HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

Waar gaat dit over? Bekijk je tekst of afbeelding.
Het ‘nieuwe’ samenwerken Voor een duurzame stad Door de inzet van NME.
Logo, drie kleuren, drie partijen bij betrokken
IPMA Trekkersbijeenkomst Joop Schefferlie Maarssen, 6 november 2013.
Presentatie Recreatie & Toerisme Datum 9 juni 2005.
Expertmeeting 3 Kansen en initiatieven tussen regionale en locale economie.
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase havo
(Gebieds)kenmerken Regio Groningen en Assen
Omgaan met verandering in dorpen Stellingen Frans Thissen Afdeling Geografie, Planologie en Internationale Ontwikkelingsstudies U NIVERSITEIT VAN A MSTERDAM.
Commercialisatie Fietsen
StadsOntwikkeling Openbaar Vervoer als deel van de stadsontwikkeling Bijdrage aan de OV-Werkconferentie 15 februari 2011 Rob Tiemersma StadsOntwikkeling.
Wijkambitie Zuidwest Wijkdialoog 29 november 2011.
Stedelijke Preventiedienst Stad Brugge Jeugdopbouwwerk
Hangjongeren OMLO J. Hangjongeren Aanspreken, niet uitsluiten. In: Pedagogiek in praktijk, jg. 14, nr. 45, 2008.
Samenwerken en netwerkvorming Brede School 16 mei 2008 Rita L’Enfant
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase havo
De beste krachten, zoeken, vinden en… ook inzetten
Georges Van Nevel 04 oktober 2008 Citymarketing & Communicatie.
Thematische workshop Thematische workshop Ondernemerschap.
HOGER BEDRIJFSDIPLOMA Hans Daale 8 april Na te lopen… Waarom nu een discussie over een HBd Waarom nu een discussie over een HBd Wat is dan eigenlijk.
© de vries business consultancy, 2008
VAKBEURS PUBLIEKE EVENEMENTEN. FESTIVAK Vakbeurs voor publieke evenmenten Verschillende seminars over alle aspect Veiligheid, marketing, materialen etc.
Cultuur & Toerisme De kracht van verbinding Jos Vranken Algemeen directeur Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen.
P RAKTIJKONTWIKKELING, ONDERZOEK EN BELEID Instrumenten voor een effectievere jeugdzorg Chaliny Dever 1 BaSWa Info Vaardigheden.
Amersfoort, 18 februari 2010 Verkiezingen Amersfoort 2010 VAB-eetcafé Amersfoort Ambitieus: STEMWIJZER.
Leren in de regio Marc van Rooden, 26 mei Wat is RegioLeren Regio Leren is het ontwikkelen, uitbouwen en onderhouden van een regionale kennisinfrastructuur.
Vitale opgaven voor de Stad bestuursvergadering ZON, 4 febr. 2014
19 april y9nVa3LJr8&feature=fvst.
Merkbaar inzicht onderzoek voor. een korte vakantie of dagtrip Overwegen Oriëntatie & inspiratie Beslissing & invulling Ervaring dagtrip/ korte vakantie.
Vitale opgaven voor de Stad november 2014
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Internationale stadsmarketing Briefing stakeholdermanagement 25/11/2013.
Training Capaciteitsgerichte benadering Jasper Kimenai en Hechmi Souguir uur.
Krimp biedt kansen ! 3 november 2015.
De maatschappelijke betekenis van musea Onderzoek, publicatie en implementatie.
Huiskamers van de Buurt, Amsterdam. Huiskamer van de Buurt Een collectieve voorziening in de vorm van dag(deel)arrangementen voor mensen met een beperking.
1 EXPATS IN DELFT Belang, wensen en mogelijkheden Paul Rullmann.
Kwartiermakers(festival) Ondersteunt kwetsbare mensen, bevordert hun re- integratie en doorbreekt hun isolement. * Werken aan een meer positieve beeldvorming.
Alumni vraagstuk ontrafeld ‘Een netwerk is geven en nemen’ Een duik in de gedachte van de leerling.
Tijs van Ruiten, directeur. Nationaal Onderwijsmuseum. Grootste collectie ter wereld; bezoekers in museum; bezoekers buiten museum;. Sterk.
PROMOTIE EN MARKETING HOE ZETTEN WE NIEUWEGEIN OP DE KAART? Prof.dr. Gert-Jan Hospers MSc. Nadine Onrust Nieuwegein, 19 mei 2016.
Leisure als motor voor gebiedsontwikkeling Hans Hillebrand Den Haag 1 november 2012.
1……………………….. Doeltreffende samenwerking Markermeer - IJmeer 12 november 2015 Corné Nijburg.
Werkconferentie economische vitaliteit, 1 november 2012Jan Sijtsma outube.com/watch?v=S9ISlgCG3bA ‘de KUNST van het VERBINDEN’
Bedrijfsstijlen in de Multifunctionele Landbouw. Multifunctionele landbouw Afbouwstrategie? Toekomst van de Nederlandse landbouw? Leuk voor erbij? Uitlaatklep.
Beeldvorming Vlaanderen EWI-Focus, 12 oktober 2010 Tom De Smedt, afdeling Communicatie (DAR)
C liëntondersteuning in de Wmo. Definitie 1.Ondersteuning gericht op het versterken van de zelfredzaamheid en participatie 2.Ondersteuning bij het verkrijgen.
Claire van Emmerik. Hoe zet je een stad op de kaart door middel van citymarketing? Deel 1  Het gebruik van citymarketing Deel 2  Dordrecht: Het citymarketingbeleid.
Strategische Sportvisie Heeze-Leende Bijeenkomst woensdag 23 november 2011.
Discussie aan de hand van stellingen. Stelling De kracht van Zuid-Limburg en met name van het zo te noemen Kerngebied ligt in de landschappelijke kwaliteit.
Marcom Triple Helix FoodValley
Salland Marketing, MarketingOost & Gastvrij Overijssel
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Slag om Arnhem levend houden.
Van Dordt, voor Dordt.
MEE maakt meedoen mogelijk
Wat is de Amsterdamse MBO-Agenda?
2017.
Krachtig inspelen op regionaal-economische opgaven
Stichting De Waaier Presentatie 30 november 2017.
Associaties Brand Team Bewoners, bezoekers, bedrijven, talent Alternative destination.
VAN MAATSCHAPPELIJKE BETEKENIS
Waarde(n)vol werk in uitvoering
Naar een stad waarin iedereen meedoet
Nationale Omgevingsvisie
Heb jij ballen voor scrummen?
De meerwaarde van side-events
Transcript van de presentatie:

