… 1 TRENDS in WERK Introductie HRMlijn 4 Hoe voer je een trendonderzoek uit? Door Katja Pasman 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop 2: Innovatieve trends Deel A.
Advertisements

PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
We gaan uitleggen hoe je een bus moet nemen!
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Model-handelingsprotocol AMHK 10 uitgangspunten
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Het zoeken en vinden van trends
Mindmap De kinderen hebben eerst per groepje een digitale mindmap op het bord gemaakt om uit te zoeken wat ze al wisten en waar ze moesten gaan zoeken.
Het geven van een workshop
trendwatching Les 4: Kijken en zien
Tre nd wa tch ing trendwatching Les 3: Trendwatchers.
Workshop Trendwatching&Trendanalyse
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 3.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 3 Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trend research Deeltijd Medmec02-5 les 2 Elske Revelman de Vries
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
KM is going SOCIAL Presentatie van Katja Pasman
Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter
1Toekomstdromen voor KPN. We have a dream…. Toekomstscenario’s voor KPN.
Het bacheloreindproject (BEP) 1BT04 / 1GT04
HEEL VEEL SUCCES! HOI! LEUK DAT JE EEN SPREEKBEURT OVER
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
#KM2.0 BIJEENKOMST 3 IN OBA. 2 Intro: het muizenhuis en delen onderzoeksvragen Ervaringen uitwisselen KIP congres en blogs Theorie: trends en ontwikkelingen.
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
Programma Theorie Evaluatie foto’s praktijkopdracht Herhaling begrippen 10 veel gemaakte fouten ISO Kijk en verbeter Foto bewerken Demo Photoshop Vragen.
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media CRM Marketingmix?
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Jongeren en informatieverwerking. Informatie en de ‘generatie Einstein ‘ Een hardnekkige misvatting: Jongeren zijn voldoende ict-vaardig want ze zijn.
Opvoeding en pedagogiek Bijeenkomst 1 Pascal van Schajik
Fenna van Kesteren Communication and Multimedia Design Afstudeerprofiel Informatie en Interactie Voorstellen.
SOCIAL WORK (DT) naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 2 kwartaal 2.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Betrokken waarbij en hoe? Missie/DoelOrganisatie Betrokken OpbrengstenMensen Activiteiten Inzet van: – Tijd – Waarde – Netwerk.
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
Wat reist er met je mee !? Over reflecteren op jouw professionele identiteit.
Workshop ‘s Heerenloo Zorggroep Ontwikkeling veerkracht.
Instructiefilm maken. Het maken van een instructiefilm voor je praktijkproject uit periode 12. DOEL.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Cursus vrijwilligers werven
Denken als een computer
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Bepaal jouw SuperPowers!
Trends.
Trends. Trends Trends door de jaren heen Mode:
Sociale media.
© UNIEK IN DE KLAS.
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
Lezen samenvatten.
Big Data.
Big Data.
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
De bedenkers.
Marketing Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek.
WELKOM Trends en bloemwerk.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Creëer je zelf!.
Workshop – Opdracht, speelveld en verwachtingen
Transcript van de presentatie:

… 1 TRENDS in WERK Introductie HRMlijn 4 Hoe voer je een trendonderzoek uit? Door Katja Pasman 2015

WAAROM? TRENDS? IN WERK? NUT & NOODZAAK HRMlijn 4 2

3

4 Robot gaat liften door Canada HitchBOT - Instagram Bron: door-canada.htmlhttp://nos.nl/op3/artikel/ robot-gaat-liften- door-canada.html

5

ZOEK opdracht Zoek uit waar HitchBot momenteel is. Wat is z’n laatste bericht? 6

7 Filmpje: Een robot als leraar

8 Leuk zo’n robot! Is dit een trend?

DEF. Trend Een trend is een koers die zich gedurende een langere periode in een bepaalde duidelijke richting beweegt. Een trend kan naar veel verschillende onderwerpen verwijzen. (bron: 9

KM Inleiding (workshop 1)10

KM Inleiding (workshop 1)11

TREND TEST Steek je hand op! 12

Trend of Hype? 13

Trend of Hype? 14

Trend of Hype? 15

Trend of Hype? 16

DEF’s Hype = iets nieuws dat tijdelijk sterk de aandacht trekt, maar weinig voorstelt. Trend = ontwikkelingslijn; neiging, richting (Dale). Een trend is een ontwikkeling van een bepaalde richting op langere termijn. Ontwikkeling = Een geleidelijke verandering in een zekere richting. Volgens encydo.nl is een ontwikkeling; “Het veranderen van menselijke activiteiten,gebruiken of nederzettingen door de tijd heen, meestal in de zin van verbetering of uitbreiding.” 17

Gartner Hype Cycle 18 Bron:

Trendpyramide 19 Micro Meso Macro

Trendwatchers Lidewij Edelkoort Hilde Roothart Reinier Evers Bakas Tony Bosma 20

Websites

KM Inleiding (workshop 1)22

KM Inleiding (workshop 1)23

Trends in Werk OPDRACHTEN Als trendwatcher aan de slag! 5 Interactieve bijeenkomsten = VERPLICHT Laatste bijeenkomst = Mini-congres 24

HOE VOER JE EEN TRENDONDERZOEK UIT? Individuele opdracht Trendonderzoek 25

Stappen trendonderzoek 26 Stap 5: Maak een digitale presentatie Stap 4: Onderzoek 1 trend in een organisatie Stap 3: Selecteer jouw top 3 trends Stap 2: Maak een selectie van 10 trends Stap 1: Verzamelen van trends

27 Stap 1: Verzamelen van trends EYES WIDE OPEN: KIJK OM JE HEEN

28 THE MOST IMPORTANT FOR YOU! Stap 2: Maak een selectie van 10 trends

29 SELECTEER JOUW TOP 3 AND UNDERSTAND THE TRENDS Stap 3: Selecteer jouw top 3 trends

30 WAT BETEKENT DEZE TREND VOOR WERK? EN JE VISIE? Stap 4: Onderzoek 1 trend in een organisatie

31 DIGITALE PRESENTATIE en verantwoording Stap 5: Maak een digitale presentatie

32 VEEL PLEZIER! MAAK een FOTO en ZET op FACEBOOK! Wat zie je in jouw wereld qua trends?