EEN MAGAZINE MAKEN IN DE PRAKTIJK Hans Faelens Bestuurder Jansen & Janssen
3 x magazines maken Krachtige concepten Slimme structuren Goede manieren
Krachtige concepten doelgroep doelstelling onderwerp tone of voice context
Slimme opbouw Structuur en opbouw Toepassing op click
kern lezer vasthouden kern lezer vasthouden opening lezer binnentrekken opening lezer binnentrekken sluiting lezer uitleiden sluiting lezer uitleiden SLIMME OPBOUW
opening lezer binnentrekken opening lezer binnentrekken sterke beelden persoonlijk welkom korte teksten sterke beelden persoonlijk welkom korte teksten 1
kern lezer vasthouden kern lezer vasthouden bladpijlers rubrieken dynamische grids variatie in tekstlengte variatie in tekstformats variatie in beeld variatie in alles! bladpijlers rubrieken dynamische grids variatie in tekstlengte variatie in tekstformats variatie in beeld variatie in alles! 2
Bladpijlers Inhoudelijke deelgebieden 4 tot 8 pijlers Vanuit de lezer bekeken
Bladpijlers Personeelsbladen Business, Team, Carrière, Sociaal
sluiting lezer uitleiden sluiting lezer uitleiden activeren relativeren achtercover activeren relativeren achtercover 3
kern lezer vasthouden kern lezer vasthouden opening lezer binnentrekken opening lezer binnentrekken sluiting lezer uitleiden sluiting lezer uitleiden sterke beelden korte teksten persoonlijk welkom sterke beelden korte teksten persoonlijk welkom bladpijlers rubrieken dynamische grids variatie in tekstlengte variatie in tekstformats variatie in beeld variatie in alles! bladpijlers rubrieken dynamische grids variatie in tekstlengte variatie in tekstformats variatie in beeld variatie in alles! activeren relativeren achtercover activeren relativeren achtercover MAGAZINE: STRUCTUUR EN OPBOUW
Goede manieren afgebakende redactieraad professionele creativiteit steun van de top precieze timings blijvende evolutie
Zorg dat je plan klaarligt Zet stappen als de gelegenheid zich voordoet En hou het creatief
Klein budget? bespaar minder pagina’s, minder nummers verdeel op kantoor mix offline en online investeer ga voor een sterk concept bewijs je effect: hoger budget
Opmerkingen of aanvullingen?
E-LETTER IN DE PRAKTIJK Hans Faelens Bestuurder Jansen & Janssen
Klein budget? investeer ga voor een sterk concept bewijs je effect: hoger budget bespaar minder pagina’s, minder nummers verdeel op kantoor mix offline en online