SMART- leerdoelen Competentieprofiel

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Preminiemen in competitie Kristof De Loose 26 november 2012.
Advertisements

Methodisch werken met creatief-agogische middelen
Chaos in het puberbrein Is motivatie de oplossing?
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
Tussendoelen in de praktijk van groep 1/2
Tim Versluijs Leerdoelen.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Carlo Vuijlsteke  Flanders DC  21 Mei 2012  Uitreiking Popthesisprijs 2012 Ondernemerschap en zakelijke kennis in de creatieve sector.
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
SLC – invoeren hogeschoolbrede 0-meting Competentie: leervaardigheid, ‘eigen leerproces vormgeven’ (ondernemend: ….hij beschikt over een initiatiefrijke.
Vragenlijst ketencoördinatoren
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
SAMEN AAN ZET Rubric maken voor docenten.
Workshop opvoeding Psychologen CEMA Vlaanderen. Inleiding n Doelstelling: enkele aandachtspunten bij het opvoeden van kinderen met een chronische aandoening.
Portfolio en Coaching Welkom en dank voor de uitnodiging
Het Werkplekleren van de Opleidingen Pedagogiek
DIGITALE COLLAGE ESTHER
Leerdoelen SMART maken
Loopbaanontwikkeling OOP
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
De 360° feedback = insteek voor persoonlijke ontwikkeling niet voor de formele evaluatie Wat wel kan meespelen in de evaluatie van de kaderfuncties,
Studie Loopbaan Coaching
PRL les 2.
Opvoeding en pedagogiek
Luisteren naar ouders Pascal van Schajik
Eline Bouwman http//:med.hro.nl/ginka/
Kijken naar Kinderen Week 4
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Pemprl.
Pascal van Schajik Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
KWARTAAL 2 JAAR 2 SLC. vandaag Programma kwartaal 4 Opdrachten Werkbezoeken eindgesprekken.
Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind
PEMVT1A Praktijkleren PEMPRL01vx (periode 1). Programma vandaag De hand Praktische zaken/mobiel/hint app/wifi/afwezigheid/jaarraad Weekplanning kwartaal.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
De 5 competentiegebieden. Gemaakt door: Amina, Nabou, Ishani, Maria, Khadija en Patricia.
SLC Bijeenkomst H. El- Gharbaoui med.hro.nl/gharh.
STUDIELOOPBAAN COACHING KWARTAAL 4 WEEK 5 Marie-Joze van Raak.
PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L
Proefstuderen Pedagogiek hr: Over opvoeden gesproken
Praktijkervaring & Reflectie
Shanice, Shanice, Naoual, Nabou, Maria Groep 3
Kerntaak 5 Professionaliseren Noëlani Charmaine Yosra Elizabeth Mabel
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Kerntaak 3. Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling.
Competentiegebied 2 Ouders en opvoeders ondersteunen bij opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind.
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Competentieprofiel Nina, Jacqueline, Aysun & Aruna.
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 1. OUDERBETROKKENHEID 
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Competentie gebieden Kerntaak 1.
Jennifer de Vries med.hro.nl/vrije
Als kind “Ja!” “Ja!” Als puber op de middelbare school “Ja?” Als student op Hbo of Universiteit
KERNTAAK 1.1: G H KERNTAAK 2.1: A Latoya, Lina, Karima, Dewi.
LEERDOELEN COMPETENTIEPROFIEL PLOZEE, NINA, NICOLE, SABIHA EN PATRICIA.
1.1 competentie G 1.1 competentie H 2.1 competentie A
Project oriëntatie op het beroep Week 6 t/m 9. Week 6 Analyseren en concluderen Schrijven onderzoeksverslag groep Start beroepsproduct.
Studieloopbaancoaching
SMART-leerdoelen. Competentiegebied 1: Ik wil na zes weken de zes VVE methodieken kunnen toepassen bij het opvoeden van jonge kinderen. S: het kennen.
Socrative 1 Wat is Socrative? 2 Ervaren van de tool als student 3 Maken van een quiz: stappenplan 4 Bruikbaarheid 5 Reflectie bij assessment 6 Kader UDL.
Evaluatie Funkey Door: Robyn de Wit. Agenda –Evaluaties Funkey docenten –Evaluaties betrokken scholen.
Stage bij Dijkwaard 2014 Naam leerling. Persoonlijk leerdoel stage klas 3 Nieuwe technieken aanleren in het schilderen.
Tutoraat, Mentoraat PSYCHOLOGIE UvA Waarom? Wat & HOE?
Portfolio voor eerstejaars geneeskunde studenten
Het 24 spel.
Begeleiden les 1.
Transcript van de presentatie:

SMART- leerdoelen Competentieprofiel HET IS EEN MEISJE!!!!!!

Competentie 1: Ontwikkeling van het kind stimuleren Aan het eind van kwartaal 2 kan ik een handelingsplan samenstellen t.b.v. collega’s voor het werken met een praktijkgroep. S: Handelingsplan samen stellen t.b.v. collega’s M: Één handelingsplan A: Ja, het is een deel van mijn studie. R: Ja, het is haalbaar. T: Aan het eind van kwartaal 2.

Competentie 2: Mede- opvoeders ondersteunen bij opvoeding en ontwikkeling Aan het eind van kwartaal 2 kan ik de ontwikkeling/ het gedrag van een individueel kind waarnemen wanneer dit afwijkend/opvallend is gezien hun leeftijd/ontwikkelingsfase en bied hiervoor passende ondersteuning. S: Afwijkend/ opvallend gedrag waarnemen M: voor een individueel kind A: Ja het is haalbaar R: Ja, in 14 weken moet dit lukken. T : Aan het eind van kwartaal 2

Competentie 3: Voorwaarden scheppen voor opvoeding en ontwikkeling Aan het eind van kwartaal 2 hanteer ik de observatiemethoden van mijn praktijkplek voor het monitoren en analyseren van de module vrij spel binnen voor de ontwikkeling van een jonge kind tussen de leeftijd 0 t/m 4. S: Ik hanteer de observatiemethode van mijn praktijkplek. M: een jong kind, module vrij spel A: Ja het is haalbaar R: Ja. T: Aan het eind van kwartaal 2.

Competentie 4: Organisatorische en bedrijfsmatige taken Aan het eind van kwartaal 2 heb een ik voldoende behaald voor het vak notitie schrijven en kan ik een correct beroepspraktijkproject op F3 niveau schrijven. S: Notitie schrijven op F3 niveau M: Een notitie A: Ja het is haalbaar R: Ja T: Aan het eind van kwartaal 2

Competentie 5: Professionaliseringstaken Aan het eind van kwartaal 2 heb ik elke week feedback verzameld van collega’s en reflecteer ik door middel van een reflectieverslag. S: Feedback verzamelen en reflecteren op eigen kunnen. M: van collega’s A: Ja het is haalbaar R: Ja T: Aan het eind van kwartaal 2