TSM Adviseurs In opdracht van GreenWorks Door: Toon Fleminks Mitch Immig Sanne Wu Max Zwart Sander Paijmans Machteld van Thienen
Inhoudsopgave Probleem en vraagstelling Analyse Sales/ accountplan DESTEP Confrontatiematrix Marktonderzoek Nieuwe Marketingmix Sales/ accountplan Positionering Promotiemiddelen Voorspellingsproces Conclusie Aanbevelingen
Probleem en vraagstelling Naamsbekendheid consument Houdbaarheid Positie in de markt Hoofdvraag Op welke manier moet de Helleborus Orientalis ge(her)positioneert worden om een omzetstijging van 10% te realiseren?
Analyse DESTEP Confrontatiematrix 3800 bloemisten 900 ambulante handelaren Sociale betekenis Export bloemensector rond 8 miljard Confrontatiematrix Luxe plant Houdbaarheid
Confrontatiematrix
Analyse Marktonderzoek Nieuwe Marketingmix Bloemisten positief over houdbaarheidsonderzoek Meeste bloemisten kennen of verkopen de plant al Bloemisten hebben wel degelijk invloed op keuze consument Nieuwe Marketingmix Product Plaats Prijs Promotie
Sales & Accountplan Positionering van de Helleborus Promotiemiddelen Transformationele positionering met high involvement Promotiemiddelen http://www.youtube.com/watch?v=lSpVbVT5FeY Voorspellingsproces Doel Wat is de voorspelling
Conclusie Wat zijn de belangrijkste uitkomsten van dit onderzoek? Uitkomsten marktonderzoek Uitkomsten DESTEP Uitkomsten Marketingmix Uitkomsten Positionering Uitkomsten voorspellingsproces
Aanbevelingen Promotie Positionering Voorspelling
Einde presentatie Dank voor uw aandacht, zijn er nog vragen?