Inspiratie Blended Learning 24 juni 2015. Interactief? Teach what you preach…

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Advertisements

10 Valkuilen van Digitaal Toetsen
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Like! #Nt2: Aan de slag met nuttige toepassingen van sociale media in het NT2-onderwijs Yolande Spoelder.
Innovatief leren met behulp van ICT
Kom verder. Saxion. Geautomatiseerde feedback Caroline Timmers 4 juni 2014.
Docentendag Schilderen en Onderhoud: lesmateriaal
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Collectief portfolio groep 3
1212 /b Ontwerpen en Presenteren met ICT dr.ir. Jos van Leeuwen Faculteit Bouwkunde cap.groep Ontwerp Systemen.
Boom uitgevers Den Haag. Korte presentatie BJu en de digitale wereld Onze visie op digitaal in het Hoger Onderwijs? En-en: boek plus digitaal (inclusief.
Netwerk deeltijd / Blended learning
De inleiding van de les Functie? Aanpak?.
De rol van de docent en de vrijwilliger in online leren
moderniseren van het curriculum.
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
Laat deze trainingsdag niet op zichzelf staan, maar werk daarna verder aan het ontwikkelen van je interactievaardigheden. De Kinderopvang Academie doet.
Vergaderen.
Guy Leys Gerd Anthonis Denise Bossyns. Uitgangspunt E-leren F2f leren Leraar = begeleider Opmaak + presentatie leermateriaal Aantrekkelijk en uitdagend.
DigibordColleges Het maken van weblectures via het digibord.
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Programma Voorstellen: Noordhoff Uitgevers
Tip 7: wissel je werkvormen af
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
ICT design team STEM Smart! ICT in wetenschapsonderwijs Jouri Van Landeghem.
ENW Design team: ‘Blended leren in de lerarenopleiding’ Project titel: ‘Shaken, not stirred: Hertekenen van het klassikale instructiemodel naar een blended.
Flexibel curriculum met behulp van ICT
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
Bloggen op de Master Leren en Innoveren Netwerkbijeenkomst Studeren naast je werk / Blended learning 2 december 2015 Bartel Dorhout docent MLI
LA intro en overzicht van werkwijzen Master Leren en Innoveren 8 september 2015 Bartel Standaar-Dorhout en Hanneke Koopmans.
Evalueren in afstandsonderwijs (blended learning) Martin Valcke Onderwijsdag AUH - 18 januari 2016.
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
Presentatie op De Haagse Onderwijsdag Project blended learning E-merge 7 november 2013 Masterclass Blended Learning in de praktijk.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Welkom! Installeer je aan een tafel en start je laptop al op. Log in op het draadloos ku leuven-netwerk: *log-in naam = *paswoord.
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
Digitale Hulpmiddelen Organiserende hulpmiddelen (bv. wiki, blog, portfolio, stageverslag) neerslag en reflectie van activiteiten in de praktijksituatie.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
‘Digiborden zijn de duurste beamers die binnen Fontys gebruikt worden.’ (Pedro, gastdocent) AV-Roadmap Eerst het doel, dan de tool!
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
50 % VAN THUIS UIT Best of both worlds Maggie Deckmyn voor Vocvo, 20 mei 2016.
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Presentatie ICT tools 9 april Interactief? Teach what you preach…
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Onderwijsproces en Examinering en diplomering
Docentvaardigheden ICT
Docentvaardigheden ICT
Interactief oefenen, formatief toetsen
VAD bijeenkomst 1.7 Welkom, mededelingen
Met een schone lei Differentiëren in de godsdienstles
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
“Kwaliteitsverhoging door formatief evalueren” Werkkring conferentie: Van kwaliteitszorg naar kwaliteitscultuur 16 november 2017 Ramon Busch.
Leeractiviteit: kennisverwerving
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Christine Lippens Universiteit Antwerpen - TEW
Kennisclip Web toepassingen
Blended learning Italiaans
Activeren en differentiëren bij Grieks en Latijn
Coachtraining DOEN?! DAG 2
December 25, 2018.
leerlijn ICT Multimedia – Bijeenkomst 1
Blended learning Het beste van 2 werelden?.
Flexibel programmeren van onderwijs en toetsen
Waarom maken zo weinig docenten instructiefilmpjes?
The Future Teacher 3.0.
PUBLIEK Projector 2+
Transcript van de presentatie:

