Word man/vrouw van de wereld 6 tips voor een geslaagde jongerencampagne.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Kinderrechtencoalitie Jongvolwassenen
Uitslag enquête over online pesten
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Bonding and bridging Social media als platform voor nieuws en discussie in de multiculturele samenleving.
Gemaakt door Odessa koorevaar
Schoolplein Rachelle Lisa Chantal Xian Leroy.
SWV VO Midden-Brabant Wat beweegt de jeugd? 8 maart 2007.
Presentatie BètaMentality
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
IN DE KLAS Willemijn Gortworst
WoW EMEG-LIJST.  Vrienden  Nieuwsgierig  Enthousiast broertje WAAROM?
Geen of niet de negatie.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Mijn hobby: is over cultuur van Ethiopië
Terugblik op de Toermalijn
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
De man die Jezus wilde zien Over Zacheüs geen twijfel mogelijk: FOUT! Rijke hoofdtollenaar – de oppergraaier dus… Toch een leegte, een gemis,
Ik doe mijn presentatie over het spel halo 3,omdat ik het zelf heb en ik ken er veel van.
Ik ben Ulrike Seynaeve en ik ben 18 jaar oud. Op 18 november 1991 werd ik geboren te Torhout, maar al men hele leven lang woon ik te Lichtervelde. En.
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Enquête-uitslagen PowerPoint Fanfare Sint Caecilia 2011.
Opwekking voor Kinderen 146
Goedemiddag. Wie blogt er? En waarom? Een blog is een eigen kanaal om nieuws te brengen.
Rekenen groep 4.
CanDo Coaching.
Wat ik wil…..
Spel uit de top 20: Fifa ’13..
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Ken je kracht…Deel je kracht…
Workshop 2: Plezier in je werk: daar word ik blij van!
OFC28 mediawijsheid les 4.
De dag van het solliciteren Blok 1
Fantasie Gemaakt door Kristie!.
Ik ben naam, functie Wie zijn jullie? bedrijfsnaam Welkom bij.
TEAM TASTE Phillip Hannaart – Jesse Pesulima - Roy Osterholt - Jip van Zoest – Frans Jogchems – Anouck Steenken – Annieke den Boer.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
1 1 Phone Challenge Workshop Mbo niveau 3-4. l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
Talent 1 Ik heb talent, ik heb talent Ja dat is algemeen bekend
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
INTERVIEW. Hallo, Ik ben juf Isabelle. Ik geef les in het 1 ste leerjaar van de Sint-Stevensschool.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
“Door mijn stage werd ik verliefd op Afrika ” Eveline Opleiding Verpleegkunde Stage in Uganda.
Doe jij ook mee? WNF-Rangerclub en NPO Zapp presenteren: Operatie Olifant.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
Ik ben Martijn en ik droom er van om later bij PSV te voetballen omdat het de beste club van Nederland is.
Welkom in Hotsjietonia. Dit wil ik vertellen Hier staan voorbeelden, vul het zelf aan Scouting in Nederland Dit is mijn groep Het dorp Hotsjietonia De.
Schokkende beelden in de media Media begrip week
“ Het ontneemt je de levensvreugde, niet te kunnen leven zoals je wilt leven.”
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
Welkom op onze thema-avond
Welkom. Waarom ben je naar de Meervouddag gekomen? 1.Lijkt me een interessant programma 2.Het is toch verplicht? 3.Gezellig met mijn collega’s een dagje.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Sociaal media DESIGN BY TALHA.
Sociale Media.
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Annick, Amber, Ilsa en Melanie
DESIGN BY TALHA Klas j1a Docent P. Broekhuizen
Jongerenonderzoek Fairtrade Gemeente campagne
Zichtbaarheid Creëren
Transcript van de presentatie:

Word man/vrouw van de wereld 6 tips voor een geslaagde jongerencampagne

- Cultuur- en vrijetijdsaanbod via sensibiliseringscampagnes en evenementen. - Jongeren die in het buitenland willen studeren.

European Youth Card Association Promoot mobiliteit en actief burgerschap Europese studentenkaart voordelen in 38 landen Vb. musea in Amsterdam, OV in Kroatië, Spanje

Communicatie op maat

Sensibiliseringscampagnes

Sensibiliseringscampagnes - online

6 tips voor een geslaagde jongerencampagne

TIP 1 vertrek vanuit de leefwereld van de jongere.

Hoe ziet hun dagelijks leven eruit? Wat zijn hun prioriteiten? Wat zijn de meest voorkomende vragen en obstakels Via enquête. TIP 1 – vertrek vanuit de leefwereld van de jongere

Ben je al naar het buitenland getrokken? 380 jongeren

Wat vond je ervan?

Waarom (nog) niet?

Grootste reden: ik speel competitie volleybal en wil dit niet stoppen of onderbreken Ik doe mijn werk en stage graag hier, ben graag veel en vaak bij mijn vrienden en hobby's Op mijn unief moet je alleen gaan Ik durf daar niet alleen te zijn. voor mijn richting is dit minder interessant. Ik zit op unief en heb het nu al moeilijk genoeg, dus in een andere taal lijkt het me nog moeilijker. Waarom (nog) niet?

TIP 1 – vertrek vanuit de leefwereld van de jongere Speel in op wat er leeft bij jongeren (de blok, festivals, keuzestress, …) en betrek die topics in je communicatie Ga na wat hun noden zijn, prioriteiten en gebruik dit als startpunt. Topics die wij gebruikt hebbben Kost dit veel geld? Waar kan ik naartoe? Wat moet ik meenemen/achterlaten? Hoe zit het met mijn studiepunten

TIP 2 Let’s get personal

Vertel een persoonlijk verhaal als startpunt. Gebruik je eigen naam of gebruik een gezicht voor je campagne TIP 2 - Let’s get personal

-Breng persoonlijke verhalen -Maak jezelf persoonlijk.

TIP 2 - Let’s get personal

Vertel een persoonlijk verhaal als startpunt. Gebruik je eigen naam of gebruik een gezicht voor je campagne

TIP 3 De buitenkant telt

TIP 3 – De buitenkant telt Generatie Instagram & Snapchat

TIP 3 – De buitenkant telt

Goede beelden (= enthousiasme / kwaliteit) zijn onontbeerlijk Wees creatief met de vorm van de inhoud. TIP 3 – De buitenkant telt

Goede beelden (= enthousiasme / kwaliteit) zijn onontbeerlijk Wees creatief met de vorm van de inhoud. TIP 3 – De buitenkant telt

TIP 4 Niet te hip

TIP 4 – Niet te hip YOLO FOMO

TIP 5 Less is more

TIP 5 – Less is more

TIP 6 Kies je kanalen

TIP 6 – Kies je kanalen. Facebook. langere artikels, video’s, getuigenissen

TIP 6 – Kies je kanalen. Instagram Getuigenissen met quote Achter de schermen van eigen team. Verhaal via Instagram van student.

TIP 6 – Kies je kanalen. Twitter. Geen populair platform voor jongeren. Snapchat. Dag uit het leven van. => Hoeveel tijd/mankracht hiervoor?