6 oktober 2015 Voorlichting publiek- private samenwerking.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Advertisements

1  Stagevoorlichting Stage 2 Personen:  SLC 2-de jaar INF/TI:  Stage/afstudeercoördinator INF/TI: A. van Raamt  kamer K.1.07 tst  (
Maatschappelijke aspecten les 2: Downloaden en uploaden: legaal of illegaal? [Bron: Downloaden: legaal of illegaal?, dr. mr. Bart W. Schermer]
1 Situatie begin 2011 • Tekort op leges • Bezuinigingen proces • ABC methode (inzicht in kosten) • Respect voor het vak en regelgeving • Systeeminnovatie.
Programma 1.Welkom 2.Fundeon 3.Landelijke ontwikkeling – regionale uitvoering 4.Belang van opleiden in de GA 5.Afsluiting.
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
Gastcollege Utrecht 17 oktober 2013 Thomas van Essen Spam & social media.
Geld verdienen met trends
Testdata Management Ketentest
Mariska Warnars Coördinator SBIR cyber security Agentschap NL
1 Combinatiefuncties in het onderwijs Presentatie Combifuncties Onderwijs Regionale voorlichtingsbijeenkomsten 2010 GA ER VOOR !
Beroepsgeheim in de Bijzondere Jeugdbijstand Antwerpen, 14 oktober 2008 Beroepsgeheim: we zwijgen erover?! Axel Liégeois K.U.Leuven – Broeders van Liefde.
Ondernemersfondsen in Nederland
Jasper Dekker consultant Agentschap SZW
Workshop werkgeversdienstverlening SZW dagen, Utrecht 12 april 2012 Inhoud workshop: 1. Presentatie regionale ontwikkelvarianten samenwerking gemeenten-
Vraag en aanbod H1. Vraag van de consument Over het algemeen geldt dat consumenten minder gaan kopen van een product als de prijs hoger wordt. Er bestaat.
Hoofdstuk 13 Vrij kapitaalverkeer.
Denktank van Nederland Krijn van Beek, dec
Pilot gebruik RSGB op landelijke schaal:
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Hoofdstuk 11 Vrij kapitaalverkeer. (2/14) Het vrije kapitaalverkeer (inclusief het vrije betalingsverkeer) wordt gewaarborgd door artikel 56 van het Verdrag:
MEE OP WEG Meedoen in het (maatschappelijk) verkeer
Succesvol Partnerschap bij Duurzame Bouwprojecten
Spam & Social media Thomas van Essen Gastcollege Utrecht 7 oktober 2014.
Crowdfunding en subsidies
Communicatie met ouders
Beleidsinformatie Jeugd
Welkom bij Netwerken voor je loopbaan
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Aan de slag met waarderend vernieuwen
Sociale media in de zorg Regionale Nascholing Intensive Care 26 maart 2015.
SMARTQUIZ LES 2. Vraag 1 Om welke reden zou jij geen alcohol drinken? A.Omdat alcohol extra ongezond is als je nog in de groei bent. B.Omdat je door alcohol.
Aansluiting LSP Voorlichtingsbijeenkomst 2 en 9 september 2015.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Het VN-verdrag inzake de rechten van personen met een beperking
De Woningwet 2015 Themabijeenkomst DE NIEUWE WONINGWET Hans Savelkouls
Platformdag HIC-IHT 10 november 2015
IB Klankbordgroep Oktober Programma Korte info vanuit samenwerkingsverband Peter van Buuren van SO Keurhove in Middelburg Pauze Een lezing van Peter.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Mr. Dr. Alex Corrà GRENZEN VAN ‘MAATSCHAPPELIJK NUTTIGE’ TEGENPRESTATIES NISZ-studiemiddag, Universiteit Utrecht, januari Illustratie Deenfilm, alle.
Respijtzorg werkconferentie ‘...respijt op maat Drenthe’ 15 april 2015 B. Bijl.
Nationaal Hockeycongres 25 januari 2014 WORKSHOP SPONSORWERVING DANNY DE GRAAF.
Samenlevingsbijeenkomst Participatiewet Alblasserdam, 16 oktober 2014.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Religie, mens en samenleving (voorlichting algemeen) 1 RMS – Wat? Waarom? Voor wie? Presentatie voor de leerlingen van VWO 3 over een nieuw keuzevak in.
Het project S-TV Een initiatief van Omroep Gelderland.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
DE IDEALE REGIOZENDER IN 2010 Workshop ROOSdagen Vincent Everts Krijn Schuurman.
+. +  DAS nou Nooit Gedacht  Doelstelling – Wat willen we bereiken?  Realisatie – Hoe gaan we dit doen?  Afsluiting Programma.
Stimuleringsfonds 2016 Bijeenkomst 31 mei 2016 De Baander Dalen.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Van Dordt, voor Dordt.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Passend onderwijs.
Juridische aspecten van een webshop
Dialoogsessie vraagstukken cliëntportaal
Wat maakt een PPT goed?.
De VNG Vrijwilligerspolis
Drie schema’s Die je kunnen helpen om het verhaal achter het decreet duidelijk te maken …
Economie en ondernemen
Je weet welke soorten gedrukte media er zijn
Werk maken van werk voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Werk maken van werk voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt
2.2 Televisie en radio Welke soorten omroepen en zenders zijn er
Transcript van de presentatie:

