OGP5: Vakwerk en rekenen  Beginsituatie van leerlingen in beeld;  Een goede rekeninstructie;  Werkvormen om te differentiëren;  Toetsing;  Taal in.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Visie bepalen Techniek op de ……….school. Doelstelling Komen tot een duidelijke visie op techniek, rekening houdend met de toekomst, zodat er gebruik gemaakt.
Advertisements

Didiclass - beginnen met
Projectweek.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Workshop rekenen 6 december
Experts werkvorm + begrippentest
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Welkom. Henk van den Broek Adjunct sectordirecteur vmbo-pro Presentatie door:
‘Van mini-PW naar PW en verder’
2rootje ‘Dat is uit de kunst’
Informatiebijeenkomst voor ouders St. Catharinaschool Schooljaar
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
OFC28 mediawijsheid les 4.
E FFICIËNTIE MASTER D OCENT HGZO Onderwijs Innovatie Project: Wytze van der Zee, Stijn Mentzel, Leah Schoffelmeer, Marloes Ter Stege, Tamara Lust, Froukje.
Montessori onderwijs Gemaakt door:.
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Training digitale didactiek
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Informatica in de bovenbouw
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
1 december  Toelichting BSA programma  Per onderdeel koppeling met thuis  Komende periode  Afsluiting.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
Welkom! 1300korte kennismaking 1315korte inleiding Social Work 1330aan de slag met een concrete beroepssituatie 1530presentatie a.d.v. een postersessie.
Christiaan huygens college rachmaninowlaan Bèta aan de Basis 1.
Periode 1 KOP Thema 2, week 1.3 Directe instructiemodel- lesformulier- beginsituatie 15 september 2014.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Mobile Fun Hoi, ik ben Mobie en ik ga samen met Ronnie jullie deze PowerPoint presentatie presenteren. Op de volgende dia staat wat deze opdracht inhoud.
Toetsing Faculteit Onderwijs Locatie Heerlen, Maastricht & Sittard Anneriet Florack / Jos van Gend 16 september 2010.
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
Inkopen van voeding Ranjana de Vries Wat gaan we doen deze les? Lesdoelen Inleiding op het onderwerp Opdracht Pauze Poster presentatie Kahoot.
Leren Leren binnen de Latasteschool
? EEN NIEUW 0NDERWERP. CHINA AAN DE SLAG…..TIJDBALK DE GESCHIEDENIS VAN CHINA WAT? TIJDBALK, POSTER EN PRESENTATIE HOE? TAAKVERDELING LES 1: ONDERZOEK.
Pilot kennisbasis rekenen- wiskunde Hogeschool iPabo Vahap Duman, docent rekenen-wiskunde Ronald Keijzer, lector Rekenen-wiskunde
Handelingsgericht werken OGP Bk03 Hans van Doremalen Marion Steegh.
OGP 6 Verschillen. DOELEN ▪ De student maakt voor zichzelf zichtbaar wat hij al weet over het rekenonderwijs en de speciale aandacht voor de leerbehoeften.
Laurentius Stichting Wel en wee rondom onze ICT… Evaluatie IT-bedrijf Teveel verschillende platforms > voorbereiding naar migratie Windows 10 Upgrade wifi.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Programmeren met kinderen
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Informatica in de bovenbouw
Omgevingsonderwijs Wat? Leren in en van de (eigen) omgeving Waarom?
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Dinsdag 15 december 2015 Ranjana de Vries
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Onderwijsontwikkelingen Helen Parkhurst
Koersobservatie door leerkrachten van het veranderteam
Verschillen tussen leerlingen en differentiatie in de les
Stellingen Het VMBO-examen verandert m.i.v. examen 2018
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Met behulp van formulieren
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Basisschool St. Lambertus September 2018
Je eigen omgeving in beeld
OGI Een datamuur in de klas.
blok 1 les 4: samen praten samen leren
Taal leren in een verrijkte leeromgeving
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
ENERGIEBESPARINGSPLAN
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Transcript van de presentatie:

OGP5: Vakwerk en rekenen  Beginsituatie van leerlingen in beeld;  Een goede rekeninstructie;  Werkvormen om te differentiëren;  Toetsing;  Taal in de rekenles;  Mediadidactiek in de rekenles.

Verwerking artikel Inventariseren van de gemaakte checklist. Werkvorm: placemat

Groepsopdracht Werk in groepjes van 4 studenten een big idea uit. Zoek medestudenten uit die in dezelfde bouw stagelopen (onderbouw, middenbouw, bovenbouw) Voer de les uit in je stageklas. Maak een video-opname van de presentatie van het probleem en de presentatie van de kinderen; Deze opname komt aan bod tijdens het volgende kwartaal. In bijeenkomst 7 en 8 gaan jullie de opbrengsten aan elkaar presenteren. Dit biedt mooi materiaal voor je blog!

Aan de slag!