Drs. S. van der Geest1 Bedrijfskunde 2 V+MBDK30R1 College 7.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Management, financial en cost accounting NEFEB Bijeenkomst 17 juni 2009.
Advertisements

Marketing voor verkeerskunde
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Inkoop van zakelijke dienstverlening
Management en logistiek
Facility management en inkoop
Bestuurlijke Informatiesystemen
Logistiek management: begrippen en principes
Jozef Reyntjens afdelingshoofd kwaliteit ISO-aanpak van De Lijn Tweede netwerk kwaliteit 22 april 2004.
DURVEN MET DIENSTVERLENING DE SPRONG OVER DE GAVERBEEK.
1.3 Informatie 1.4. Communciatie
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
Wat is Customer Relationship Management?
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Kwaliteit en kwaliteitszorg
Integrale kwaliteitszorg (IKZ) van de informatievoorziening
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Prestaties beoordelen
Hoofdstuk 14 Kwaliteit en productiviteit. 1Wat bedoelen we in de context van dienstverlening met productiviteit en kwaliteit en waarom moeten deze in.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
1 Uitrol Werkplein Noordoost Flevoland juni 2009 Werkplein Noordoost Flevoland.
prof. E.O.J. Jans m.m.v. Prof. Drs. K. Wezeman Dr. Van Dijk 20e druk
Introductie OHSAS
Figuur 1.1 Voorbeeld van een BIK
Business Marketing Management
Business Marketing Management
Doelen Soorten vormgeving.
Elektronisch Inkopen bij de stichting ICTU, CBS en AIM
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
Het nut van Business Planning
Nike Supply Chain Management
Geïntegreerde praktijkanalyse: de Bandon Group Enterprise Resource Planning © Pearson Education, 2007; Enterprise Resource Planning door Mary Sumner.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
4. Online strategie Internet scorecard
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
Ontwerpen & ontwikkelen
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4
Business Intelligence
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 3
Bedrijfskunde 2 V+MBDK30R1 College 5 drs. S. van der Geest.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Drs. S. van der Geest1 Bedrijfskunde 2 V+MBDK30R1 College 6.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 3
Presentatie titel BIMBDK02 Bedrijfskundige thema’s Week 3
Presentatie titel BIMBDK02 Bedrijfskundige thema’s Week 5
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK02 Bedrijfskundige thema’s Week 2 Thema 3 – Logistiek 6 Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1 - Introductieles Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 13 – Concurrentie en samenwerking Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Vragen Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 4 Thema 7 – Logistiek 2 Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 3 Thema 4 – Logistiek 1 Business IT & Management
Beheermodel van M. Looijen
Start Inhoud introductie BiSL Informatiesysteem, gegeven Informatiebeleid Positionering: Beheer informatiesystemen BiSL als informatiearchitectuur.
Dienstenmarketing Week 4.
Een kwestie van kiezen 1Zaakgericht Werken - een kwestie van kiezen.
Storyboard Lean Six Sigma 1 Projectcharter Define 0. Projectdefinitie Proces, product of dienstVerwachte besparing/ verbetering Black Belt of Green BeltAfdeling,
SOA en Business Process Management Hoofdstuk 5 uit Web Services van Manes, blz. 122 t/m blz. 129.
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Coördineren logistiek proces
Deze complexe relatie wordt beïnvloed door veel factoren, waarvan beslissingen die het management wel of niet neemt, waarschijnlijk de belangrijkste zijn.
Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures
Voorbeeld presentatie
Transcript van de presentatie:

drs. S. van der Geest1 Bedrijfskunde 2 V+MBDK30R1 College 7

Vorige week Hoofdstuk 9 Operationele planning en controle MBO Six sigma TQM EFQM / INK Benchmarking Kengetallen Kritische succesfactoren Balanced Business Scorecard 11/12/2015 drs. S. van der Geest2

Deze week Dienstverleningskwaliteit Kwaliteitsbeheersing Certificering Milieuzorg ICT BPR 11/12/2015 drs. S. van der Geest3

11/12/2015 drs. Sander van der Geest4 Soort product, type productieproces Grondstoffen en halffabrikaten Enkelvoudige producten of diensten Samengestelde producten Eenmalige werken

