Onderwijs op maat met ICT Bertjan Verbeek (hoogleraar Politicologie en docent van het jaar 2014) Jos in den Bosch (programmanager vernieuwingen ICT in.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
LICHT – ZIEN EN LICHTBRONNEN
Advertisements

Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Netwerkbijeenkomst ICT en onderwijs Digitale leslokaal van de toekomst : een goed idee? Rotterdam, 8 maart 2013 Caspar Ewals en Marie-José Lampe.
7.2 Hebben we baat bij de EU? In deze PowerPoint-presentatie leer je over: • Europese interne markt • Harmonisatie • Monetaire Unie © Noordhoff Uitgevers.
Bruikbaarheid van kennistechnologieen voor de planningspraktijk Dr. Marco te Brömmelstroet Universiteit van Amsterdam (AISSR) Nijmegen, 17 oktober.
De Toegevoegde Waarde van digitale kaarttafels Geo-informatie op Tafel, 17 oktober 2013 Peter Pelzer.
Flipping the classroom
Wat kan 10voorBiologie? Hoe kun je 10voorBiologie gebruiken?
How to avoid being a code monkey ? Peter Vantieghem 18/6/2013.
OGO Markten en sociale organisatievormen voor technologie en innovatie 0A412 1 Markten en sociale organisatievormen voor technologie en innovatie feedback.
`Onderwijsinnovatie die werkt …`
Studiedag: vernieuwing, ook in onderwijs vreemde talen via ICT Vrijdag 19 maart 2010.
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Met dit programma kun je de jaarlijkse vakanties berekenen Hier klikken! Opmerking.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Microdatagebruikersmiddag
Home Didactiek Techniek SMS-stemmen Michel Jansen.
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 8 – Quiz.
Verrijkte Content Helicon Studiedag 2013, Velp John Hanswijk.
moderniseren van het curriculum.
Het toepassen v/d theorie Lekker “De LINDA”
Programmeer les voor gevorderden
Digitaal stemmen in de klas
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
Deze presentatie is geladen zonder de Shakespeak Add-In.
Ontwerp van constructivistische leeromgevingen met ICT
Web 2.0 tool Khan academy Online instructie filmpjes bekijken. (
Presenteren en communiceren
Je impact als docent Silvia van der Werve.
Werken met Blogs 1. Waarom bloggen? 2. Werken met blogs op de MLI.
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
Deze presentatie is geladen zonder de Shakespeak plug-in.
TRENDS 2015 Kwartaal 3, week 1. Even voorstellen  Naam: Madeleine Meurs  Site: med.hr.nl/meurm   Kamer: MP L
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
DE INVLOED VAN ICT VAARDIGHEDEN VAN DOCENTEN OP AFSTANDSONDERWIJS AAN LANGDURIG ZIEKE KINDEREN MET BEHULP VAN EEN KLASSECONTACTSET Emma Degrande December.
TRENDS 2014 Hafida
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
A Waarde voor het onderwijsproces  Inzet van sociale media maakt onderwijs kwalitatief beter: o Effectiever / Efficiënter / Activerender o Bewuste ingezet,
Medicatie Overgebruik Hoofdpijn Overeindse Dagen 2016 Maud Roelofsen, huisarts Yvonne Raaijmakers, neuroloog MMC Marieke Kerskes, ziekenhuisapotheker CZE.
Socrative 1 Wat is Socrative? 2 Ervaren van de tool als student 3 Maken van een quiz: stappenplan 4 Bruikbaarheid 5 Reflectie bij assessment 6 Kader UDL.
INGRID VAARTMANS TEAMLEIDER BJZ DAGMAR AMBACHTSHEER TEAMMANAGER MEE Samen meer dan de som der delen.
WAT VOND JE VAN DEZE BIJEENKOMST? A.Van toegevoegde waarde B.Neutraal C.Hoeft van mij niet zo SMSDit tekstvak wordt gebruikt om de verschillende.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Talent in Ontwikkeling
SynerTrade Inspirational workshopsession at Nevi Inkoopdag 2016 by Huib Kruger – Pre Sales Manager Benelux SynerTrade 5 ways towards digital procurement.
Ariana Need, Magda Boere-Boonekamp Versterking van zorg voor kwetsbare kinderen Workshop Kinderen in Armoede.
Instructie Shakespeak Powerpoint
Deze presentatie is geladen zonder de Shakespeak Add-In.
Nanotechnologie Eef Delfosse.
Prostin ‘Wegverbreding’ i.
Vernieuwen wijkparticipatie
Docentvaardigheden ICT
Docentvaardigheden ICT Mediawijsheid
Ondernemingsvormen.
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
Hoe doet de Bibliotheek het op (social) media
Johan de Witt College Den Haag
Digitaal lesmateriaal zoeken, maken en delen met
Visie Team VZ Onderwijs op maat.
40 jaar Bestuurskunde in Twente Grenzeloos Bestuur
OP ZOEK NAAR DE X-FACTOR BIJ DEMOCRATISCHE EXPERIMENTEN
Instructieblad Verbind met de WIFI: KPN
klassenmanagement & didactische flexibiliteit
Obstakels voor diffusie van circulaire innovaties
5 ways towards digital procurement
Transcript van de presentatie:

