Impact van de multifunctionele landbouw Meer arbeidsplezier (contact, afwisseling, uitdaging, waardering) Bijdrage aan regionale economie: Kopen gemiddeld.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Een kei van een medewerker januari 2008
Advertisements

Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Groene ICT en Duurzame Ontwikkeling in het HO 25 november 2010Amandus Lundqvist, voorzitter SURF.
Expertmeeting 3 Kansen en initiatieven tussen regionale en locale economie.
Workshop uitwisseling beroepsonderwijs en bedrijfsleven
Presentatie Ledenvergadering Rabobank
De Vergeten Parels van Rotterdam-Zuid
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
Joke Schauvliege Vlaams minister van Leefmilieu, Natuur en Cultuur Vlaamse Regering Export Vlaamse milieutechnologie.
De zin en onzin van samenwerken voor optimale jeugdzorg 17 november 2011 Marian van Leeuwen Annemiek van Woudenberg Zefanja Brouwer “Samenwerking als weloverwogen.
 Mobiliteit moet! (uitspraak ‘oud’ kabinet)  Iedereen is mobiel… kijk maar eens naar je eigen situatie.  Vooral tweeverdieners (met kinderen) extra.
Hands On: leren binnen handbereik
1Plattelands Academie 20 november 2008 het landschap als imago "regional branding" in de praktijk Rob Maessen Provincie Noord-Brabant Studiedag Plattelands.
Jongeren Preventie Team
'Employer Branding vanuit HR perspectief' e-recruitment seminar 29 november 2007 Henri Verlinden.
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
vmbo havo - vwo - gymnasium
Welkom!. Voorlichting vmbo havo - vwo - gymnasium Monique de Jong Nathalie van der Bom (coördinator contacten basisonderwijs)(coördinator onderwijs)
Landscape perceptions in relation with multifunctional agriculture Abco de Buck, Frans van Alebeek PPO (APR) Lelystad.
Vernieuwend vakmanschap
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
Service Apotheek Farmaceutische zorg
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
9 juni ’09 ‘‘Het Europees Landbouwfonds voor Plattelandsontwikkeling: Europa investeert in zij n platteland’
FairTradeGemeente. Een campagne van: Max Havelaar Oxfam-Wereldwinkels Vredeseilanden.
De waarde van cultuur, een onderzoek naar het meetbare en onmeetbare
Food Valley en landbouw Gerrit Meester Nijkerk, 1 november 2012.
Club voor jongens en meiden met een beperking.
CRM H3 De klantgerichte organisatie Commercieel medewerker.
WHAT’S HOT ? GROENE TRENDS. Sara (10 jr) inwoner van Den Haag: “eerst waren er nog wel stukjes groen om op te spelen. Maar nu staan daar allemaal gebouwen.
Is dit onderzoek belangrijk? Is dit onderzoek onbelangrijk?
Andries Visser Multifunctionele landbouw: een sector met toekomst.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Dirk van der Borg voorzitter Woerdens Beraad 1 oktober 2014.
Beleving en consumenten gedrag
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Zorgen voor een zo laag mogelijke ouderbijdrage ! Jij helpt ook mee !
O&O voor de onderzoekers en ontwerpers van de toekomst
PRESENTATIE CLUSTER-KOORBEZOEKEN DOOR ADRY SLAGMEULEN
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Tekstcontact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief contact samenwerken toekomstperspectief.
Alles draait om jou ! Startconferentie G32 12 juni 2014 Een sluitende keten van leren, werken en ondernemen.
1 EXPATS IN DELFT Belang, wensen en mogelijkheden Paul Rullmann.
Meet & Greet MANAGER KATTEVENNEN EN COSMODROME STAFMEDEWERKER VRIJETIJDSONTHAAL EN TOERISME.
Groeien in rendement Meer info: Jelle Zijlstra, Wageningen UR Livestock Research Financiering: Productschap Zuivel.
Plan van Aanpak Toptalenten Regionale talentnetwerken po en vo Startbijeenkomst Top Talenten Stimuleren in het Noorden.
‘So you think you can coach…’ Een introductie in “Coaching Ourselves”
Het Platform Middelgrote Gemeenten Lagerhuisdebat onder leiding van Gijs Weenink, directeur DebatAcademie.
Producten & diensten in vijf hoofdsoorten dr. D. Wienke (in opdracht van de MOgroep)
CIRCULAIRE ECONOMIE WAAROM EN HOE?. MENSELIJKE IMPACT OP DRAAGVERMOGEN AARDE I = B x P x T I = IMPACT B = BEVOLKING P = PRODUCTIE/CONSUMPTIE, WELVAART.
Alle kinderen voedselvaardig Steunpunt Smaaklessen, Wageningen UR.
Myanmar Burma. Myanmar Burma 80% Boeddhistisch.
Introductieworkshop Rinelle van den Top. Een opwarmer!
Voedseldag VVSG – 30 september 2016 – Gent
Voedselbank Amsterdam
23 maart 2017 profilering.
de Korte Keten duurt het Langst
Kim Putters Giessenburg 11 oktober 2017.
Wat zit er voor mij in? Wat koop ik er voor?
Duurzaamheid voedselketen.
Aan de slag met onderzoek!
GROEPSACTIVITEITEN Musea, Toneel, film Stadswandeling Concerten
Naar een stad waarin iedereen meedoet
Dit is de vraag Hier komen allerlei antwoorden!!! antwoord 1
Traject De Beleverij WELKOM!.
Tevreden vrijwilligers
Effectmeting Cultura en Gemeente Ede
Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?
Transcript van de presentatie:

Impact van de multifunctionele landbouw Meer arbeidsplezier (contact, afwisseling, uitdaging, waardering) Bijdrage aan regionale economie: Kopen gemiddeld voor 36 k€ aan diensten en producten in de directe omgeving Levert arbeidsplaatsen directe omgeving Binding met allerlei organisaties (dorpsvereniging, natuurorganisaties, scholen, vrijwilligers) Vaak meer natuur op de bedrijven als drager voor andere activiteiten

De potentie Bron: Verbreding gevraagd: Ecorys 2009

Marqt: de producent in de stad

Zelfoogsttuinen

Branding

Competenties en vaardigheden Omgevingsgericht / marktgericht Communicatief Service / klantgericht Creatief Kunnen netwerken Leiding geven

Dank voor uw aandacht! © Wageningen UR