Bezorgen reisdocumenten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
Advertisements

Hoe kunnen we elkaar versterken?
Reactie op tienpuntenplan CDA. Waardering voor het plan  Komt vanuit het seniorenplatform van het CDA, senioren zijn serieus genomen  Thema’s sluiten.
TAAKVERDELING & COORDINATIE ZIE P.135. Filmpje op Youtube:
STRATEGISCHE PLANNING
De case Zevenhuizen Regiobijeenkomst Stedendriehoek 11 november 2003
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Cliëntenraden en zorgzwaartebekostiging. 2 Adviesrecht Invoering van zorgzwaartebekostiging heeft gevolgen voor de interne begroting van de instelling.
Strategie Arie Meulepas 9 & 10 nov
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
het succes van een organisatie het welbevinden en succes
Samenwerking tussen OCMW en Stad Antwerpen
Logical Framework Approach
Anneke Hemmen & Marianne Duitshof. IMPLEMENTATIEKUNST Leer zelf! Benoem en prioriteer doelen Richt interne organisatie in Beschrijf werkproces Ontwikkel.
Gezondheidsmanagement
Governance van de informatievoorziening
strategie als een proces
Wat is een communicatieplan?
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
1 Uitrol Werkplein Noordoost Flevoland juni 2009 Werkplein Noordoost Flevoland.
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
Rekenbeleid Wie gaat wat doen? wiskunde of schoolbreed
De ontwikkeling van het begrip functionele geletterdheid en gecijferdheid in toenemende verfijning/complexiteit/uitgewerktheid Wat? Taal in de vakken en.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Creatief met cultuur ? Brenda C. Oude Breuil.
Reuel Gregorius Aza Lemmer Quan Vu
inzicht op de invloed van veranderingen op het gedrag van medewerkers
Opzet, planning en uitvoering van projecten
Moreel Beraad in het Sociaal Domein
Governance van de informatievoorziening
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Beleidsinformatie Jeugd
Van TOMATEN naar OVERLEG Zoektocht locaties in de praktijk Cristien Bajema Projectleider sept
TRANSITIE BINNEN DE ORGANISATIE. En nu?  Denk intern na over manieren om deze materie verder te laten binnensijpelen in het dagelijkse doen en denken.
Hoe stel ik een ondernemingsplan op?
Dynamisch Contracteren en beheren
Ingelmunster 5 Groep 5. Ingelmunster DoelstellingenMiddelenBudgetPlanning.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Relatie tussen het PI en bedrijven Anne van Opijnen (2015)
Treiteraanpak Amsterdam. Definitie treiteren Herhaaldelijk terugkerend wangedrag van personen of groepen tegen specifieke personen of huishoudens. Dit.
H3 Inzicht.
Thomas Belmans Marijn Peeters
©Deloitte © 2009 Deloitte Touche Tohmatsu Bespreking Plan van aanpak accountantscontrole 2012 Gorinchem, 23 oktober 2012 Rein-Aart van Vugt Chantal Wemmerus.
Grip op samenwerken Sturing door de raad Jeroen van Gool, ondersteuningsprogramma Slim Samenwerken.
Social Return On Investment & PZH Mart Lucassen, hoofd bureau Inkoop Afdeling Facilitaire Zaken, Directie Concernzaken.
Transitie oprichten beheerstichting Sport Alblasserdam Han de Krijger Tonia Ruybroek 9 oktober 2012.
Communicatie over veranderingen in zorg en welzijn – gemeenten en zorgaanbieders Saskia ter Kuile communicatiemanager In voor zorg! 24 feb 2015.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Wettelijke taak: Het bieden van aangepaste arbeid aan personen die door lichamelijke, verstandelijke of psychische beperkingen uitsluitend onder aangepaste.
© EBC Nederland Financieel Bewust met Mijn Financien.nl ® Het platform voor uw medewerkers.
Voortgangsrapportage Vitaal Leudal September – Oktober 2014 Tbv commissie Bestuur en Middelen oktober 2014.
Instrument of houding? Implementatie van regionaal en lokaal integraal volksgezondheidsbeleid.
Vernieuwing in het VMBO
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Organisatieontwikkeling Bijeenkomst voor Informatie en Opinie 9 oktober 2012.
Verandertypen en invoeringsstrategieën Omgevingswet
De ontwikkelopgave in Zoeterwoude Veranderen om in je kracht te blijven!
Afspraakgericht werken Snel balie
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Social Return On Investment & PZH
Waarden & organisatiecultuur
12.2 Totstandkoming van een wet
SMART CITY DORDRECHT Ruimte voor innovatie.
Workshop: Account management
Uitdagingen voor lokale overheden
Hier komt de titel Wijkgerichte aanpak Schilderskwartier Woerden
“Omgeving in beweging”
STRATEGIE MANAGEMENT STRUCTUUR CULTUUR PROCESSEN MEDEWERKERS
Middelburg werkt samen aan de toekomst Hoe de gemeente Middelburg inspeelt op maatschappelijke ontwikkelingen.
Transcript van de presentatie:

