Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redactioneel schrijven Les 3
Advertisements

R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
Havo 5 Economie De Nederlandse Economie H4 “Het Handelsspel”
Medmec 1 Herfst Les 5.
U treedt nu binnen in de wereld van Magic. U bent getuige van het ongelooflijke.
Sta ’s even op als je Jezus lief hebt
Les 7: het voorbereiden van een les
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 2
OFC28 mediawijsheid les 4.
Help Selina’s eerste les
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 3.
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
PMG Week 1.  Pascal van Schajik    Kantoor L
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Reguleren van motivatie: Do It Yourself! 28 oktober Deventer.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Docent: Jennifer de Vries-Aydogdu
Communica tie 3 Docent: Hafida El-Gharbaoui H. Kwartaal: 3 Les: 2 Kamer: L
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Motiverende gespreksvoering Irina Nojoredjo. Wat gaan we doen?  Video’s bekijken van elkaar en feedback geven  Regisseurs  Casussen bekijken  Kwaliteitenspel.
Wjk.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
Week 6 Docent: COMMUNICATIE. Huiswerk Opdracht 3 Hoe is het gegaan? Wat viel je op? Vragen over de theorie.
Opdrachten en eindopdracht
1 : De sollicitatie-brief + Curriculum vitae 2 : Het sollicitatie-gesprek 3: Vervolgprocedures SLC21 : Solliciteren.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Bijeenkomst September 2015
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Mediawijsheid Les – samenwerken in office 365
Communicatie 3e les.
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Werksessie minoren pedagogiek VU
Mijn visie op onderwijs
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Vergelijkingen oplossen
Communicatie 3e les.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
Toedienen meststoffen
Schrijven Zakelijke brief: les 4.
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Inspelen op Innovaties
Inspelen op Innovaties
Les 8: Samenwerkingsvaardigheden 1
Social media Wat deel je wel en niet?.
Kritiek geven en krijgen
Observeren Les 7.
Transcript van de presentatie:

Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik Begleiden en coachen Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik

Programma Terugblik bijeenkomst 3 Persoonlijke reflectie: eye-openers Kwaliteitenspel Kernkwadrant

Eye-opener We bespreken 2 eye-openers Kernvragen bij eye-openers:* Wat is je het meest bijgebleven? Wat heb je geleerd? Waar werd je mee geconfronteerd Welke theorie vond je interessant Werkvorm: reactieronde

Kwaliteitenspel Groep in 2-en rond tafels Ieder krijgt 5 kaarten met kwaliteiten. Houdt deze kaarten voor jezelf. Overige kaarten op een stapel in het midden. Omstebeurt neemt ieder een kaart van de stapel. Bekijk of je de kwaliteit zelf bezit of ‘m aan iemand anders wilt geven. Als je ‘m zelf houdt: bekijk dan welke kaart in je handen minder bij je past en geef daarvan 1 aan een medespeler. Bij iedere beurt geef je een kaart door aan 1 van de anderen . Die kaart wordt open op tafel bij de ander neergelegd. Als de kaarten op zijn vergelijk je de kaarten in je hand met die je gekregen hebt. Zijn er overeenkomsten tussen hoe jij jezelf ziet en hoe de ander jou ziet? – Of grote verschillen; verrassingen? (noteer dit om te gebruiken voor de opdracht) Noteer al deze kwaliteiten en reflecteer hierop in je eye-opener.

Vervormingenspel Groep in 2-en rond tafels Ieder krijgt 5 kaarten met vervormingen. Houdt deze kaarten voor jezelf. Overige kaarten op een stapel in het midden. Omstebeurt neemt ieder een kaart van de stapel. Bekijk of je de vervorming zelf bezit of ‘m aan iemand anders wilt geven. Als je ‘m zelf houdt: bekijk dan welke kaart in je handen minder bij je past en geef daarvan 1 aan een medespeler. Bij iedere beurt geef je een kaart door aan 1 van de anderen . Die kaart wordt open op tafel bij de ander neergelegd. Als de kaarten op zijn vergelijk je de kaarten in je hand met die je gekregen hebt. Zijn er overeenkomsten tussen hoe jij jezelf ziet en hoe de ander jou ziet? – Of grote verschillen; verrassingen? (noteer dit om te gebruiken voor de opdracht) Noteer al deze vervormingen en reflecteer hierop in je eye-opener.

Opdracht voor kernkwadrant Beantwoord de volgende vragen: Wat is voor jou de belangrijkste opbrengst Kijk je nu met andere ogen naar je kernkwaliteiten Wat kun je direct gebruiken voor je eigen stage/werk Formuleer 3 leerdoelen voor op je stage Kwartaal 4 week 6 komt dit terug…..

Kernkwadrant (Ofman, 2005)

Voorbereidingen voor week 5 Ga naar de volgende site: http://www.atlasloopbaan.nl/kernkwaliteitenspel.html Maak 3 kernkwadranten en neem naar les Eye-openers Lees hoofdstuk 5 Leren hoofdstuk 3 en 4 ivm proeftoets