11/12/2015 drs. Sander van der Geest5 Relaties productieproces Inkoop en bevoorradingsproces Verkoop en voorraadproces Productontwerp en ontwikkelingsproces Financiele proces

11/12/2015 drs. Sander van der Geest6 Dienstverlening Een dienst is een ervaring Heterogeen Interactief Vergankelijk Ontastbaar

11/12/2015 drs. Sander van der Geest7 5 dimensies dienstverleningskwaliteit Tastbare zaken Betrouwbaarheid Responsibiliteit Zorgzaamheid Inleven in de klant

11/12/2015 drs. Sander van der Geest8 Kwaliteitsbeheersing Primaire eigenschappen Secundaire eigenschappen Kwaliteitskosten, vertrekpunt voor kwaliteitsbeleid Omvang kwaliteitsproblemen Prioriteiten stellen voor verbeteringen Kwaliteitsdoelen in kosten uitdrukken Kwaliteistindicatoren voor voortgangscontrole

11/12/2015 drs. Sander van der Geest9 Certificering Hogere kwaliteitseisen van afnemer Europese eenwording met haar toenemende concurrentie Nieuwe (inter)nationale wetgeving wat betreft productaanspraaklijkheid

11/12/2015 drs. Sander van der Geest10 Doelstellingen milieuzorg Milieudoelstellingen Economische doelstellingen Overige doelstellingen

11/12/2015 drs. Sander van der Geest11 Managementtaken betreffende milieuzorgsysteem Milieubeleidsverklaring Milieuprogramma Meet- en registratieprogramma Interne controlesysteem Interne voorlichting en opleiding Interne rapportage Externe rapportage

11/12/2015 drs. Sander van der Geest12 Supply chain management JIT

11/12/2015 drs. Sander van der Geest13 Systemen ERP SAP CRM

11/12/2015 drs. Sander van der Geest14 E-commerce BroadcastingNarrowcasting AanbodgebaseerdVraaggestuurd Communicatie gerichtCommunicatie gericht op groep zonder kennisop individu met kennis MultichanelbenaderingVrager bepaalt kanaal Beoordeling op basis van Beoordeling via directe kijkminuten of aandachtresponse Algemene boodschapPersoonlijke boodschap

11/12/2015 drs. Sander van der Geest15 Inkoopproductportfolio

11/12/2015 drs. Sander van der Geest16 Faalfactoren ICT-projecten Verwachtingen Uitkomsten Efficiënter werkenOverschrijding planning en budget Flexibeler opererenOntevreden gebruikers KwaliteitsverbeteringSlechte acceptatie Betere managementinfoOnbedoelde neveneffecten Betere arbeidsomstandigVoortijdige beëindiging Snellere communicatieVerslechterd werkklimaat Concurrentievoordeel

11/12/2015 drs. Sander van der Geest17 Strategische betekenis ICT Kostenbeheersing Serviceverbetering Productinnovatie

11/12/2015 drs. Sander van der Geest18 Organisatorische gevolgen ICT Verdere klantgerichtheid Verplatting en herinrichting van bedrijfsprocessen Decentralisatie

11/12/2015 drs. Sander van der Geest19 Belangrijke begrippen Pull-model B2B B2C Leveranciersmanagement E-business Multichanelbenadering Doelgroeporrientatie / netwerkorrientatie

11/12/2015 drs. Sander van der Geest20 Procesherontwerp Functieoverschrijdend bedrijfsproces Bedrijfsprocessen en informatiesystemen

11/12/2015 drs. Sander van der Geest21 BPR Het denken in termen van klant tot klant Het kritisch kiezen van opnieuw in te richten bedrijfsprocessen Benchmarking Gericht op procesdoelstellingen Bereidheid kweken voor andere inrichting van organisatie Screenen van hulpmiddelen

11/12/2015 drs. Sander van der Geest22 Vervalt Pag 492 (beslissingen inde productieafdeling) tot 496 (frontoffice en backoffice)

11/12/2015 drs. Sander van der Geest23 11/12/2015 drs. S. van der Geest23