Onderwijs op maat met ICT Bertjan Verbeek (hoogleraar Politicologie en docent van het jaar 2014) Jos in den Bosch (programmanager vernieuwingen ICT in onderwijs Noël Vergunst (coördinator afdeling onderwijsondersteuning)

Amerikaanse presidentsverkiezingen

Opdracht Amerikaanse presidentsverkiezingen Bekijk de video en maak voor jezelf aantekeningen over zaken die je opvallen

We gaan stemmen Stemmen is anoniem SMS Internet Twitter Deze presentatie is geladen zonder de Shakespeak Add-In. Add-In gratis downloaden? Ga naar

De kandidaat met de meeste stemmen van de Amerikaanse bevolking wordt altijd gekozen als president. A.Juist B.Onjuist Stemmen: 0 InternetDit tekstvak wordt gebruikt om de verschillende stemmethodes uit te leggen. SMSDe juiste uitleg wordt hier ingevuld nadat u een sessie heeft gestart. TwitterHet is mogelijk om dit tekstvak aan te passen en te verplaatsen. Deze presentatie is geladen zonder de Shakespeak Add-In. Add-In gratis downloaden? Ga naar Gesloten De vraag gaat open zodra u een sessie en diavoorstelling start.

De kandidaat met de meeste stemmen van de Amerikaanse bevolking wordt altijd gekozen als president. A. B. Juist Onjuist 50,0% 100,0 % InternetDit tekstvak wordt gebruikt om de verschillende stemmethodes uit te leggen. SMSDe juiste uitleg wordt hier ingevuld nadat u een sessie heeft gestart. TwitterHet is mogelijk om dit tekstvak aan te passen en te verplaatsen. Deze presentatie is geladen zonder de Shakespeak Add-In. Add-In gratis downloaden? Ga naar Gesloten Deze voorbeeld resultaten zullen op 0 gezet worden zodra een sessie en diavoorstelling gestart zijn. Voel u vrij om ondertussen de layout van de resultaten te veranderen (bv. de kleur)

Welke kiezer heeft meer invloed op de uitslag van de presidentsverkiezingen? Een geregistreerde kiezer woonachtig in: A.Florida B.Oregon Stemmen: 0 InternetDit tekstvak wordt gebruikt om de verschillende stemmethodes uit te leggen. SMSDe juiste uitleg wordt hier ingevuld nadat u een sessie heeft gestart. TwitterHet is mogelijk om dit tekstvak aan te passen en te verplaatsen. Deze presentatie is geladen zonder de Shakespeak Add-In. Add-In gratis downloaden? Ga naar Gesloten De vraag gaat open zodra u een sessie en diavoorstelling start.

