Beleving en consumenten gedrag

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Identiteitsverankering
Hallo allemaal! Ik ben Bert Bever! Ik ben de wereldreiziger van De Verre Naasten. Ik wil graag iets vertellen over Benin.
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Pikante afwas !! Ik stop ermee. Die hele bereiding van deze maaltijd!!!
Introductiebijeenkomst
Samen bidden, samen delen
H1 wikken en wegen Paragraaf 1+2.
Popcornactie voor Benin!
Schoolplein Rachelle Lisa Chantal Xian Leroy.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
„Heb je het gehoord? Onze chef is gestorven."
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Ondernemen na je studie!
Met dit programma kun je de jaarlijkse vakanties berekenen Hier klikken! Opmerking.
3. Over smaak valt niet te twisten
Waarom kijkt een ambtenaar thuis niet uit de ramen? Omdat hij anders op zijn werk niets meer te doen heeft.
Mijn hobby: is over cultuur van Ethiopië
Welkom in deze kerkdienst
Geboorte Gezin Samen dingen doen 2000 jaar geleden.. Jozef en Maria Jezus als broer hebben.
Waarom kijkt een ambtenaar thuis niet uit de ramen?
First ID project Waterlant-Ydoorn
...heet u graag welkom! Graag uw aandacht voor het First ID Project.
Een haperend geheugen.
Je zou eens wat minder moeten werken en eens wat meer rust moeten nemen......
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Manuel et musical Weet je wie ik ben? Soy alguien con quien convives a diario Ik ben iemand met wie je elke dag leeft.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG)
Wat komt er aan bod? Merk Positionering Gat in de markt Design.
Kom je bij ons wonen? WIL JE WETEN WIE WIJ ZIJN?
Workshop 2: Plezier in je werk: daar word ik blij van!
Communicatie met ouders
OVERTUIGEN MET WOORDEN
Visie & Strategie.
Studiedag peiling eindtermen Wereldoriëntatie, Brussel, 23 mei 2012 Kaat Wils, Lerarenopleiding Geschiedenis, KU Leuven.
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen  
Missionair gemeente zijn Hervormde wijkgemeente Woerden-West.
Dit is Albert. Welke producten zou hij kiezen?vakantiehuisje.
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Interactive Experience model
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
De week van het IBO ‘’GELUK(T)’’ 12 OKTOBER TOT 16 OKTOBER 2015.
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
De zomer komt eraan!. Hoog tijd om na te denken over wat je wil met je vakantie …
WAT maakt ons UNIEK?. We houden van aanpakken! We leren door gewoon te doen de praktijk We houden niet van boeken We zijn schatten We willen graag nu.
Een baan, groei in hun gemeente, kinderen vertellen wie Jezus is: dat zijn de dromen van jonge christenen wereldwijd. Het is Biddag! Bid je mee? Voor.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Titel Hospitality experience. Klantreis Bij Hospitality zetten wij de klantbeleving centraal. Wij ondersteunen klanten in de optimale gastvrije klantreis.
Heel gewoon maar toch anders.
2 Dé trend voor de toekomst: biebonderzoek met een smartphone ProBiblio: Daniëlle Koning Ruigrok NetPanel: Kjell Massen.
Een polo bedrukken als bedrijfsuniform Uniformen worden al snel geassocieerd met het leger of de politie, of met bijvoorbeeld schooluniformen. Voor een.
Speel in uw sterkste opstelling Een inspirerend bedrijfsplan opstellen in drie uur tijd.
BEDIENDEGROEP Gemaakt door lizzy en mila. INHOUD Dienstmeisje Koetshuis Koopman Einden.
Helder Bedrijfsadvies Marja Dedden. Waarvoor Quickscan van uw bedrijf Ondersteuning bij het optimaliseren van de organisatie Hoe zet ik mijn bedrijf beter.
Wenboekje Wat fijn dat je er bent, hang je jas maar aan de kapstok..
Hoe tevreden ben jij? We willen graag weten wat jij vindt. Afbeelding opgevraagd bij Bert.
De collecte is voor Red een Kind. Red een Kind geeft toekomst aan kinderen in armoede een verbindt hen met mensen in Nederland Helpt kwetsbare kinderen.
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
Vmbo 2 economie Ben jij een kritische koper ?
Marketing Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017)
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Socialisatie H 1 Communicatie TA.
We hebben een nieuw programma ontwikkeld welke het mogelijk maakt om je eigen droomvrouw samen te stellen …. Neem gerust de tijd om je droomvrouw samen.
Transcript van de presentatie:

Beleving en consumenten gedrag Aalden, 3 december 2015

Wie is Bert? 38 jaar, woont in Galder Vrouw en vier dochters Service Design voor NHTV Slaapt in hotels tijdens zakelijke reizen, kampeert met zijn gezin tijdens vakanties. Bewondering voor de creativiteit van ondernemers en voor goed ontworpen dierentuinen en attracties Bakt graag brood en banket “in mijn vakantie wil ik veel buiten zijn: spelen met m’n kinderen in de natuur; beetje cultuur en Cultuur opsnuiven; lekker eten en drinken.”

Waarom ben ik hier ?

Beleving = business

Beleving = business

Beleving = business

Beleving = business

Consumenten kopen geen producten en diensten meer U verkoopt: Entreebewijzen Parkeerplaatsen Koffie en taart Hotelkamers Informatie Uw gasten kopen: Herinneringen Emoties Ontspanning Tijd voor elkaar Persoonlijke ontwikkeling

Dit is niet uw toekomst…

Niemand komt voor u of uw bedrijf Uw gasten komen voor wat u mogelijk maakt

Behandel uw gasten niet zoals u behandeld wilt worden. Behandel uw gasten zoals zij behandeld willen worden.

Beleving is context gebonden Beleving wat is dat? Persoonlijke context Beleving is context gebonden Persoonlijke context Waarom bent u hier? Met welk doel(-en) bent u hier? Welke rol speelt dit deel van de dienstverlening in het bereiken van uw doel(-en)?

Beleving Fysieke context Fysieke omgeving Omgeving, gebouwen, voorwerpen, layout, kleuren, materialen, huisstijl / merk Fysieke context

Beleving Sociale context Sociale context Met wie bent u hier? Welke medewerkers hebben contact met u? Wie zijn hier nog meer? Sociale context

Experiences ontwerpbaar

Beleving in recreatieve context tijd na voor tijdens Persoonlijke context Fysieke context Sociale context

Hyper transparantie in de 21e eeuw Wat u belooft… Wat uw gast beleeft Wat u doet…

Ben duidelijk over wie u bent Ben duidelijk over welke gasten u graag ontvangt

WAT HOE WAAROM WIE

Dove Peter en Dove Waander

Hartelijk dank voor uw aandacht! Smit.b@nhtv.nl