Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Basisboek Interviewen 3e druk 2012
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Het doen van eigen onderzoek
Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Les 33 Dit wordt mijn spreekbeurt
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Les 4 BEIJUM IN DE TIJD VAN BURGERS EN STOOMMACHINES
Het geven van een workshop
Debriefing 24 januari 2012.
Medialandschap Blok 2, week 4 College #3.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
1. Levensbeschouwing en communicatie
Hoofdstuk 4 Waarom werken?
Omgaan met het gebruik van historische bronnen
Seksueel grensoverschrijdend gedrag
2rootje ‘Dat is uit de kunst’
PRAKTIJK ONDERDEEL TOEGEPASTE KUNST.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Presenteren en communiceren
INTERVIEW Spreken/kijken/luisteren h1. Het interview Een goede manier om ergens achter te komen is: vragen stellen! In een interview stelt iemand vragen.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Solliciteren: wat wil ik?
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Pedagogisch werken in de wijk
motiverende gespreksvoering
De rode draad in opleiden binnen AAOS
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 2 Werkcollege 2 kwartaal 2 Corstin Dieterich L
Praktijkervaring en reflectie
Artis.
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 2 Werkcollege 1 kwartaal 2 Corstin Dieterich L
Med.hro.nl/schpa.  CS8VooY&feature=related CS8VooY&feature=related.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Week 3  Inleiding attitude interview  Oefenen met attitude interview a.d.h.v. de practicum-vragen.
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Communicatie 2 – kw 2 Les 4.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
Leesplezier in de schoolbibliotheek Training voor ouders en andere vrijwilligers in de schoolbibliotheek Bijeenkomst 2.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Spreekbeurt in groep 4.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Een werkvorm om actief en concreet tot participatie te komen
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
SLB2 BIJEENKOMST 1 Stefan Schuur. Agenda bijeenkomst 1  Kennismaken met SLB-er  Kennismaken met elkaar  Afspraken maken  Groepsfoto maken.
Beroepenwerkstuk.
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Spreekbeurt in groep 4.
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
SLB2 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
Omschrijvingen en definities
Spreekbeurt in groep 4 en 5
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Spreekbeurt in groep 4 en 5
Samenwerken en communicatie
Parafilie Les 9.
Gesprekstechnieken Les 1.
Schrijven 2.3 en 2.4 Formuleren en stijl 2.2
Logboek & planners ..
Lotgenoten Bijeenkomst 7.
Gedragsproblemen en stoornissen
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
E health, Domotica en E-learning
Landschappen en klimaten
Toedienen meststoffen
Transcript van de presentatie:

Communicatie 2 – kw 2 Les 3

Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week

Korte herhaling van vorige week Groepsgesprek  Welke onderwerpen hebben je vorige week aangesproken?  Welke onderwerpen heb je uitgeprobeerd op je stage

Feiteninterview Feiten verzamelen over wat mensen meemaken en doen. Functie: voorkomt misverstanden+ concretiseren Start feitengesprek: De kennismaking Aanleiding voor het gesprek Onderwerp en doel Geluidsopname Aantekeningen maken Eindtijd Checken of alles duidelijk is Afspraken maken.

feiteninterview Opdracht (groepjes van drie) Bestudeer hoofdstuk 3 – maak vragen wat niet duidelijk is – geef een presentatie voor de klas. Bladzijden verdelen over de groepjes..

Interview - opdracht Interview Pauw en Witteman: Opdracht: Zoek een interview(programma) op you tube. 1. Schrijf de vragen op van de interviewer 2. Schrijf bij elke vraag wat voor soort vraag het is.

Interview - opdracht Loop naar de metro en vraag aan een persoon of je iemand vragen mag stellen: Vraag over wat iemand voor werk doet – hou het bij de feiten!

Casussen uit je stage? Wanneer heb je op je stage je mening moeten laten horen (klant, ouder, begeleider) Gesprekservaringen van de stage (elk onderwerp mogelijk) worden besproken, onderzocht en uitgeprobeerd op andere handelings-perspectieven. Neem een situatie en pas Korthage (zie vorige les) toe! Bereid een rollenspel voor met ‘kennismaking’ als thema waarbij je nieuw gedrag oefent.

Afsluiting van de les Opdracht: wat heb je geleerd? 1. Welke onderdelen van de les hebben je geboeid / nieuwsgierig gemaakt / geïnteresseerd? 2. Welke vragen komen er uit voort? 3. Hoe wil je het onderzoeken of toepassen op je stage 4. Wanneer ga je het toepassen op je stage? 5. Schrijf je resultaten in je logboek. Volgende week boek van W. Donders meenemen!