Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Rotterdam, maart 2009 Coördinatoren: Els Fonville-Kuhlmann: e.fonville-

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
Advertisements

Algemene presentatie Klas 3: Stage – werkweken/uitwisselingen –
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
Bouwsteen Traject OP Maat Foto’s voor poster. Inleiding Steeds vaker worden scholen geconfronteerd met leerlingen die getalenteerd, hoog intelligent of.
Teachers of the 21st century iearn conferentie juli 2009 Doelen: Effectief partnerschap op lokaal, regionaal en internationaal niveau tot stand brengen.
Informatie Brede Buurtschool en Leer Kansen Profiel
Informatie avond TCS AIESEC International Internships and Projects 27 maart 2012 AIESEC Utrecht.
V1 stage - Blok 4.
Docentontwerpteams en self-efficacy
Welkom MAS
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter?
Wat is MaS? MaS staat voor Maatschappelijke Stage
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
Ramsgate 2012 Talenreis ENGELAND.
Deltion College Engels
Deltion College Engels A2 Lezen [Edu/002]/subvaardigheid ‘koken’….!
Karen v.d. Worp kamer Voorbereid op Stage Karen v.d. Worp kamer
LEO – Local exchange officer
LES 2 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Honoursonderwijs aan Nederlandse universiteiten
Deltion College Engels A2 Spreken/presentaties [Edu/001] thema:Sight-seeing in Holland Can-do: kan een kort, eenvoudig, vooraf ingeoefend praatje houden.
UITWISSELINGSREIZEN September Uitwisselingsreizen - Al 20 jaar, door heel Europa… - Nu nog:Engeland (Derby) en Schotland (Edinburgh) - Uit- en thuisweek.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Vernieuwde opzet werkplekleren in de propedeuse Aanleiding vernieuwde opzet Achtergronden en inhoudelijk kader Opzet programma vanaf 6 november Verder.
Meedoen met de Monitor de Bibliotheek op school - vmbo.
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
Introductie SLC 31 augustus Welkom terug!!!
TRENDS 2015 Kwartaal 3, week 1. Even voorstellen  Naam: Madeleine Meurs  Site: med.hr.nl/meurm   Kamer: MP L
Vergroot je wereld! Uitwisseling Chiavari
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Rotterdam, maart 2009 Begeleiders: Rosa Rodrigues: Els Fonville-Kuhlmann:
DIVERSITEIT BEINVLOEDT STUDIESUCCES Hoe daar mee om te gaan?
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstudeerstage in het buitenland Opleiding Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Rotterdam, maart 2009 Begeleiders: Rosa Rodrigues: Els Fonville-Kuhlmann:
TRENDS 2014 Hafida
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
Meedoen met de Monitor de Bibliotheek op school Jouw naam.
De training interactief voorlezen 1.Opzet 2.Onderzoek studenten VU 3.APS-bevindingen.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Infoavond schakeljaar Het Groene Lyceum Welkom Even voorstellen Contactgegevens checken.
Educatiecentrum in een krottenwijk in Bangladesh
LES 2 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Poverty is not the problem, wealth is.
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Tool WB-1: Natuurwetenschappen in de beroepspraktijk
De taaltaak
Veiligheid Reisadvies ministerie van buitenlandse zaken
Mijn visie op onderwijs
Internationale beurs voor excellente leerlingen
Welkom op de voorlichtingsavond voor TTO en Gymnasium
Euroklassen : klasuitwisselingsproject
14 december 2017 bijeenkomst 5.
STUDEREN IN HET BUITENLAND

Veiligheid Reisadvies ministerie van buitenlandse zaken
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Informatie BPV Beroeps Praktijk Vorming BPV beter bekend als stage
Portugal reis Van 12 t/m 19 mei 2018.
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Ouderavond leerjaar 3 Centraal Deel 1 Centraal Deel 2 de mentor
Transcript van de presentatie:

Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Rotterdam, maart 2009 Coördinatoren: Els Fonville-Kuhlmann: e.fonville- Rosa Rodrigues: Claudia Scheepers : Informatie Philadelphia e bijeenkomst

Doelstellingen reis 1. Aankomende leerkracht/docent enthousiast te maken voor het lesgeven aan kinderen in achterstandssituaties. 2. Een kritische bewustwording ten opzichte van het beroep en jezelf als professional. 3. Kennismaken met een andere cultuur,samenleving, onderwijsvisie en onderwijssysteem. 4. Persoonlijke groei als individu.

Programma 5 maart 2014 Kennismaking Kennismaken met het project Inhoud project (en eindproducten) Organisatorische zaken Pre-questionnaire (opdracht bijeenkomst 2).

