"Nicht ärgern, nur wundern, und immer lächeln, das heisst ja Selbstbeherrschung..."

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Feedback – Hoe kan het beter?
Advertisements

Opleiding Plezier Discipline communicatieBeleving Begeleiding.
HAVISTEN COMPETENT
Hoe blijf ik gemotiveerd
Uitslag enquête over online pesten
Time management in het onderwijs
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Evalueren is een verzamelnaam van:
De moeilijkste afstand die afgelegd moet worden is die tussen de oren!
Provocatief te werk in een assertiviteitstraining.
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
Kwaliteitszorg als meerwaarde
Sportiviteit & Respect HC Twente 26 maart 2014
Johari venster & feedback
St. Martinusschool Hoe loopt de ontwikkelmotor? 1.ik voel me groot 2.ik kan het… zelf! 3.ik ben in verbinding betrokkenheid en welbevinden zelfstandig.
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
Kwaliteit van bestaan. Ondersteunen..
Motivational Interviewing ‘Praten in beweging’
Als ik jou een reddingsboei toewerp, kun jij jezelf dan redden?
Meegaan & tegengas geven
Leven in verbondenheid
Welkom op onze thema-avond
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Bouwstenen voor Gemeenterelaties 2
Inleiding parallelprocessen.
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
ICT-er als coach. Stelling "De rol van ICT-coördinator bestaat uit het plannen en begeleiden van een veranderingsproces dat onderwijzend personeel (en.
Voetbal is een leuk spelletje laten we het ook zo houden!
H3. Communicatie Gesprekstechnieken.
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
Workshop verandering 12 juni 2014 Inzicht in proces ontdekken wat werkt theoretisch kader Workshop onbeperkt sportief, 12 juni
Professioneel werken: gestructureerd en methodisch
Eerstejaarsproblemen
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Het coachende functioneringsgesprek
ONDERZOEKSVAAR DIGHEDEN 3 Instituut voor Sociale Opleidingen.
Onderzoeksvaardigheden 3
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Vandaag  Literatuur hf 6 en 7 adhv ervaringen  Evaluatie + afronding  Afspraken volgende keer.
Reguleren van motivatie: Do It Yourself! 28 oktober Deventer.

Welkom op onze ouderochtend
Toekomstgericht onderwijs
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Niets is wat het lijkt.
Reflecteren.
Coachen op competentie-ontwikkeling
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
KernKwaliteiten 10 mei Matchcare | Programma Verwachtingen IK WIJ HET model van Moeten  Willen  Kiezen Het Kernkwadrant Een andere kijk op samenwerken.
ER. ER Vitale Actieve Houding Verschil voelen en ervaren tussen een actieve en inactieve houding Zelfvertrouwen en uitstraling – Van jezelf – Van je.
Talent in Ontwikkeling
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Training 3 Kennis van programma van de student en kunnen werken met de instrumenten (bv. werken met leerwerkplan, rubric, evaluatieformulier), Binnen verschillende.
Participerend Leiderschap
Help, mijn kind gaat naar de brugklas
Het loopbaangesprek.
Jij als werkplekbegeleider!
Jij als werkplekbegeleider!
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
5 valkuilen & Tips.
Klare Taal Bedrijf X Klare Taal maakt je bewust van je eigen mentale stemmingen. Spreek een ander aan in groen, dan heb je het hoogste rendement.
Leren leren door feedback
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Overzicht gedragingen per competentie
B1 – k1- w2 Vertrouwensrelatie en persoonlijke verzorging Sem 1.
Transcript van de presentatie:

"Nicht ärgern, nur wundern, und immer lächeln, das heisst ja Selbstbeherrschung..."

Basishoudingen voor een coach 1.Aansluiting is een voorwaarde 2.Coach lijkt lui 3.Wees een O.E.N 4.Creëer speelruimte 5.Werk met de hier en nu situatie 6.Coach moet zelfreflectie hebben

Aansluiten is een voorwaarde Geen techniek voor Aansluiten gebeurt bij actieve deelname Begrijpen weten en voorspellen Acceptatie coach rol cliënt  Taal -> begrip taal kennis  Gedrag -> koud, warm, behouden eigen stijl  Stemming benoemen -> gevoelsleven benoemen  Aansluiten energie niveau (positief) -> stimuleren motivatie

Coach lijkt lui Reageer trager Het juiste komt vanzelf O.E.N Open, niet gelijk interpreteren maar verwonderen Eerlijk, zeggen wat er volgens jou speelt, uitspreken gedachtes Nieuwsgierig, stel vragen 5xw=h

speelruimte Gun jezelf lol Gun de ander lol Durf je kwetsbaar op te stellen Houd alles bespreekbaar Toon waardering Durf structuur los te laten

Hier en nu 60&feature=related No use crying over spilled milk Zet doelen Zet een nulpunt vast en ga vanaf daar verder Controleer in welke tijd je cliënt leeft

Zelfreflectie Bezin vooraf, hoe wil je zijn als coch Drijfveren, wat vind je leuk wat geeft je een kick Reflectie tijdens proces, subgroep docent eigen sociale kring evaluatie

Vragen Waarom ga je iemand coachen Ben je taak of mens gericht Uitdaging of berusting Reactief of proactief Beschrijf jezelf qua coach en als client t.htm