Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik Begleiden en coachen Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Programma Terugblik bijeenkomst 3 Persoonlijke reflectie: eye-openers Kwaliteitenspel Kernkwadrant
Eye-opener We bespreken 2 eye-openers Kernvragen bij eye-openers:* Wat is je het meest bijgebleven? Wat heb je geleerd? Waar werd je mee geconfronteerd Welke theorie vond je interessant Werkvorm: reactieronde
Kwaliteitenspel Groep in 2-en rond tafels Ieder krijgt 5 kaarten met kwaliteiten. Houdt deze kaarten voor jezelf. Overige kaarten op een stapel in het midden. Omstebeurt neemt ieder een kaart van de stapel. Bekijk of je de kwaliteit zelf bezit of ‘m aan iemand anders wilt geven. Als je ‘m zelf houdt: bekijk dan welke kaart in je handen minder bij je past en geef daarvan 1 aan een medespeler. Bij iedere beurt geef je een kaart door aan 1 van de anderen . Die kaart wordt open op tafel bij de ander neergelegd. Als de kaarten op zijn vergelijk je de kaarten in je hand met die je gekregen hebt. Zijn er overeenkomsten tussen hoe jij jezelf ziet en hoe de ander jou ziet? – Of grote verschillen; verrassingen? (noteer dit om te gebruiken voor de opdracht) Noteer al deze kwaliteiten en reflecteer hierop in je eye-opener.
Vervormingenspel Groep in 2-en rond tafels Ieder krijgt 5 kaarten met vervormingen. Houdt deze kaarten voor jezelf. Overige kaarten op een stapel in het midden. Omstebeurt neemt ieder een kaart van de stapel. Bekijk of je de vervorming zelf bezit of ‘m aan iemand anders wilt geven. Als je ‘m zelf houdt: bekijk dan welke kaart in je handen minder bij je past en geef daarvan 1 aan een medespeler. Bij iedere beurt geef je een kaart door aan 1 van de anderen . Die kaart wordt open op tafel bij de ander neergelegd. Als de kaarten op zijn vergelijk je de kaarten in je hand met die je gekregen hebt. Zijn er overeenkomsten tussen hoe jij jezelf ziet en hoe de ander jou ziet? – Of grote verschillen; verrassingen? (noteer dit om te gebruiken voor de opdracht) Noteer al deze vervormingen en reflecteer hierop in je eye-opener.
Opdracht voor kernkwadrant Beantwoord de volgende vragen: Wat is voor jou de belangrijkste opbrengst Kijk je nu met andere ogen naar je kernkwaliteiten Wat kun je direct gebruiken voor je eigen stage/werk Formuleer 3 leerdoelen voor op je stage Kwartaal 4 week 6 komt dit terug…..
Kernkwadrant (Ofman, 2005)
Voorbereidingen voor week 5 Ga naar de volgende site: http://www.atlasloopbaan.nl/kernkwaliteitenspel.html Maak 3 kernkwadranten en neem naar les Eye-openers Lees hoofdstuk 5 Leren hoofdstuk 3 en 4 ivm proeftoets