Even voorstellen: Ipse de Bruggen -Een organisatie in de gehandicaptenzorg -Met een werkgebied in Zuid Holland -Ontstaan in 2008 na een fusie -Ondersteunen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemen en Ondernemerschap
Advertisements

Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
Geestelijke Verzorging voor mensen met een verstandelijke beperking
Motivatie van de professional Willy Limpens
Leiderschap.
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
Stedelijke Preventiedienst Stad Brugge Jeugdopbouwwerk
Korte toelichting “Plan voor de toerusting van regionale en lokale belangenbehartigers” ALV januari 2012.
Kennismaking: stel jezelf kort voor: naam, waar werk je
ICT in een dynamische context
Masterclass ‘gedoe komt er toch’ ‘echte innovatiekracht ligt bij professionals, niet bij managers’ ‘de meerwaarde van innovatie kan zich alleen tonen in.
PLATO™-Intensief- Leadership
Kenniswerkplaats Rotterdams talent
Hoorn Enkhuizen Heerhugowaard Heiloo Schagen Obdam Zwaag Bergen Hoogkarspel Egmond Warmenhuizen Alkmaar Den Helder.
Programmalijnen van Stichting Pergamijn
“In zelfsturende teams samenwerken met vrijwilligers”
1 Visie op medewerkers vanuit talentgerichte invalshoek Huize Ter Walle VZW C.I.G.B. ompetent van kop tot teen!
Opleidingskunde: Leren in teams en Kennisproductiviteit
Competentiegericht Opleiden bij de Brandweer
Voeg hier het organisatie onderdeel in
Vernieuwend vakmanschap
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
Professionele zorg van Palet
Producten & Werkprocessen
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Welkom bij het tweede Scholingsmoment van seizoen
De nieuwe zorg Het nieuwe werken Het nieuwe leren
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
C. Molmans SOD-Opleidingen
Kennismanagement & Sociale media
Recordkeeping - naar een digitaal archief
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Op weg naar een Samenlevingsgerichte School De [naam school] wil ………………………
 1. Het begrip (beroeps)competenties 1. Het begrip (beroeps)competenties  2. Werkend leren 2. Werkend leren  3. Stageplaatsen als leeromgeving 3. Stageplaatsen.
Coaching week Rotterdam Academy.
Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers
BUURTCOÖPERATIE SEGHWAERT: SAMENWERKEN IN DE WIJK Over talent, meedoen en samenwerken met de inwoners van Zoetermeer Powered by: Fonteynenburg, Ipse de.
Altijd in de buurt!. Even voorstellen: Meindert Baptist Administrateur / Financial Controller (v.h. Manager bedrijfsbureau)
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 5 Onderdeel : CULTUUR
Jaarplan 2016 Hogeschool VHL Vastgesteld door het College van Bestuur van Hogeschool VHL op 2 juli 2015.
Even voorstellen Hennie Lüers, coach Kim Veldhuis, P&O.
Wat is oud? Inleiding door: Arie Stolk redactielid Geron.
Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie.
Wanneer is de leerling tevreden? Wat is: krachtig leren?
20 januari 2016 – Herman Bongenaar
Samenwerking De voordelen van geïntegreerd werken.
Meer verbinding, sociale cohesie en eigen/samen regie in de buurt Met het Buurtteam als stimulator, facilitator en begeleider van een samenleving die niemand.
Samenwerken met vrijwilligers. Leerdoelen Je benoemt de verschillende motieven om vrijwilligerswerk te doen. Je benoemt de onderdelen van een goede communicatie.
Maatwerk is goedkoper dan standaard GEMEENTE ROTTERDAM Bestuurs- en Concernondersteuning.
Arbeidsmarktonderzoek gehandicaptenzorg
Visie op medewerkers vanuit talentgerichte invalshoek
Met Minder Meer en Beter
Van documenteren naar afstemmen en terug…
Van harte WELKOM op INDABA
Duurzame inzetbaarheid van de professional
Beleid en regelgeving Les 3.
MBO College Airport Presentatie Verdraaid Goed Onderwijs
Onze filosofie: Resultaten kunnen altijd beter
Problemen of kansen ? Verstedelijkingsdruk wonen / werken recreatie
  Verzorging van ouderen in de thuissituatie. Waar lopen wij als verpleegkundige tegenaan?
Samenwerken in de wijk Voorstellen 4 april 2018
Benchmark- onderzoek.
SROI Stadswerk.
Naar een stad waarin iedereen meedoet
Academie voor Bouw & Infra
Kracht van mensen opzet pilot 13 maart 2014
Transcript van de presentatie:

Even voorstellen: Ipse de Bruggen -Een organisatie in de gehandicaptenzorg -Met een werkgebied in Zuid Holland -Ontstaan in 2008 na een fusie -Ondersteunen cliënten -Er werken een kleine medewerkers -We hebben ruim vrijwilligers -We werken kleinschalig en lokaal: dicht bij de cliënt

Activiteiten op het gebied van leren en ontwikkelen Leerbedrijf: 234 BBL studenten 400 BOL studenten Interne cursusorganisatie: 583 cursussen Deelname van 5902 medewerkers

Ontwikkelingen rondom leren en ontwikkelen in organisaties  De 20 e eeuw stond voor kennis is macht  De 21 e eeuw gaat over vergroten van kennisproductiviteit in organisaties

Kennisproductiviteit (Kessels) Het vermogen om: -Relevante informatie op te sporen -Hiermee een nieuwe bekwaamheid te ontwikkelen -Deze toe te passen op verbetering en vernieuwing van werkprocessen, producten en diensten Kennis is een kunde en hiermee een persoonlijke bekwaamheid!

Dit vraagt: Om het inrichten van krachtige leerprocessen

Visie op leren en ontwikkelen  Iedereen is eigenaar van zijn eigen leerproces  Leerprocessen dienen een bijdrage te leveren aan vakmanschap, ondernemerschap en vernieuwing  Leerprocessen worden krachtig door een focus op talenten en successen  We leren daar waar het werkt

1.Organiseren van het leren landschap van het leren (Ruijters) Referentiekader:  Wat is de beste leervorm………  Voor een bepaalde vraag………  Voor bepaalde mensen……….  Met een bepaalde leervoorkeur………

2. Ontwikkelen van kenniswerkers werken aan een attitude  Werken aan wederzijdse aantrekkelijkheid  Het zoeken naar een passie  Het verleiden tot kennisproductiviteit

Wat betekent dit voor:  De medewerker  De leidinggevende  De opleidingsadviseur

Hoe is dit terug te vinden bij een organisatie als Ipse de Bruggen? Het leren ligt voor het oprapen, als je het maar ziet:  In de relatie met de cliënt  Door samen te werken met andere disciplines  Door uit te proberen in de praktijk  Door te onderzoeken

Enkele mooie voorbeelden: Er is al zoveel kennis in ‘huis’, hoe laten we dit tot bloei komen De teamdag van het Expertise Centum: Parels van het EC De managementdag over cliëntzeggenschap Functioneringsgesprek Ondernemerschap in een team Managementontwikkelprogramma Visitatie-activiteit

Weerbarstigheid/dilemma’s  Voldoen aan alle wet en regelgeving  Laten we vooral doen, wat we altijd al deden  Managers houden vaak niet van leren/leeractiviteiten  Hoe houden we de resultaten van leren nu meetbaar