Kennismaking (motivatiebrief) 1. Wat ga of wil ik halen? 2. Wat ga ik brengen? 3. Wat weet ik over het project/onderwijskansen/werken op onderwijskansenscholen?

SpannendLeukVerwachtenVoorkennis Engelse taalAndere studenten ontmoeten Veel opleveren als professional - Didactiek? - Pedagogisch? Stage-ervaringen op een school in de stad Wonen in een andere omgeving Nooit in de VS geweest Kennis opdoen: - Diversiteit - Lesgeven - Urban setting Weinig stage- ervaringen op een school in de stad Werken in de achterstandswijken Stagelopen in het buitenland Verschillen lesgeven hier en daar Engelse taal Zelfstandigheid: kan ik het wel? Leven in de vs als student Van de cultuur daar leren, merk je daar iets van in het lesgeven? In de zorg gewerkt/ peuterspeelzaal Avontuurlijk en leerzaam Interesse in andere culturen Lezen in de VS?Al in de VS gewoond

Philadelphia??? Staat Pennsylvania

Onderwijskansen en Philadelphia km 2 (9 x groter dan Ned) 6 e stad van de VS (1.5 mln inwoners). Arme buurten, arme scholen, minder geld Rassen: 39 % White, 45 % Black, 13 % Hispanic/ Latino, 5% Asian 2 e stad voor Ieren, Italianen, Jamaicanen 4 e stad voor Blacks Stad waar de onafhankelijkheidsverklaring is ondertekend

Onderwijskansen en Philadelphia No Child Left Behind wet Amerikaans onderzoek: 70% middenklasse leerlingen in een klas en 30% achterstandsleerlingen 291 openbare scholen 174 Elementary schools, 39 Middle schools, 45 High Schools, 5 Vocational/Technical Schools, 9 Special Schools, 19 Programs [7] [7]

Verwachtingen Goede voorbereiding van de studenten op de reis Open houding naar nieuwe ervaringen, mensen, etc. Geen vooroordelen. Kritische houding: vragen stellen. Samenwerken. Zelfstandigheid. Met een andere oog kijken naar het onderwijs op onderwijskansenscholen

Programma Philadelphia 18 mei tot 31 mei 2014 Programma doornemen - Startbijeenkomsten in Nederland - Stages? - Colleges? - Intervisie? - Excursies? - Vrije momenten? - Einde programma

Stages op po-vo-scholen Een school met verschillende studenten 1 klas (kennismaken met de kinderen) Meehelpen met de mentor Eigen (simpele) activiteiten geven

Grote gebouwen

High school

Colleges op de campus: workshops van praktijkmensen, docenten, beleidsmakers

Intervisie: dagboek, ervaringen, reflectievragen, andere vragen

Reflectievragen What is the responsibility and role of the teacher? What do the children need? How should you teach? How does this program affect my vision regarding teaching in the city? What will I take back to the Netherlands concerning working in urban schools?

Themes that are important for teaching in a multicultural school in an urban setting. respect each other personal awareness education at school high expectations rest and regularity establish an inspiring learning environment.

Excursies: de omgeving van de kinderen leren kennen en de stad leren kennen waar je lesgeeft

Organisatorische aspecten Datum: 18 mei tot en met 31 mei. Ongeveer 450 dollar: betaling contant in de VS. (Zorg dat je geld bij je hebt, pinnen kan maar is lastig). Startprogramma zondag 18 mei. Toestemming VS (minimaal 72 uur van tevoren). Motivatiebrief? Inschrijfformulier? Bewijs van goed gedrag? Vragen: 1. Datum: wanneer kom je er? Verblijfplaats? 2. Vervoer: hoe kom je er? 3. Na het project? 4. Andere vragen?

Organisatorische aspecten Voorkeur klas (vakgebied) Vragenlijst

Adresgegevens VS De eerste dag aanwezig zijn op: Philadelphia School District – LaSalle Theater Verblijfplaats voor twee weken: La Salle University 1900 West Olney Avenue Philadelphia, Pennsylvania USA Telnr: of

Praktische tips Kamers. Stekker: 110 volt. Internetkabel meenemen. Kookmogelijkheden. Weersomstandigheden: dikke pyjama Kleding: nette kleding Vragen????

Alvast inkomen in het project Programma bekijken: Vragenlijst invullen (krijg je opgestuurd) In Philadelphia: - logboek - reflectieverslag Inhoudelijke bijeenkomsten

Let op Mogelijkheden om 3 EC te krijgen: - Reflectievragen: eindverslag - Projectpunten (Claudia)

Afsluiting Volgende bijeenkomst: woensdag 7 mei uur Voorbereiding: - Opzet kennismakingsles - Les over Nederland/Rotterdam/diversiteit - Activiteit met kinderen (spel voor buiten) - Vragenlijst invullen