Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen www.med.hro.nl/raamj.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Advertisements

Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Studieloopbaanbegeleiding
Onze doelen en visie in beeld
les 7 visie,concept,product
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 7: Evalueren Doelen: Bespreek hoe de ouderavond is gegaan. Hoe zou je jezelf en je klasgenoten beoordelen? Was.
Studie Loopbaan Coaching
Studieloopbaan coaching Voltijd SPH
Startcollege SLC Voltijd SPH Overzicht jaar 1 & kwartaal 1 Marie-Joze van Raak Kamer: ML
STUDIELOOPBAAN COACHING Jaar 1, kwartaal 1 Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
STUDIELOOPBAAN COACHING Kwartaal 1 Bijeenkomst 2 Leerstijlen en effectief studeren Martine Bink 1.
Alle lijntje bij elkaar…?
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
VOS LERST103X Voorbereid op stage Peter Wildschut
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
Studieloopbaancoaching jaar 1 Kwartaal 3 Week 4. Vandaag WBSA Planning klasactiviteit bijeenkomst 4 Opwarmopdracht Thema beroepsbeeld.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Studieloopbaancoaching
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 2 Leerstijlen en effectief studeren Marie-Joze van Raak 1.
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Introductie SLC 31 augustus Welkom terug!!!
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 2 Werkcollege 2 kwartaal 2 Corstin Dieterich L
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Project oriëntatie op het beroep Lesweek 1 VSR1F.
SLC Bijeenkomst H. El- Gharbaoui med.hro.nl/gharh.
STUDIELOOPBAAN COACHING KWARTAAL 4 WEEK 5 Marie-Joze van Raak.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Assessmentweek SEMESTER 1 (26-30 JANUARI 2015). Welkom!  Wat houdt deze week in?  Individuele voorbereiding  Werken in groepjes  Heel belangrijk:
Studieloopbaancoaching jaar 1 Kwartaal 3. Vandaag Kwartaaloverzicht Vervolg POP NOA NSE Toelichting SLC inleveropdracht 3 WBSA Opdracht.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
SLC Kwartaal 3 Martine Bink med.hro.nl/binmd L
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Levenslooppsychologie werkcollege 6
PROJECT ORIËNTATIE OP HET BEROEP Kwartaal 1, week 7 Martine Bink Med.hro.nl/binmd.
Oriëntatie op het beroep Kwartaal 2 Marie-Joze van Raak
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 3 Integratie van modulen Marie-Joze van Raak 1.
Studieloopbaan coaching Kwartaal 1 Bijeenkomst 3 Integratie van modulen Marie-Joze van Raak 1.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
Slc Week 2. Bespreken van vragen, uitwisselen van ervaringen Kiezen van de jaarraad Eerder verworven competenties/opdrachten Samenstelling POP- groepen.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Studieloopbaancoaching Voltijd SPH OVERZICHT JAAR 1 & KWARTAAL 1 JENNIFER DE VRIES-AYDOGDU MED.HR.NL/VRIJE KAMER: ML
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Studieloopbaancoaching
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
& Onze Staatvandienst Landelijk werkend, regionale focus – Hoofdkantoor Deventer – Kantoren in Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen, Doetinchem,
Consumentengedrag Leren I
Communicatie 3e les.
Afstemmen op elkaar doorheen voorbereidend gesprek
Beste Havo 4..
E health, Domotica en E-learning
Social media Wat deel je wel en niet?.
Transcript van de presentatie:

Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen

Vandaag o Terugkijken op kwartaal, vooruitkijken kwartaal 2 o SLC kwartaal 2 Thema week 1: Feedback: waar sta je nu? Thema week 3: Basiscompetenties, kernkwaliteiten, passie Thema week 5: Spel/groepsactiviteit Thema week 7: Integratie van modulen

Hoe vonden jullie kwartaal 1? o Wat vonden jullie goed/fijn/leuk/gaaf in heel kwartaal 1? o Wat zouden jullie volgend jaar anders willen zien in kwartaal 1? o Welk cijfer geef je kwartaal 1 over-all? o Welk cijfer geef je jezelf in kwartaal 1? o Wat vonden jullie van SLC in kwartaal 1? Wat vond je prettig / fijn? Wat zou je graag anders zien? Wat zou jij anders kunnen doen / of ga je anders doen?

Kwartaal 2 Kennisgestuurd onderwijs Oriëntatie op het muzische (POA) Onderzoeksvaardigheden Stromingen in de psychologie Sociologie en diversiteit Praktijkgestuurd onderwijs Project Oriëntatie op het beroep Oriënterende stage (POA) Studentgestuurd onderwijs Keuzevakken SLC (POA)

NOA studievaardigheden- en drijfverentest Een van de volgende SLC-bijeenkomsten krijg je van je SLC’er een login om een test te maken. Deze test duurt ongeveer een half uur en vul je in tijdens de bijeenkomst. Door deze test krijg je nog meer zicht op je studievaardigheden en je basiscompetenties voor het hoger onderwijs. Zodra de resultaten bekend zijn verwerk je deze in je SLC- opdracht voor kwartaal 2: je persoonlijk ontwikkelingsplan. Ook bespreek je de resultaten in het individuele gesprek.

Match met beroep Bespreek in groepjes van 4: 1.Wat heb je in kwartaal 1 ontdekt over het beroep/ beroepenveld wat je nog niet wist? 2.Wat moet een SPH’er allemaal kunnen? 3.Maak een top 3. Denk aan het project oriëntatie op het beroep, de werkveldbezoeken, de vakken, de competenties, de ontmoetingen met ouderejaars, etc.

Conclusies SLC- opdracht 1 Wat is het verschil tussen jouw persoonlijke competenties en de SPH beroepscompetenties? In groepjes van 4: 1.Zoek een fotokaart die iets zegt over waar jij op dit moment staat als toekomstig professional 2.Deel jouw eindconclusie van de SLC-opdracht aan de hand van je fotokaart

Feedbackronde Wat is het verschil tussen jouw persoonlijke competenties en de SPH beroepscompetenties? In groepjes van 4: 1.Zoek een fotokaart die iets zegt over waar jij denkt dat de ander op dit moment staat als toekomstig professional. 2.Geef aan de hand van je fotokaart feedback over of de ander past bij de opleiding; waarom wel/niet?

Feedback verwerken Wat is het verschil tussen jouw persoonlijke competenties en de SPH beroepscompetenties? In groepjes van 4: Conclusie: Aan welke persoonlijke doelen zou jij kunnen/moeten/willen werken? Vragen om over na te denken: - Waarom wil je aan deze doelen werken? - Hoe wil je daar aan werken? (maak het concreet)

SLC Inleveropdracht 2: POP Bewust worden van je zelfbeeld is de basis voor je POP (Persoonlijk Ontwikkelings Plan) Bijeenkomst 3: start POP Inleveren: week 6 OP: woensdag 7 januari uur op

Leer jezelf kennen Individueel SLC-gesprek: waarom zit jij bij SPH op je plaats? Wat wil jij leren en hoe kan jij je verder ontwikkelen als professionele SPH’er? Voorbereiden (o.a. cijferlijst en SLC- opdrachten)

Tot slot….. o Bewaar en verwerk de feedback van vandaag voor inleveropdracht 2: POP o Lees voor de volgende keer:  Blz. 307, H10.6 kernkwaliteiten uit: Johnson, David W & Jonhson, Frank P (2011). Groepsdynamica, theorie en vaardigheden. Nederland, Amsterdam: Pearson o Schema individuele gesprekken volgt