Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Marketing voor ZZP-ers
De marketing-omgeving
De branche in kaart gebracht.
Marketing voor verkeerskunde
Bedrijfspresentatie Promavise
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Kamer van Koophandel Haaglanden
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
Commercialisatie Fietsen
4 P´s en 3 R-en MK01.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Marketing presentatie
Marketing theorie Week 1 To do Opzet & doelstellingen periode 1 Onderwerp week 1.
Kennismaking NCOI Wie ben je, wat doe je, wat wil je leren?
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Onderzoek en Segmentatie MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstelling MK02 Studiewijzer Site met presentaties Theorie Voor volgende keer MK01 HEO-CE1.
detaillistenpromotie
Swot analyse
Business Marketing Management
De Toekomst Marketing.
Marketing vandaag en morgen
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Fase 1 Ken de (detail)handel
College 2 Marketingomgeving
International Business Adviser
Midden in de wereld:.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Marketing College 7 Hoe zat het ook al weer?.
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
Marketing College 3 Het marketingnetwerk.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
MARKETINGMIX.
Marketing 5 havo.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Dienstenmarketing Week 4.
College 2 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Titel van uw ondernemingsplan Qui volore imagnihillit que la nimolora vellorendemporaecab imperit harum que dolor mint faccabori inveles et fugitibus dioris.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Midden in de wereld:.
Indeling van hoofdstuk 2
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marktanalyse.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Marketing Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017)
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
International Business Practice
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing

Sociaal marketingconcept 8.1 Concepten Productieconcept Veel en goedkoop produceren Productconcept Goed product maken Verkoopconcept Verkoop en voorlichting Marketingconcept Behoeften klant centraal Sociaal marketingconcept Belang maatschappij en consument centraal

8.2 Marketing Consumentenmarketing (B2C) Business to business (B2B) Non-profit marketing Dienstenmarketing Communicatie is belangrijkste onderdeel van marketing

8.3 Marketingmix Product Plaats Prijs Promotie Personeel Assortiment, garantie, merk, verpakking, service Plaats Distributie, hoe komt product bij de klant? Prijs Hoe wordt de prijs bepaald? Promotie Reclame, PR, sponsoring, verkoopacties etc… Personeel Representatie, interne communicatie, klantcontact

Product Product = geheel van materiële en immateriële eigenschappen van een goed of dienst Moet voldoen aan specifieke behoefte Fysieke eigenschappen Symbolische eigenschappen Combinatie van fysieke en symbolische eigenschappen

Plaats

Plaats

Voorbeelden P’s Product Plaats

Voorbeelden P’s Prijs Promotie https://www.youtube.com/watch?v=B8MccPuoTTQ Personeel

8.4 Marketingomgeving Micro-omgeving Meso-omgeving Onderneming beïnvloed deze omgeving zelf! Meso-omgeving Marktpartijen (leveranciers, concurrenten, eindgebruikers) Stakeholders (gemeente, bank, investeerders etc.) Publieksgroepen (belangengroepen, brancheorganisatie, scholen, omwonenden, media)

8.4 Marketingomgeving Macro-omgeving DESTEP Demografie Economie Sociaal cultureel Technologisch Ecologisch Politiek juridisch

8.5 Marketingafdeling Klantonderzoek – wat zijn de wensen en behoeften van je klanten Interne analyse en externe analyse maken SWOT-analyse Strategie bepalen Uitvoeren plan