Inspiratie Blended Learning 24 juni 2015

Interactief? Teach what you preach…

Voorstellen Jan

Doelen van de sessie Inspiratie Blended Learning Blended Learning op de HAN Kleine set “laagdrempelige” tools

Programma ●Blended Learning?! ●Ontwerprichtlijnen ●HAN Deeltijd Flex tot nu toe ●Leerarrangement ●Aan het werk! –Online colleges –Formatieve toetsing –Online samenwerking ●En nu? iXperium?

Wat is blended leren?

Blended Learning WerkplekContactOnline

Elearning Blended Learning Flipped Classroom Mate van ICT gebruik

Waarom Blended Learning?

●Flexibel, gepersonaliseerd leren ●Efficientie ●Zicht op voortgang ●Leeromgeving vergroten ●Krachtige leeromgeving realiseren (Rubens, 2015) Waarom Blended Learning?

Valkuilen ●Vrijblijvendheid! Hoe? ●Duidelijk doel ●Richtlijnen ●Procedures (niet voorbereiden = niet komen) ●Agenda ●Deadlines ●Live-sessies ●Peilingen

Methodiek HAN Deeltijd FLEX ●Het leren begint op de werkplek of op afstand (online, zelf) en niet in het contact. Contact is er voor verdieping! ●Ontwerp onderwijs zodat je het beroepsbekwaam worden van de studenten maximaal kan ondersteunen, zowel op de werkplek, online als door contact. ●Ontwerp onderwijs zodanig dat je 1.Het leren stuurt met behulp van opdrachten. voorbeeld. Door de opdracht wordt de samenhang in de blend duidelijk. voorbeeld 2.De werkplek/de stage inzet voor toepassing in de praktijk en het samenwerken met de vakprofessionals. 3.Het contactonderwijs inzet voor oefenen, verdieping, interactie, intervisie, reflectie en samen leren. 4.Het online onderwijs inzet voor online uitwisseling en kennisdeling, voor kennisoverdracht, en voor het aanbieden van (extra) leeractiviteiten;

HAN Deeltijd FLEX ●LEARN ●Structuur ●Aanpak tot nu toe

Uitgewerkt voorbeeld Trello

Carrousel Online colleges Formatieve toetsing/ interactieve hoorcolleges Samen (online) leren Alle tools zijn te vinden op

Online Colleges OPDRACHT: 1.Laad een PPT presentatie via Google Drive in Explain Everything en maak hier dmv video een kennisclip van 2.Zoek een interessantie video op youtube en voeg een

Online Colleges 1.Plaatsonafhankelijk volgen 2.Presentatie gemist 3.Nog eens gebruiken 4.Studenten met taalproblemen of functiebeperkingen Instructies vertalen in meerdere korte video’s Combi met vragen stellen en feedback Snel inspreken, intonatie, dynamisch visueel aantrekkelijk Wat doe je verder tijdens de bijeenkomsten

Formatieve toetsing/ interactieve hoorcolleges

Formatief toetsen Checken of/ wat is geleerd (regelmatig) Vragen beantwoorden waar voobereiding must voor is Doe wat met resultaten (oa. Feedback) Effectief MITS (Lantz & Stawiski, 2014): Onmiddellijke feedback Timing heeft geen effect Polling Discussie op gang Meningen te peilen bij gevoelige onderwerp Stille studenten Inventariseren ideeën Checken of uitleg is begrepen Voorkennis activeren

Online (samen) leren Voorbeeld uit de praktijk

Meer inspiratie nodig ● iXperium Academie ● nl.padlet.com/janknuivers/han ● Voorbeelden uit eigen omgeving ● Google / YouTube / Twitter

@knuiversjan Tot ziens online en tot de volgende keer !