KWARTAAL 2 JAAR 2 SLC. vandaag Programma kwartaal 4 Opdrachten Werkbezoeken eindgesprekken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doorn – 23 januari 2013 Jaap van Petegem
Advertisements

Onderwijsbehoeften en Schoolprofiel.
Methodisch werken met creatief-agogische middelen
Studieloopbaancoaching
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
 Algemene informatie * Artikel * Auteurs  Inhoud artikel * Inhoudsopgave * Korte schets.
Competentiegericht leren vmbo
Het Werkplekleren van de Opleidingen Pedagogiek
Workshop “Beoordelen”
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Studie Loopbaan Coaching
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Opvoeden.
Opvoeding en pedagogiek Bijeenkomst 1 Pascal van Schajik
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 1 Pascal van Schajik
Thema 1: Beelden van onderwijs Thema 1 Beelden van onderwijs Elk thema bestaat uit een onderzoeksdeel (taakgroep) en een theoriedeel (colleges)
Opvoeding en pedagogiek
Gespreksvaardig-heden
Eline Bouwman http//:med.hro.nl/ginka/
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Onderzoeksvaardigheden 3
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Pemprl.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
Melissa Redel Bernadette Groenewegen Ilham Yachou Najla Saddiki
Welkom bij de Basiscursus-SLC jaar 3
Social work Week 2.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Module ‘Ouderbetrokkenheid’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 4.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
SLC Bijeenkomst H. El- Gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 SLC jaar 2 INFSLC02-2 Lesweek 1, kwartaal 1.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Assessmentweek SEMESTER 1 (26-30 JANUARI 2015). Welkom!  Wat houdt deze week in?  Individuele voorbereiding  Werken in groepjes  Heel belangrijk:
Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 1
Competentiegebied 2 Ouders en opvoeders ondersteunen bij opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind.
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Werken met groepen jonge kinderen
Competentie gebieden Kerntaak 1.
Hafida El-Gharbaoui
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
SMART- leerdoelen Competentieprofiel
Opdrachten en eindopdracht
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 Hafida El-Gharbaoui
1.1 competentie G 1.1 competentie H 2.1 competentie A
Studieloopbaancoaching
IOP Individueel opleidingsplan. Definitie IOP Het individuele opleidingsplan is een document waarin de afspraken m.b.t. persoonlijke leerdoelen vastgelegd.
Beoordelen binnen het Friesland College Trudie Wiersma Joost Philipsen.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Thema 1 Studie en beroep in beeld Inhoud thema Taak 1 – Project Taak 2 – Werkplek in beeld brengen Taak 3 – Relatie studie en werkplek Centrale.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Handelingsgericht werken OGP Bk03 Hans van Doremalen Marion Steegh.
Hoe pedagogisch handelen?
ZORPLAN MAKEN!!!.
14 december 2017 bijeenkomst 5.
Honours programma: voor wie
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Methodisch handelen Week 5 les 4. Methodisch handelen Week 5 les 4.
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
LIP.
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Versterken van jouw methodisch werken in het Jongerenwerk
Transcript van de presentatie:

KWARTAAL 2 JAAR 2 SLC

vandaag Programma kwartaal 4 Opdrachten Werkbezoeken eindgesprekken

Programma kwartaal 4 Wee k TijdWerkvorm/activiteitGroepsvormBegeleiding 1. 1x50 Thema van bijeenkomst Stand van zaken Uitleg opdracht 1, 2 en 3 Jaarraadvergadering Groep Ja Nee 22x50Collegiale consultatieCoco groepenJa 32x50 Thema van bijeenkomst Stand van zaken Individuele gesprekken inplannen/ Werken aan portfolio GroepJa 52x50Collegiale consultatieGroepJa 62x50EindgesprekkenIndividueelJa 72x50EindgesprekkenIndividueelJa 82x50EindgesprekkenIndividueelJa

Opdrachten Opdracht 2.3: Afstemming in de opvoeding In deze opdracht richt je je op je professionele handelen binnen de context van een geanalyseerde opvoedsituatie en op je contacten met medeopvoeders en instanties. Specifiek richt je je op de mate waarin je in de ontwikkeling en uitvoering van activiteiten op de praktijkplaats rekening houdt met en inhoudelijk zorg draagt voor pedagogische afstemming tussen kind, opvoeders en medeopvoeders. Kanttekening: Deze opdracht veronderstelt dat je vooraf aan jouw activiteit de desbetreffende opvoedsituatie hebt geanalyseerd en adequate gegevens hebt verzameld die van invloed kunnen zijn op de afstemming tussen kind, opvoeders en medeopvoeders (zie hiervoor competentie A1, B1 en B2).

