Inleiding Smaakzintuig Hoorzintuig Drie voorbeelden Proefopstelling

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Grammatica hoofdstuk 2 blz 68-69
Advertisements

Intuïtie Elk mens maakt gebruik van de intuïtieve communicatie. Zonder dat de meeste mensen dat zich bewust zijn. Je toetst de sfeer als je ergens binnen.
CROSSLAB SENSORY SHOPPING
Welkom iPad of Laptop uit. Tassen tegen de achterwand s.v.p. Ga rustig zitten en wacht tot de les begint. Tafels staan opgestapeld, blaadje met pen ligt.
Kerndoel 11 Thema 6, 7 en 9 3 vmbo(t).
Lifestyle-bladen voor de vrouw
BIONADE Cola Horecava Innovation Award 2014.
Bijna betrapt!. Drie vrouwen werken op hetzelfde kantoor. Op een dag komen ze erachter dat hun bazin telkens eerder naar huis gaat dan normaal.
Herhalingsoefeningen
Sensorische Informatie Verwerking
Crosslab Sensory Shopping
Crosslab Sensory Shopping
Door belonen, negeren en corrigeren.
SOAP SHOP Soapshop helpt: Veel kinderen houden niet van in bad gaan en zich te moeten wassen. De soapshop is vooral ontwikkeld om kinderen over hun.
Deel 1: Hoe verkrijgen organismen informatie over hun omgeving?
Natuur- en Scheikunde Pulsar leerjaar 1 hoofdstuk 3
Organismen reageren op prikkels
5 Horen 5.1 Geluid Thema 1: Zintuigen Voorbeelden Besluit
7.1 Hoe zijn de smaakzintuigen gebouwd?
Geluiden maken en horen
Middengebied Vlissingen. Wie Zijn Wij? Jongeren uit het Middengebied Wij werken samen in en voor onze wijk Zijn ontstaan vanuit het BOS-project.
Pijn.
Energie.
Experience Design Opdracht 1 Advies voor Bionade
Luca Knegtering 3dd. Luca Knegtering 3dd Proefjes: Door de proefjes die we hebben gedaan in crosslab ben ik meer te weten gekomen over hoe je zintuigen.
Aan alle gepensioneerden en aan hen die het spoedig worden... Klikken!
De 10 minuten presentatie
Patiëntgericht communiceren in de klinische verloskundige setting
Gedragsleer.
CanDo Coaching.
Toolbox: WPI door DMT-leden
Aan alle gepensioneerden en aan hen die het spoedig worden ...
Wat is licht? Licht is een expressievorm van energie die vrijkomt door het terugspringen een atoom naar een schil met een lager energieniveau. Licht.
M IJ N I M M E R S I V E S P A C E ( Scenario ). Beschrijf de wereld die je wilt maken Wat is jouw visie op die wereld? Wat wil je overbrengen? Maak je.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
1 1 Phone Challenge Workshop Mbo niveau 3-4. l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Hoofdstuk 4 Geluid.
Op zoek naar emotie. Hoe belangrijk is muziek op dit moment t.o.v. het verleden? Technologie is veranderd VB: Slaven, Grieken. Meerdere stijlen ontwikkeld.
Digitale media Rotterdam, 00 januari 2007 Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Inleiding digitale media Rotterdam, 00 januari 2007.
Samenvatting.
Dirigeren Wat doet een dirigent?. inhoudsopgave Wie laat ik spelen? Ga ik aftellen? Welke opdrachten kan ik geven? Hoe laat ik ze stoppen?
Brieven beginnen met A- B- C… Nummers beginnen met een, twee, drie…
Reclame Masters | Ik en reclame!
Week 3 Skills DoD (Definition of done) en Burn down chart Kwartaal 3: 2014/2015.
Slc. “Doe elke dag datgene wat je graag doet. Iedere dag. Dat is het beste advies dat ik kan geven”. Warren Buffett (rijkste man ter wereld, in Buckingham,
Agenda  Opening, welkom, voorstelrondje  Korte inleiding met uitgangspunten BC (Rob)  Presentatie communicatieplannen NAM (Ben)  Mogelijkheid voor.
Mijn Leefstijl. EVEN VOORSTELLEN… Kan je een inschatting maken van de prijs van een product. Besef je dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Weet.
Wat is waarnemen? Met waarnemen bedoelen we: Hoe kom je te weten wat er om je heen gebeurt.
Rapportage ‘Over leven met dieren’ “Na zaaien komt oogsten”
Inkopen van voeding Ranjana de Vries Wat gaan we doen deze les? Lesdoelen Inleiding op het onderwerp Opdracht Pauze Poster presentatie Kahoot.
Zintuig smaak De tong.
Consumentengedrag Leren I
Slechthorendheid Iemand die slechthorend is,
Hoeveelheden allesvoorengels.nl.
Mozaïek Opdracht: Lees de Bijbeltekst hierboven.
Waarnemen 2.2 Horen.
Pathologie en ziektebeelden
Consumentengedrag Les 1: Introductie
Oefening Ik vermijd liever een conflict dan de confrontatie aan te gaan. Als iemand niet denkt zoals mij, zal ik ervoor zorgen dat hij doet zoals ik vind.
Thema 2 Prikkels.
Thema 7: Zintuigelijke Waarneming
Zintuiglijke waarneming
Drie vormen van gedrag:
Aanwijzingen: Gebruik deze dia's en notities om uw project te maken.
Reflectie over leren Naam vak.
Producten : Amazonegebied!
Transcript van de presentatie:

Inleiding Smaakzintuig Hoorzintuig Drie voorbeelden Proefopstelling Foto’s Resultaat Advies Sensagram

Smaakzintuig Nervus Facialis Nervus Vagus Nervus Glosso-pharyngeus Smaakzin is het vermogen van een organisme om bepaalde chemische samenstellingen direct als smaken waar te nemen. Nervus Facialis Nervus Vagus Nervus Glosso-pharyngeus

Hoorzintuig Geluidsgolven worden omgezet tot actiepotentialen In de hersenen leiden de door de gehoorzenuwen doorgegeven actiepotentialen tot de daadwerkelijke geluidsperceptie, oftewel het horen. Dit vindt plaats in de auditieve cortex.

Drie voorbeelden Het niet kraken van een zak chips. Een Ferrari zonder geluid. Een fles Cola openen zonder Tsssss. De verpakking is strak om te openen en kraakt goed. Dit zodat het versheid uitstraalt. Om de ultimate experience te geven . Stoppen ze speciale klankkasten in het dashboard. Zonder de prik is de versheid verdwenen.

Proefopstelling Ik wil graag weten als onderzoeker wat chocola doet in een bepaalde sfeer van muziek. Ik test vorm en geluid rondom het product/ de smaak 'chocolade'.

Foto’s

Resultaat Een perfecte combinatie van muziek en chocola, maakt het nog lekkerder Door verschillende muziek ervaar je de smaak anders. Doordat je meer fantaseert bij dat ene nummer, is de ervaring veel leuker.

Algemeen Advies Bionade Muziek beïnvloed smaak. Muziek fantaseert naar een moment. Vorm associeert (chocola schelpdier – strandsfeer)

Bionade Sensagram