Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen
Drie belangrijke kanalen Facebook Yammer LinkedIn
Reageer gepast op vragen en klachten Verwijder nóóit reacties van je volgers
#MeneerVanRooy
Het plaatsen van nieuwe producten en diensten is natuurlijk prima, maar doe het met mate Niet elke post hoeft een vraag te zijn
Beperk je tot 1 à 2 updates per dag Goed Nederlands is een must
Start met eigen contacten Zet de pagina in je handtekening bij mails Adverteer gericht
Wat doet Facebook met gegevens van gebruikers?
Intern netwerk onder collega’s om discussies op te starten en ideeën te delen Staat nog in zijn kinderschoenen Niet geschikt om met klanten of stakeholders te communiceren
Kom te weten wie je ‘ambassadeurs’ zijn Verkoop Yammer! Krijg het management mee
Zo doen onze buren het!
Speel in op recente gebeurtenissen op het werk
Sociaal netwerk dat zich focust op ‘vakmensen’ en bedrijven Zakelijk Handige tool om sollicitanten te screenen en om vacatures te vinden
Zorg voor een optimale, hedendaagse en relevante pagina van je bedrijf of afdeling Plaats een ‘volg ons via LinkedIn knop op’ (elke) pagina van je website Kondig je bedrijfspagina aan in een of nieuwsbrief aan bestaande klanten en samenwerkingspartners
Maak gebruik van ‘analysis’ om vinger aan de pols te houden Hoe pakt de concurrentie het aan? Communiceer gericht
Gebruik LinkedIn zelf om sollicitanten te screenen of om vacatures uit te schrijven
Twitter: Jasper Van Biesen