Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Advertisements

Marketingplanning en -strategie
Aanzet tot strategisch denken
Kamer van Koophandel Haaglanden
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Beleidsvoering naar groei
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marketing Marketingoriëntatie
[Productnaam] Marketingplan
Mijn ervaringen in (land). Intro  Naam/land/soort vrijwilligerswerk/voorbereiding etc. (Plaats op deze pagina bijvoorbeeld een mooie foto) 1.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
 A-94 A-94.
Ondernemen moet je doen
50.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
Kwaliteit. Theorie en Toetsing Theorie is te vinden op Wordt vandaag klassikaal.
TRUE PRICING Bio True Price ObjectiviteitTransparantie Prijsopbouw duidelijk Fairness Winstmarge van Stakeholders Kosten na de productie integreren.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Inleiding Wij zijn Zuidwester Aankondiging decentralisatie, wat nu? Proces van pionieren en verbinding zoeken Stappenplan transitiebureau Positionering.
Marketing voor Starters GRONINGEN, 9 NOVEMBER 2011 Welkom! 1.
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Workshop verkiezing student-ondernemer 2014 maart/april 2014 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Titel van uw ondernemingsplan Qui volore imagnihillit que la nimolora vellorendemporaecab imperit harum que dolor mint faccabori inveles et fugitibus dioris.
Commercie en recht Hoofdstuk 5 Concurrentie?. Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Marketingplan [Productnaam]
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Gemaakt door: Zoë van Aken MCE2D.
Nieuwe kansen voor oudere werknemers
Probeer dit beter te krijgen
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
Hoe kan ik het beste in Nederland een eigen Game bedrijf opzetten?
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Een vergadering organiseren
PRESENTATIE VAN HET BEDRIJFSPLAN
Creativiteits- sessie
Degene die de presentatie verzorgt
[Productnaam] Marketingplan
Een strategie aanbevelen
Een product of dienst verkopen
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Visie en strategie Eindopdracht.
Presentatie bedrijfsplan
Vergadering Personeelsdienst
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Een strategie aanbevelen
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Rapportage van voortgang of status
Bedrijfsnaam Rapport titel.
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Een strategie aanbevelen
Productnaam.
Bedrijfsnaam Datum Ondernemer Versie
Bedrijfsnaam Datum Ondernemer Versie
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Bedrijfsnaam Bedrijfsplan

Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf en wees zo specifiek mogelijk.

Het Team Geef hier een lijst van de hoofdpersonen en diens naam en functie. Geef ook in het kort aan wat deze mensen hebben bereikt en waarom zij dit plan tot een succes kunnen maken. Maak een samenvatting van de aantal jaren ervaring per werkgebied.

Samenvatting Markt Maak een samenvatting van de markt. Zowel het verleden, het nu en de toekomst. Vertel welke veranderingen er zijn geweest op het gebied van leiderschap, spelers in de markt, verschuivingen van de markt, kosten, prijzen en de concurrenten en vertel waarom jouw bedrijf daarom een succes zal worden.

Bedreigingen en Kansen Identificeer bedreigingen en kansen.

Bedrijfsconcept Vat jouw concept, strategie of product samen.

Concurrentie Omschrijf wie de concurrent(en) is/zijn. Vertel wat jouw bedrijf een uniek voordeel geeft ten opzichte van deze concurrent.

5 jaar plan Beschrijf jouw doel voor de komende 5 jaar. Beschrijf heel specifiek de meetbare doelen om deze doelen de komende 5 jaar te realiseren

Financieel Plan Laat een financieel plan zien die jouw verdienmodel laat zien en waarin je laat zien hoe je aan de prijzen bent gekomen. –Dit plan moet een jaarrekening laten zien voor de eerste 3 jaar. –Gebruik hiervoor meerdere slides om het duidelijk en overzichtelijk te houden. Desnoods ondersteun je het met een papieren versie die uitgebreider is.

Marketingmix De 7 P’s : –Prijs –Promotie –Product –Plaats –Personeel –Presentatie –Proces

Risico analyse Vat samen welke risico’s er zijn en hoe je hier mee om zult gaan.

Belangrijke beslissingen Korte termijn –Welke beslissingen moeten op korte termijn gemaakt worden? –Omschrijf de gevolgen wanneer deze beslissingen niet of niet goed worden gemaakt. Lange termijn –Welke beslissingen moeten op lange termijn gemaakt worden? –Omschrijf de gevolgen wanneer deze beslissingen niet of niet goed worden gemaakt. Als je een geld wilt lenen, geef dan duidelijk aan voor welk gedeelte het geld nodig is.