Beleving en consumenten gedrag Aalden, 3 december 2015
Wie is Bert? 38 jaar, woont in Galder Vrouw en vier dochters Service Design voor NHTV Slaapt in hotels tijdens zakelijke reizen, kampeert met zijn gezin tijdens vakanties. Bewondering voor de creativiteit van ondernemers en voor goed ontworpen dierentuinen en attracties Bakt graag brood en banket “in mijn vakantie wil ik veel buiten zijn: spelen met m’n kinderen in de natuur; beetje cultuur en Cultuur opsnuiven; lekker eten en drinken.”
Waarom ben ik hier ?
Beleving = business
Beleving = business
Beleving = business
Beleving = business
Consumenten kopen geen producten en diensten meer U verkoopt: Entreebewijzen Parkeerplaatsen Koffie en taart Hotelkamers Informatie Uw gasten kopen: Herinneringen Emoties Ontspanning Tijd voor elkaar Persoonlijke ontwikkeling
Dit is niet uw toekomst…
Niemand komt voor u of uw bedrijf Uw gasten komen voor wat u mogelijk maakt
Behandel uw gasten niet zoals u behandeld wilt worden. Behandel uw gasten zoals zij behandeld willen worden.
Beleving is context gebonden Beleving wat is dat? Persoonlijke context Beleving is context gebonden Persoonlijke context Waarom bent u hier? Met welk doel(-en) bent u hier? Welke rol speelt dit deel van de dienstverlening in het bereiken van uw doel(-en)?
Beleving Fysieke context Fysieke omgeving Omgeving, gebouwen, voorwerpen, layout, kleuren, materialen, huisstijl / merk Fysieke context
Beleving Sociale context Sociale context Met wie bent u hier? Welke medewerkers hebben contact met u? Wie zijn hier nog meer? Sociale context
Experiences ontwerpbaar
Beleving in recreatieve context tijd na voor tijdens Persoonlijke context Fysieke context Sociale context
Hyper transparantie in de 21e eeuw Wat u belooft… Wat uw gast beleeft Wat u doet…
Ben duidelijk over wie u bent Ben duidelijk over welke gasten u graag ontvangt
WAT HOE WAAROM WIE
Dove Peter en Dove Waander
Hartelijk dank voor uw aandacht! Smit.b@nhtv.nl