Expertgroep: “”Behaviorisme en cognitieve psychologie” Gemaakt door: Rodischa van Engel. Mandy Jagesar. Roxanne Buijtendijk. Priyana Chinnoe.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
KIJK OP LEREN VOLGENS MABJEL
Advertisements

Ontwikkelingstheorien: Een kijk vanuit de levensloop van hun bedenkers
De “ leraar” als rolmodel
Ontwikkeling door leren Pavlof, Watson, Skinner Vygotsky
Thema 6 Gedrag Paragraaf 1 Gedrag
Basisstof 4: Hoe wordt gedrag bepaald?
Voorbereid op Stage Bijeenkomst 2
Leren B. Reitsma & C.N. Tromp
examen 4 vragen Algemene vragen 2 bladzijden Betoog waarin
Psychologie van de beweging: afspraken
MOTORISCH LEREN EN MOTORISCHE ONTWIKKELING
Leerpsychologie Niet-Associatief leren Habituatie Associatief leren
Gedrag in organisaties. Hoofdstuk VI
TOEGEPASTE BIOLOGIE Workshop 21: Zeker weten aangeleerd! De clickermethode gebruiken in de klas.
Consumentengedrag Hoofdstuk 4 tot § 4.4 MK01 HEO-CE1.
Over het tentamen: Voor 3 ects: Voor 2 ects:
Leren op organismeniveau
Conditionering Sander Slootman, Christian Mesman, Tom den Ouden.
Stromingen binnen de Psychologie
Kijk op leerlingen en leren
Het leren in BS 2 gebaseerd op de leertheorie: het behaviorisme
Model-leren.
Piet Otten Herrald Bosman Frank van Alst
prikkel of situatie gedragpositieve gevolgen associatie.
Gesloten vs. Open: Freud en Rogers
Intern vs Extern: Bio vs Systeem
Modellen en Stromingen
Kind in ontwikkeling A Gedrag vs. Gedachten Dagindeling:
Kind in ontwikkeling B Gedrag vs. Gedachten Dagindeling:
Ontwikkeling van het jonge kind
Opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind
Modellen en Stromingen
Gesloten vs. Open: Freud en Rogers
Gesloten vs. Open: Freud en Rogers
Modellen en Stromingen
Opvoedrelaties onder spanning Bijeenkomst 4. Debat passend onderwijs Lees §1.1 Sipman goed door. In de maatschappij lijkt het aantal kinderen met gedragsproblemen.
Week 3: Systeemtheorie versus biologische psychologie
De quiz Gemaakt door: Lotte, Kavitha, Rachida en Jacqueline.
Intern vs Extern: Bio vs Systeem
Agressie bij kleuters Door: Priyana Chinnoe, Rodischa van Engel, Mandy Jagesar, Lotte Lamberts Marieke de Groote en Melissa Merle.
Stromingen in de psychologie Hoorcollege 1
Het wonder van de mens Wie is de mens. Wie is de mens? De mens onderscheidt zich van dieren door: Cultuurscheppend te zijn  creativiteit en structuur.
Stromingen in de psychologie Werkcollege 4 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Stromingen in de psychologie Werkcollege 3
Gesloten vs. Open: Freud en Rogers
Stromingen in de psychologie Hoorcollege 5
Stromingen in de psychologie
Stromingen in de psychologie Werkcollege 1
Kind in ontwikkeling B Gedrag vs. Gedachten Dagindeling:
Psychologieles 11 lesweek 1
Stromingen in de psychologie Hoorcollege 3
Stromingen in de psychologie Hoorcollege 4
Sheets: Kamer: ML
De cognitief gedragstherapeutische benadering
Gedrag.
Heel gewoon maar toch anders.
GEDRAG IN ORGANISATIES. HOOFDSTUK VI Gedrag in organisaties. De basis 1.
Thema De Verandering Sociale Psychologie Welkom Programma en slides.
INHOUD LES: “LEREN” Wat is leren? Hoe kunnen we leren? Verschillende leertheorieën; Klassieke conditionering Operante conditionering Leren door imiteren.
Het raadsel pijn Passchier, J. (2006). Pijn. In: A.A. Kaptein, R.A.M. Erdman, J.B. Prins, H.B.M. van de Wiel (redactie) Medische Psychologie. Bohn Stafleu.
Psychologie van het leren
GEDRAG IN ORGANISATIES HOOFDSTUK VI
Opdracht 3.3.
Psychologie Conditioneren
Psychologieles 11 lesweek 1
Schoolbrede leerlingbegeleiding
Hup aios hup! Hoe bevorder je een actief leerproces?
Thema Gedrag.
Aangeboren & Aangeleerd gedrag
Gedrag en Wetenschap Afleveringen 1 t/m 16.
Transcript van de presentatie:

Expertgroep: “”Behaviorisme en cognitieve psychologie” Gemaakt door: Rodischa van Engel. Mandy Jagesar. Roxanne Buijtendijk. Priyana Chinnoe

Vraag 1: Wat is geen uitgangspunt van het behaviorisme? A. Kind komt onbeschreven ter wereld. B. Willen begrijpen hoe gedrag tot stand komt. C. Leerprocessen verklaren gedrag.

Wat betekent habituatie? A. Aanpassing van prikkels. B. Het komt bij angst voor dat een lichte variant van de oorspronkelijke prikkel dezelfde angst uitlokken. C. Gewenningsleren.

Het mensbeeld van het behaviorisme is mechanistisch en personalistisch? A. Juist. B. Onjuist.

Wie is de grondlegger van het behaviorisme? A. Skinner. B. Pavlov. C. Watson.

Bij welk leerproces hoort het SRC model? A. Klassieke conditionering. B. Model leren. C. Operant conditionering.

Wat is het mensbeeld van de cognitieve psychologie? A. Mechanistisch vervolgens organistisch en daarna personalistisch. B. Mechanistisch daarna personalistisch. C. Mechanistisch daarna organistisch.

Welk begrip hoort bij de cognitieve psychologie? A. Contiguïteit. B. Centralisme. C. Consequenties.