HET MERK DEN HAAG SESSIE CITYBRANDING MEET&SHARE 10 NOVEMBER

10 JAAR CITYMARKETING IN DEN HAAG Van alleen toeristische stadspromotie naar citymarketing Inzet afgelopen jaren: Steeds meer een aanpak van en met de stad Als internationale stad van Vrede en Recht meer op de kaart gezet (Inter)nationale evenementen en congressen benut om Den Haag te laten zien Resultaten Imago stad van Vrede en Recht versterkt Meer bezoekers naar Den Haag

Een sterke merkidentiteit: levert een belangrijke bijdrage aan de economische ambities van de stad is zowel een communicatie- als beleidsinstrument op het gebied van citymarketing, stedelijke ontwikkeling, economie, onderwijs, cultuur, etc. WAAROM EEN MERK DEN HAAG

Van origine een - meestal wettelijk beschermd - ‘trademark’, waarmee een bedrijf onderscheid maakt tussen haar product en dat van de concurrenten Een merk helpt mensen kiezen Een merk is een signaal van kwaliteit Een merk creëert loyaliteit WAT IS EEN MERK? 4

IS DIT HET MERK? 5

VINDEN WE DAAROM NEW YORK LEUK? 6

IS DIT ONDERSCHEIDEND? 7

CITYBRANDING EN CITYMARKETING MOETEN UITEINDELIJK HET KEUZEPROCES VAN BELANGRIJKE DOELGROEPEN BEÏNVLOEDEN 8

Een netwerk van associaties in het brein van de doelgroep(en) Een merk is veel meer dan alleen een communicatiemiddel Een merk creëert meerwaarde Een merk is centraal sturingsmechanisme EEN EIGENTIJDSE VISIE OP EEN MERK 9

WAT BETEKENT DIT VOOR DEN HAAG? Dit is zeer relevant voor steden: Een grote stad heeft veel doelgroepen en dus ook veel associaties, dus meer differentiatie aanbrengen voor belangrijke doelgroepen Het merk is het uitgangspunt van de citymarketing De economische ambities zijn een belangrijke basis voor de citybranding Het merk is een factor van belang in de ontwikkeling van de gehele stad! 10

sessies met de stad advies deskundigen Centraal merk sessies per doelgroep Merk per doelgroep in tekst foto video richtlijnen Merkboek PROCES

DOELGROEPEN STAD DEN HAAG bezoekers (recreatief) bedrijven bewoners / young professionals studenten congressen en zakelijke bezoekers internationale organisaties investeerders

VOORWAARDEN VOOR HET MERK DEN HAAG onderscheidend relevant en geloofwaardig aansprekend voor de beoogde doelgroepen ambitieus en motiverend

ELEMENTEN MERK DEN HAAG

LADING In Den Haag: wordt gewerkt aan een veiliger en rechtvaardiger wereld worden belangrijke beslissingen genomen genieten we van een hoge kwaliteit aan voorzieningen ligt alles op een steenworp afstand van elkaar ontstaan bijzondere ontmoetingen en verbindingen

VAN CITYMARKETING NAAR CITYBRANDING Het merk centraal Gericht op specifieke doelgroepen Een aanpak van de hele stad Haagse durf en lef Uitdragen: onverwacht en spannend Versterken: voortvarend aan de slag Doen wat aantoonbaar effect heeft