SMART- leerdoelen Competentieprofiel HET IS EEN MEISJE!!!!!!
Competentie 1: Ontwikkeling van het kind stimuleren Aan het eind van kwartaal 2 kan ik een handelingsplan samenstellen t.b.v. collega’s voor het werken met een praktijkgroep. S: Handelingsplan samen stellen t.b.v. collega’s M: Één handelingsplan A: Ja, het is een deel van mijn studie. R: Ja, het is haalbaar. T: Aan het eind van kwartaal 2.
Competentie 2: Mede- opvoeders ondersteunen bij opvoeding en ontwikkeling Aan het eind van kwartaal 2 kan ik de ontwikkeling/ het gedrag van een individueel kind waarnemen wanneer dit afwijkend/opvallend is gezien hun leeftijd/ontwikkelingsfase en bied hiervoor passende ondersteuning. S: Afwijkend/ opvallend gedrag waarnemen M: voor een individueel kind A: Ja het is haalbaar R: Ja, in 14 weken moet dit lukken. T : Aan het eind van kwartaal 2
Competentie 3: Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling Aan het eind van kwartaal 2 hanteer ik de observatiemethoden van mijn praktijkplek voor het monitoren en analyseren van de module vrij spel binnen voor de ontwikkeling van een jonge kind tussen de leeftijd 0 t/m 4. S: Ik hanteer de observatiemethode van mijn praktijkplek. M: een jong kind, module vrij spel A: Ja het is haalbaar R: Ja. T: Aan het eind van kwartaal 2.
Competentie 4: Organisatorische en bedrijfsmatige taken Aan het eind van kwartaal 2 heb een ik voldoende behaald voor het vak notitie schrijven en kan ik een correct beroepspraktijkproject op F3 niveau schrijven. S: Notitie schrijven op F3 niveau M: Een notitie A: Ja het is haalbaar R: Ja T: Aan het eind van kwartaal 2
Competentie 5: Professionaliseringstaken Aan het eind van kwartaal 2 heb ik elke week feedback verzameld van collega’s en reflecteer ik door middel van een reflectieverslag. S: Feedback verzamelen en reflecteren op eigen kunnen. M: van collega’s A: Ja het is haalbaar R: Ja T: Aan het eind van kwartaal 2