Welke kiezer heeft meer invloed op de uitslag van de presidentsverkiezingen? Een geregistreerde kiezer woonachtig in: A. B. Florida Oregon 50,0% 100,0 % InternetDit tekstvak wordt gebruikt om de verschillende stemmethodes uit te leggen. SMSDe juiste uitleg wordt hier ingevuld nadat u een sessie heeft gestart. TwitterHet is mogelijk om dit tekstvak aan te passen en te verplaatsen. Deze presentatie is geladen zonder de Shakespeak Add-In. Add-In gratis downloaden? Ga naar Gesloten Deze voorbeeld resultaten zullen op 0 gezet worden zodra een sessie en diavoorstelling gestart zijn. Voel u vrij om ondertussen de layout van de resultaten te veranderen (bv. de kleur)

Welke kiezer heeft meer invloed op de uitslag van de presidentsverkiezingen? Een geregistreerde kiezer woonachtig in: A.Kansas B.Ohio Stemmen: 0 InternetDit tekstvak wordt gebruikt om de verschillende stemmethodes uit te leggen. SMSDe juiste uitleg wordt hier ingevuld nadat u een sessie heeft gestart. TwitterHet is mogelijk om dit tekstvak aan te passen en te verplaatsen. Deze presentatie is geladen zonder de Shakespeak Add-In. Add-In gratis downloaden? Ga naar Gesloten De vraag gaat open zodra u een sessie en diavoorstelling start.

Welke kiezer heeft meer invloed op de uitslag van de presidentsverkiezingen? Een geregistreerde kiezer woonachtig in: A. B. Kansas Ohio 50,0% 100,0 % InternetDit tekstvak wordt gebruikt om de verschillende stemmethodes uit te leggen. SMSDe juiste uitleg wordt hier ingevuld nadat u een sessie heeft gestart. TwitterHet is mogelijk om dit tekstvak aan te passen en te verplaatsen. Deze presentatie is geladen zonder de Shakespeak Add-In. Add-In gratis downloaden? Ga naar Gesloten Deze voorbeeld resultaten zullen op 0 gezet worden zodra een sessie en diavoorstelling gestart zijn. Voel u vrij om ondertussen de layout van de resultaten te veranderen (bv. de kleur)

Wordt de president van de VS democratisch gekozen? A.Ja B.Nee Stemmen: 0 InternetDit tekstvak wordt gebruikt om de verschillende stemmethodes uit te leggen. SMSDe juiste uitleg wordt hier ingevuld nadat u een sessie heeft gestart. TwitterHet is mogelijk om dit tekstvak aan te passen en te verplaatsen. Deze presentatie is geladen zonder de Shakespeak Add-In. Add-In gratis downloaden? Ga naar Gesloten De vraag gaat open zodra u een sessie en diavoorstelling start.

Wordt de president van de VS democratisch gekozen? A. B. Ja Nee 50,0% 100,0 % InternetDit tekstvak wordt gebruikt om de verschillende stemmethodes uit te leggen. SMSDe juiste uitleg wordt hier ingevuld nadat u een sessie heeft gestart. TwitterHet is mogelijk om dit tekstvak aan te passen en te verplaatsen. Deze presentatie is geladen zonder de Shakespeak Add-In. Add-In gratis downloaden? Ga naar Gesloten Deze voorbeeld resultaten zullen op 0 gezet worden zodra een sessie en diavoorstelling gestart zijn. Voel u vrij om ondertussen de layout van de resultaten te veranderen (bv. de kleur)

Problemen en oplossingen in het onderwijs ProbleemOplossing EenrichtingsverkeerVragen stellen Student leert niet actiefGerichte opdrachten Student is niet voorbereidVooraf opdracht geven Wat is de voorkennis van de student? Verhaal afstemmen op antwoorden studenten

Onderwijs met behulp van ICT Interactiever Gepersonaliseerd Flexibeler Open (bronnen) Sluit aan bij toekomstige beroepspraktijk

student docent andere studenten externe bronnen materiaal (opdrachten) Onderwijsontwerp met ICT

Gevolgen ICT en onderwijs voor docent Bewuste keuze voor didactisch concept Bewuste keuze voor inzet technologie Rekening houden met leergedrag van studenten: sociaal, informeel en gebruik maken van open bronnen Kennis, vaardigheden en beschikbaarheid technologie

Wat kan nu al aan de Radboud Universiteit? InstrumentMogelijkheden ShakespeakInteractie tijdens contactonderwijs BlackboardInteractie, opdrachten, (peer) feedback, materiaal TurnitinPlagiaatscan, (peer) feedback WeblecturesTerugkijken, commentaar geven, vragen stellen KennisclipsFlipped class room BlogsKennis delen, opdrachten Social mediaSociaal en informeel leren

Programma vernieuwing ICT in onderwijs