minder pagina’s, minder nummers verdeel op kantoor mix offline en online investeer ga voor een sterk concept bewijs je effect: hoger budget

Opmerkingen of aanvullingen?

E-LETTER IN DE PRAKTIJK Hans Faelens Bestuurder Jansen & Janssen

Klein budget? investeer ga voor een sterk concept bewijs je effect: hoger budget bespaar minder pagina’s, minder nummers verdeel op kantoor mix offline en online