Bezorgen reisdocumenten Communicatie plan Bezorgen reisdocumenten Deze outline wordt aangeboden door de Proeftuin Bezorgen Reisdocumenten. Doe ermee wat je wil om het effectief te benutten voor jullie eigen unieke situatie

Strategisch communicatie frame Communicatiestrategie op 1 A3. Betteke van Ruler & Frank Körver, 2014

Visie Hoe past Bezorgen Reisdocumenten in de visie van de gemeente? Hoe wil de gemeente het bezorgen positioneren bij de burger? We komen twee dominante visies tegen: Dienstverleningsvisie Modernisering bedrijfsprocessen Bij de dienstverleningsvisie draait het om het tegemoetkomen van burgers die door drukte moeite hebben om twee keer naar het gemeentehuis te komen. Bij de modernisering van bedrijfsprocessen valt het bezorgen in een groter plaatje waarbij meer gedigitaliseerd wordt en soms ook locaties gesloten worden.

Externe situatie Maatschappelijk humeur rond cybercrime en ID-fraude is een risicofactor. Hoe hiermee om te gaan? Interpretatie bij media/belangengroepen rond inrichting van werk gemeente-ambtenaren is factor om rekening mee te houden. Hoe hiermee om te gaan? Bezorgen als dienst past in de maatschappelijke tendens richting 24-uurs economie en bezorgen van producten en diensten. Meeliften hierop? Zo ja, hoe? Denk na over consequenties voor communicatie over de invoering. Direct aan het loket is de beste manier om deze dienstverlening te introduceren.

Interne situatie Invoering bezorgen kan voor interpretaties zorgen bij baliemedewerkers rond werkzekerheid. Hoe hiermee om te gaan? Baliemedewerkers voelen ongemak bij ‘verkopen’ van de bezorgdienst. Hoe hiermee om te gaan? Is besluit tot invoering genomen door GS of door de raad? Wat waren ‘hobbels’ rond dit besluit? Training biedt context en kader.

Ambitie Wat is de ambitie van de gemeente met moderne dienstverlening? Wat is de ambitie van de gemeente met betrekking tot Bezorgen Reisdocumenten? Wat zijn de KPI’s die intern en extern gedeeld worden?

Accountability Hoe ga je als communicatie de inzet van mensen en middelen verantwoorden? Wanneer weet je of de communicatie een succes is geweest? Hoe meet je dit? Hoe deel je de uitkomsten?

Stakeholders Wie zijn de enablers van dit project? Met welke partijen moet meer direct worden samengewerkt om de ambitie tav bezorgen reisdocumenten te verwezelijken? Je kunt voor deze vragen respectivelijk de kwadraten van Vince van Gils en die van Savage et al. Gebruiken.

Aanpak Wat is het actieplan? Hoe wordt voortschrijdend inzicht verwerkt? Wie maakt keuzes rond de inzet van mensen en middelen? Kijk voor het actieplan op de checklist communicatie in onze toolkit

Resources Wie hebben we nodig (specialismen)? Wat hebben we nodig? Interne medewerkers Externe inhuur Wat hebben we nodig? Creatie & inkoop middelen Wat is er nodig aan budget? Gepland budget (fixed) Rolling budget