TSM Adviseurs In opdracht van GreenWorks

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Advertisements

Hoe presenteer ik mij in de markt Mijn website als visitekaartje
Goedemorgen …….en.
Bedrijfspresentatie Promavise
Marketing introductie
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Kamer van Koophandel Haaglanden
Vogelhuisjes project.
Marketingmix & Concept
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
Verzekert uw verzekeraar u van de beste (na)zorg?!…..
4 P´s en 3 R-en MK01.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Inleiding in de Marketing
‘Een Spraakmakend Project’
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Opdrachten Inleiding IO Elke opdracht gegeven aan het eind van een college 2010.
Corporate Communication & Design
Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle
Marktonderzoek (2) MK02 MK02 HEO-CE1.
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
Easykitchening. Inhoud Wat is Easykitchening? Hoe zijn we te werk gegaan? Wat zijn de behaalde resultaten? Wat hebben we geleerd?
ACCOUNTANTS IN DE MARKETING WORKSHOP SRA, Nijkerk 22 Juni 2012 Camillo Spratt.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Hoofdstuk 10 Prijsbeleid
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Branche analyse Boekhandels 2014
Branche Analyse Drogisterij & Parfumerie
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
MARKTSEGMENTATIE EN DOELGROEPKEUZE
Periode opdracht 1 innovatie: Trend: Trends en innovaties ”High Beer”
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Marketing 5 havo.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Omzetprognose AOC Oost Robbert Oosterom Doelstelling Aan het eind van deze les moet je een omzetprognose kunnen berekenen.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Opbouw van vertaalcompetentie Marketa Štefková Comenius Universiteit Bratislava Deze presentatie ontstond in het kader van het onderzoeksproject TRANSIUS.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Marketing voor Starters GRONINGEN, 9 NOVEMBER 2011 Welkom! 1.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv College 3 Hoofdstuk 5 Kwalitatief marktonderzoek Hoofdstuk 15 Rapporteren over marktonderzoek.
Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Promotie- en Plaats mix 1e jaars.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Clerkx Britt Knops Montilla Peeters Dimitri 1BM8Quintens Sofie.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
De marketing van kennis
Trendfollowing methodiek
Marketingstrategie.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
inkomenselasticiteit
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Inkopen bij De Veiling.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Economie en ondernemen
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Nederland en de rest van de wereld
International Business Practice
Jesaya Groenfelt 4KEew.
Marketingcommunicatie
Transcript van de presentatie:

TSM Adviseurs In opdracht van GreenWorks Door: Toon Fleminks Mitch Immig Sanne Wu Max Zwart Sander Paijmans Machteld van Thienen

Inhoudsopgave Probleem en vraagstelling Analyse Sales/ accountplan DESTEP Confrontatiematrix Marktonderzoek Nieuwe Marketingmix Sales/ accountplan Positionering Promotiemiddelen Voorspellingsproces Conclusie Aanbevelingen

Probleem en vraagstelling Naamsbekendheid consument Houdbaarheid Positie in de markt Hoofdvraag Op welke manier moet de Helleborus Orientalis ge(her)positioneert worden om een omzetstijging van 10% te realiseren?

Analyse DESTEP Confrontatiematrix 3800 bloemisten 900 ambulante handelaren Sociale betekenis Export bloemensector rond 8 miljard Confrontatiematrix Luxe plant Houdbaarheid

Confrontatiematrix

Analyse Marktonderzoek Nieuwe Marketingmix Bloemisten positief over houdbaarheidsonderzoek Meeste bloemisten kennen of verkopen de plant al Bloemisten hebben wel degelijk invloed op keuze consument Nieuwe Marketingmix Product Plaats Prijs Promotie

Sales & Accountplan Positionering van de Helleborus Promotiemiddelen Transformationele positionering met high involvement Promotiemiddelen http://www.youtube.com/watch?v=lSpVbVT5FeY Voorspellingsproces Doel Wat is de voorspelling

Conclusie Wat zijn de belangrijkste uitkomsten van dit onderzoek? Uitkomsten marktonderzoek Uitkomsten DESTEP Uitkomsten Marketingmix Uitkomsten Positionering Uitkomsten voorspellingsproces

Aanbevelingen Promotie Positionering Voorspelling

Einde presentatie Dank voor uw aandacht, zijn er nog vragen?