Studieloopbaancoaching jaar 1 Kwartaal 3 Week 4. Vandaag WBSA Planning klasactiviteit bijeenkomst 4 Opwarmopdracht Thema beroepsbeeld.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wie heeft de stickers van de juf gepakt?
Advertisements

Rebound Salland. In deze PowerPoint… 1. waarom ik naar rebound ging 2. wat ik geleerd heb! 3. hoe ik terug wil naar school 4. wat ik nodig heb van.
Het is vandaag Girlsday!
De Drama Driehoek.
Gemaakt door Odessa koorevaar
Lagoonia Je vliegtuig is neergestort op een eiland in de Stille Zuidzee en je bent een van de overlevenden. Zult u in staat om andere overlevenden te vinden,
Schoolplein Rachelle Lisa Chantal Xian Leroy.
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Mijn Stage Bij *Kastelein Naam: *dino taradzic Klas: *5b Jaar: *2005 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit.
Welke boeken kies ik voor mijn kinderen?
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Street dans is een helle leuke sport om te doen je leert heel veel
Mijn stage bij Naam: Klas: Jaar: Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het jaar waarin je stage loopt.
Naam: tammy schreuder Klas:4a Jaar:2010/2011
*Mijn stage bij Blinqi * Naam: Kelly Klas: 4A Jaar: 2009 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het jaar.
Mijn stage bij euro master Naam: aytac Klas: 4c Jaar: 2009 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het.
Mijn stage bij; humanitas Naam: nancy Klas: 4b Jaar: 2009/2010 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ.
Ik ben Bob..
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Interpreteren van data
Heb je vandaag een slechte dag?
Rekenen groep 4.
Internetgebruik en protocollen. - Inleiding (2 minuten) - Korte ronde in kleine groepjes met elkaar de schoolsituaties vergelijken. Meegenomen materiaal.
Groep 6A Wat is de gang van zaken in die groep?. ‘s morgens vroeg in de kring.
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Persoonlijk ontwikkeling Plan Deniz Engin
Ken je kracht…Deel je kracht…
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Fantasie Gemaakt door Kristie!.
Redmer Jorna 1T. Agenda  Afgelopen jaar  Studiekeuze & ambities  Osiris  Competenties  Leerdoel  Werkveldoriëntaties  Feedback klasgenoot  Toekomst.
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Onze doelen en visie in beeld
PowerPointsite-bep Dit is een baby zoals iedereen ze zou willen hebben maar helaas zijn ze zo niet verkrijgbaar.
HEY PSSSST.....
Bij mijn Presentatie Richard Postema Welk om. Hoe ik hier ben gekomen? 4 jaar op gezeten, had het er erg na me zin.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Solliciteren: wat wil ik?
TRANSACTIONELE ANALYSE Kwaliteit van de hulpverleningsrelatie.
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Studieloopbaancoaching
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Introductie SLC 31 augustus Welkom terug!!!
Praktijkervaring en reflectie
SLC Bijeenkomst H. El- Gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Studieloopbaancoaching jaar 1 Kwartaal 3. Vandaag Kwartaaloverzicht Vervolg POP NOA NSE Toelichting SLC inleveropdracht 3 WBSA Opdracht.
SLC Kwartaal 3 Martine Bink med.hro.nl/binmd L
4 Gedicht Kleurplaat voor de kleintjes De Kerstman is weer in het land
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Transactionele analyse
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 3 Integratie van modulen Marie-Joze van Raak 1.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
Slc Week 2. Bespreken van vragen, uitwisselen van ervaringen Kiezen van de jaarraad Eerder verworven competenties/opdrachten Samenstelling POP- groepen.
INTERVIEW. Hallo, Ik ben juf Isabelle. Ik geef les in het 1 ste leerjaar van de Sint-Stevensschool.
Gemaakt door Roos de Boer ylia lijkt een gewoon meisje. Maar eigenlijk niet want ze woont bij een heel heksenvolk. Maar ylia is nog geen heks. Maar dat.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Het is vandaag Girlsday! Speciale dag voor meisjes over bètawetenschappen, techniek en ICT!
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Hoi allemaal, ik zit achter de computer. Opa is jarig en ik wil hem feliciteren. Ik ga hem bellen via Skype.
Doe jij ook mee? WNF-Rangerclub en NPO Zapp presenteren: Operatie Olifant.
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
Welkom. Waarom ben je naar de Meervouddag gekomen? 1.Lijkt me een interessant programma 2.Het is toch verplicht? 3.Gezellig met mijn collega’s een dagje.
Het is vandaag Girlsday!
Reken je (niet) rijk.
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Transcript van de presentatie:

Studieloopbaancoaching jaar 1 Kwartaal 3 Week 4

Vandaag WBSA Planning klasactiviteit bijeenkomst 4 Opwarmopdracht Thema beroepsbeeld

Opdracht: Een kijkje in het hoofd van...VSR1A Vragen over de klas en jezelf A = Links voor B = rechtsvoor C = linksachter D = rechtsachter

Over mijn studievoortgang van afgelopen half jaar ben ik.... A.Tevreden B.Een beetje tevreden - neutraal C.Niet tevreden D.Studie voortgang? Wat bedoel je?

