Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar 2015-2016 Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
29 mei voor uur Jaarverslag in tweevoud op papier Oh ja1, zet je naam en klas op de kaft. Oh ja2, zorg dat duidelijk is welke specialisatie je kiest.
Advertisements

Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 06 maart 2009.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
REGIELIJN Politieonderwijs 2.0
AO 2 december 2009 Voorfase en startfase AO & Op weg naar ons eigen AO en Ons eigen ontwerp.
R E S E A R C H klas vragen, noteren op het bord, waarom doe je research?
R E S E A R C H. Doel - Je weet waarom research doen nuttig en noodzakelijk is - Je hebt (in overleg) een onderwerp gekozen voor jouw immersive space.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Stagebegeleiding Bijeenkomst 7 Blok 2.
Website bouwen (project). Inhoud Hoofdstuk 1. offerte Hoofdstuk 2. Wensen opdracht gever Hoofdstuk 3. Aspecten Hoofdstuk 4. Formaten Hoofdstuk 5. Plan.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 3 Madeleine Meurs Med.hr.nl/meurm
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Pedagogisch werken in de wijk
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
motiverende gespreksvoering
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 2, week 2 Harrie Manders
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
TRENDS 2015 Kwartaal 3, week 1. Even voorstellen  Naam: Madeleine Meurs  Site: med.hr.nl/meurm   Kamer: MP L
+ Kind in ontwikkeling deel A Thema 1 Baby. + Welkom! Programma Expertgroep aan zet, hoe? Praktijkopdracht Inleiding in de module/studiehandleiding Opdrachten.
Praktijk project 5 les 1 Dynamiek in organisatie.
STUDIELOOPBAAN COACHING KWARTAAL 4 WEEK 5 Marie-Joze van Raak.
Deel B, les 2 Agenda  Aan- en afwezigen  Actualiteit  Sociaal kapitaal  Pedagogische civil society  Huiswerk en de wijk in.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk
School en Samenleving schooljaar bijeenkomst 1 VQr2 docent: Pascal van schajik med.hro.nl/schpa.
Oriëntatie op het beroep Kwartaal 2 Marie-Joze van Raak
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
IBK3ESB01 Project ESB – Tussenstand – Hoe verder? George Pluimakers.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Week 5.  Plenair oefenen  Laatste uur zelfstandig werken.
Project 3 Week 3.  Mededelingen  Vragen opstellen voor opdrachtgever  Oriëntatie op opdracht (volgende week feedback in de les)  Wijkanalyse  Geen.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Project 3 Week 6 Plan van aanpak af! * Wegens ziekte van Irene zijn workshops verplaatst naar week 7.
Project Pedagoog in de wijk Bijeenkomst week 1.8 Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Rob Goossens Het Werkplan.
S/K/L 2.7 PRESENTEREN. WAT GA JE LEREN *Waar een goede presentatie aan voldoet *Hoe je een presentatie voorbereidt.
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Uitnodiging wijkavond
Keuzethema: differentiatie
Uitnodiging wijkavond
Observeren rapporteren
Mediaplanning – bijeenkomst 6
Coachtraining DOEN?! DAG 2
College 4 project doorstroom MBO - HBO
14 december 2017 bijeenkomst 5.
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Je eigen omgeving in beeld
Les 4: iedereen is anders
Observeren rapporteren
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
En professioneel handelen
Transcript van de presentatie:

Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs

Agenda  Verwerking wijkanalyse  Verwerking gegevens opdrachtgever  Hoe ging het gesprek met de opdrachtgever?  Korte presentatie over jullie bevindingen (wijk en opdrachtgever)  Bespreken literatuur Gritt (aanpak project Hoofdstuk 3)  Start maken raamwerk en invulling  Feedback in schema  Programma week 1.6

Wijkanalyse  Maak een korte pitch van 6 a 7 minuten per groep.  Onderwerpen: wijkanalyse, indruk opdrachtgever Kinderopvang Max  10 minuten om de laatste voorbereiding te doen.  Presentaties per groep

Literatuur Gritt  Neem per groep de literatuur door en maak per groep een mindmap.  Gritt hoofdstuk 3 (blz )  1 uur de tijd  Daarna mindmap ophangen en kort benoemen.  Conclusie onderaan de mindmap: concretiseren van vraag

Tips:  Gebruik Gritt  Hoe wordt een plan gemaakt?  Welke begrippen zijn nodig?  Welke literatuur is nodig bij deze opdracht?  Kijk ook naar bijlage 1 en bijlage 6 uit de studiehandleiding!!  Starten met raamwerk en invulling.