In het STARR-formulier beschrijf je een situatie en proces waarin je deze competenties aantoont. Je kunt ook meerdere STARR-formulieren gebruiken als niet alle competenties in een situatie aan bod komen. Als bewijsstuk voeg je het activiteitenprogramma of projectplan toe. Criteria bij de toetsing Inhoudelijke criteria: Je laat aan de hand van een concrete beroepsituatie(s) zien dat je:  Doelgerichte activeiten/projecten ontwerpt en uitvoert om zo de afstemming tussen kind, opvoeders en medeopvoeders te optimaliseren;  Met door jou ontworpen activiteit(en) functioneert in een ketengerichte aanpak, en inhoudelijke afstemming op het gebied van pedagogisch beleid en pedagogisch interventie tot stand brengt.  Leiding geeft aan je activiteit/project in een multidisciplinaire context;  Met de activiteit bijdraagt aan de verbetering van het pedagogische klimaat binnen je praktijkplaats;  Met je activiteiten/projecten een bijdrage levert aan het pedagogisch beleid binnen de instelling waarin jij werkzaam bent;  Doelgericht, systematisch, planmatig en bewust handelt;  Reflecteert op eigen normen en waarden in relatie met die van het pedagogische beroep en van opvoeders. Niveaucriteria: Je laat dit zien op niveau 2, wat betekent dat je:  Doelgericht en op adequate wijze professionele vaardigheden inzet;  Handelt volgens de standaarden die in het beroep gelden;  Je handelen legitimeert en verantwoordt;  Een open, empathische en dialooggerichte houding in je communicatie naar cliënt aanneemt;  Met bekende passende modellen werkt in verschillende situaties;  Methodisch handelt in enigszins complexe situaties;  Handelt volgens de standaarden die binnen de instelling en in het beroep gelden;  Reflecteert op eigen en beroepseigen normen en waarden. Aanleveren voor week 3

Opdrachten Opdracht 2.4: Voorwaarden scheppen voor opvoeding Competenties bij deze opdracht C1. Maatschappelijke oriëntatie: C1.1, C1.2 C2. Bijdragen aan jeugdbeleid: C2.1, C2.2 A1. Verheldering vraagstelling: A1.1, A1.2, A1.3 A2. Opstellen handelingsplan: A2.2, A.3 Algemene competenties Toelichting Naast het stimuleren van de ontwikkeling van kinderen en opvoedondersteuning houdt de Pedagoog zich bezig met het scheppen van voorwaarden voor de opvoeding. Hier gaat het om het creëren en in stand houden van een omgeving die de ontwikkeling van het kind op affectief, cognitief en conatief gebied mogelijk maakt. Daarbij is het van belang dat de vorm van de opvoedrelatie afgestemd is op de behoeften van het kind. Het scheppen van voorwaarden voor een goed pedagogisch klimaat komt tot stand nadat je onderzoek hebt gedaan naar de (problematische) opvoedsituatie, de intentionele en functionele aspecten van de (gezins)opvoeding en de rol van risico- en protectieve factoren in de opvoedsituatie. Aanleveren voor week 5 Voorwaarden aanleveren natschool + mail naar Eline of Pascal

Beoordeling zie studiehandleiding

Werkbezoeken plannen

Eindgesprekken Eind-reflectieverslag Inleiding SLC wordt afgesloten met een individueel beoordelingsgesprek met de SLC coach. Dit is het moment om jouw ontwikkelingen van het afgelopen jaar te laten zien. Inhoud Je schrijft een eindreflectie van maximaal 2 A4. Dit is een verslag waarin je aandacht schenkt aan jouw persoonlijke ontwikkeling en keuzes op het gebied van werk en studie. Zorg dat de opdrachten vanuit SLC, de routeplanner, leerdoelen en jouw POP terugkomen. Werp ook alvast een blik op de toekomst. Eigen keuze In dit verslag kun je jouw kwaliteiten en valkuilen op de volgende gebieden toelichten: 1. Studie 2. Beroep als pedagoog 3. Balans studie-werk-privé 4. Verantwoordelijkheid voor eigen studie-loopbaan-beroepsontwikkeling