Nu ik weet wat de bedoeling van deze opdracht is denk ik... A.HELP! Hoe ga ik deze vragen doorkomen: ik weet niet of ik wel eerlijk antwoord ga geven! B.Ik weet niet of ik overal wel antwoord op wil geven C.Vraag ik mij af wat het doel hier van is D.Vind ik het leuk om te weten wat mijn klasgenoten denken/vinden

Het leukste vak vind ik.... A.Levenslooppsychologie B.Muzische vakken C.Communicatie D.Stage

Als ik naar mijzelf kijk dan.... A.Ben je tevreden over mijn ontwikkeling van het afgelopen jaar B.Vind ik dat ik wel wat harder mag werken C.Ben ik trots op mijzelf! D.Ik kijk liever niet naar mijzelf...

Ik wil..... A.Mijn Propedeuse halen in 1 jaar en misschien naar de universiteit B.Mijn Propedeuse halen in 1 jaar en verder met SPH C.Zoveel mogelijk punten halen D.Ik twijfel nog of ik wel door ga met de SPH

Ik kan hulp gebruiken bij... A.Plannen (en organiseren) B.Hoe ik mij goed kan voorbereiden op een echte leer-toets C.Ik hoef geen hulp, ik doe graag alles alleen D.APA richtlijnen en/of Nederlandse taal en spelling

Wat ik over mijzelf wil leren is.... A.Ik ken mijzelf al goed genoeg B.Ik wil mijzelf graag beter leren kennen C.Ik wil beter weten wat mijn kwaliteiten zijn D.Ik wil zekerder zijn over mijn eigen kunnen

Als ik aan de peerchoach denk, dan.... A.Huh? Hebben we een peercoach B.O ja, die moet ik nog steeds mailen voor een afspraak C.Ik weet niet wat ik er mee zou moeten D.Ik heb al contact gehad met de peercoach

Als de klas mij echt zou kennen, dan..... A.Weet je dat ik thuis heel anders ben dan hier op school B.De klas weet eigenlijk al heel erg veel van mij C.Zou je nog schrikken! D.Ik hou privé en school graag gescheiden (men hoeft niet zoveel van mij te weten)

Als ik aan mijn SLC’er denk, dan.... A.Voel ik mij vrij om een vraag/probleem te bespreken (en zal ik dit ook doen). B.Zou ik graag meer betrokkenheid willen bij mijn ontwikkeling/situatie C.Ben ik tevreden D.Zou ik willen dat ze sneller nakijkt

Wat ik echt niet kan missen is.... A.Mijn gezin/familie B.Mijn vriend(in) C.Mijn telefoon D.Mijn inkomen

Op dit moment.... A.Zit ik lekker in mijn vel B.Voel ik mij fysiek en/of mentaal niet lekker C.Zijn er andere zaken die veel van mijn aandacht vragen D.Kan ik heel de wereld aan!

Dit halve jaar heb ik (hoeveel %) hard gewerkt..... A.150 %  ik heb alles gegeven B.100 %  Ik heb echt hard mijn best gedaan C.80 %  Ik heb voldoende gedaan, maar kan er nog meer uithalen D.60 %  Ik heb niet voldoende gedaan (en ga er meer uit halen)

Wat ik mijzelf gun is.... A.Een bed....zodat ik eens goed kan bijslapen! B.Meer zelfvertrouwen C.Dat ik niet zo hard voor mijzelf ben D.Ik gun mijzelf zoveel

Ik ben ik deze klas een..... A.Sfeermaker B.Rustgever C.Soort moeder/vader figuur D.De clown!

Ik geef mijn stage op dit moment een: A.Een 8 als cijfer B.Een 6 als cijfer C.Een 5 als cijfer: Ik vind mijn stage niet leuk en leer niks! D.Ik vind stage niet nodig in jaar 1 van de SPH

Als ik zou mogen kiezen waar ik na mijn opleiding kan gaan werken, dan kies ik nu de... A. Zorg voor mensen met een beperking B. Psychiatrie C. Jeugdzorg D. Ouderenzorg

Over 5 jaar hoop ik..... A. Afgestudeerd te zijn en een leuke baan te hebben! B. Mezelf gevonden te hebben C. Een gelukkige vader/moeder te zijn D. Ik leef met de dag.....

Onze klas vind ik.... A.Heel erg leuk, fijn en gezellig B.Erg interessant, ik leer veel van mijn medestudenten! C.Soms een beetje te gezellig en te druk D.De leukste klas die ik oooooit heb gehad!

Hoe vonden jullie deze opdracht.... A.Ik vond het wel leuk B.Ik snap het doel er niet helemaal van... C.Ik had liever in de zon gezeten D.Ik ben meer te weten gekomen over mijn klas

Inleveropdracht 3 Beroepsbeeld Voorbereiding: Lees hoofdstuk 4 uit “Greep op je studieloopbaan” blz. 71 t/m 86 en maak de beroepsbeeld-test op blz. 86. Opdracht: In ieder geval aan de hand van: oriënterende stage, peercoaching/ouderejaars, SOZIO-artikel, filmfragment. Daarna kun je kiezen voor: interview werkveld, vacatureteksten, beroepskeuzetest, opleidingsprofiel (tenminste 1). Trek conclusies over je beroepsbeeld. Stel je CV samen via Inleveren kwartaal 3 week 6 woensdag uur

Beroepsbeeld Wie heeft een filmfragment waarin het beroep van SPH goed naar voren komt? Zoek werkmateriaal over beroepsbeeld in groepjes van 3 (artikel uit SOCIO, vacatures, maak afspraken interview, filmpjes etc.) Bespreek je conclusies en CV in je groepje