6 oktober 2015 Voorlichting publiek- private samenwerking

Programma Publiek-private samenwerking aanleiding achtergrond uitgangspunten Publiek-private samenwerking aanleiding achtergrond uitgangspunten Praktijkvoorbeelden afbakening gelijkwaardigheid samenwerkingspartner sponsoring uitingen (aanhakende) reclame Praktijkvoorbeelden afbakening gelijkwaardigheid samenwerkingspartner sponsoring uitingen (aanhakende) reclame Vervolgstappen en afsluiting Vervolgstappen en afsluiting Welkom Collegevoorzitter Madeleine de Cock Buning Welkom Collegevoorzitter Madeleine de Cock Buning 2

Aanleiding en achtergrond Ontwikkelingen in de (media)sector Meer behoefte aan samenwerking Praktijk en juridische realiteit bij elkaar brengen 3

Afbakening Bijvoorbeeld: content uitwisseling Bijvoorbeeld: samenwerking t.b.v. verzorgen media-aanbod Artikel 2.1 Mediawet 2008 Combinatie Nevenactiviteiten Publieke media-opdracht Artikel Mediawet

Nevenactiviteit 3 ‘smaken’ 1.Gelijkwaardig: Beleidsbrief publiek private samenwerking met mediabedrijven en culturele instellingen Regulier: Beleidsregels nevenactiviteiten Experimenteel: Artikel 11a Mediaregeling

Gelijkwaardige nevenactiviteit Beleidsbrief publiek-private samenwerking 2012 ‘Reguliere’ nevenactiviteit Beleidsregels nevenactiviteiten 2009 Experimentele nevenactiviteit Artikel 11a e.v. Mediaregeling 2008 Algemene informatie Brochure publiek-private samenwerking 6

Uitgangspunten Redactionele onafhankelijkheid Dienstbaarheidsverbod 7

Praktijkvoorbeeld Een publieke media-instelling en een mediabedrijf bieden gezamenlijk een multimediaal platform aan. Een gezamenlijke redactie en technische beheersing van het platform is onderdeel van de samenwerking. Wat denken jullie hiervan? Afbakening Publieke mediaopdracht – nevenactiviteit 8

Praktijkvoorbeeld Een publieke media-instelling heeft samen met een culturele instelling een gezamenlijk redactie, ten behoeve van een cultureel programma en het op de markt brengen van papieren uitgidsen in de regio. Wat denken jullie hiervan? Afbakening (vervolg) Publieke mediaopdracht – nevenactiviteit 9

Gelijkwaardigheid ZeggenschapInbreng Immateriee l FinancieelPersoneelMaterieel 10

Praktijkvoorbeeld Een publieke media-instelling heeft samen met een culturele instelling een gezamenlijk redactie, ten behoeve van een cultureel programma en het op de markt brengen van papieren uitgidsen. Twee jaar later treedt nog een culturele instelling toe aan de samenwerking. Is deze vorm van dynamische samenwerking in beginsel toegestaan? A.Ja, in het kader van een gelijkwaardige samenwerking B.Ja, in het kader van een reguliere nevenactiviteit C.Nee Wat denken jullie? Gelijkwaardigheid 11

Praktijkvoorbeeld Nu ga ik dezelfde samenwerking met een educatieve instelling uitvoeren. Hoe denken jullie hierover? Samenwerkingspartner 12

Samenwerkingspartner Mediabedrijven Culturele instellingen Educatieve instellingen 13

Meer informatie: Beleidsregels sponsoring publieke omroep 2005 (BSPO) Iedere bijdrage van een derde aan totstandkoming of aankoop van het media-aanbod Sponsorverbod publieke media-instelling → uitzonderingen Regels gelden voor al het media-aanbod (programma’s / internet) Sponsoring 14

Praktijkvoorbeeld Een publieke media-instelling maakt een educatieve serie over een maatschappelijk probleem, bijvoorbeeld werkloze jongeren. De publieke media- instelling wil daarin regionale commerciële bedrijven laten participeren. De jongeren komen op deze manier meteen in aanraking met het bedrijfsleven. Hoe denken jullie hierover? Sponsoring 15

Uitingen in media-aanbod Namen, (beeld)merken, producten, diensten of activiteiten van derden met oogmerk om reclame te maken: sluikreclame vermijdbare uitingen, wél toegestaan indien ‣ passend binnen context ‣ integriteit media-aanbod ‣ niet overdreven of overdadig ‣ geen specifieke aanprijzingen 16

Praktijkvoorbeeld Een publieke media-instelling is een samenwerking aangegaan met een culturele instelling. Wat mag de publieke media-instelling wél in haar programma/op het gezamenlijk platform zeggen: A.Er zijn nog 50 kaartjes te koop B.Koop nu je kaartje, dit is je laatste kans! C.De prijs van de kaartjes is € 19,95 Uitingen in het media-aanbod 17

Praktijkvoorbeeld Een video op aanvraag op een gezamenlijk platform met bevat een pre-roll van max 15 seconde 10% van een webpagina op een gezamenlijk platform bestaat uit reclame-banners Wat denken jullie hiervan? Reclame 18

Praktijkvoorbeeld Reclame (vervolg ) Kan een private samenwerkingspartner gebruik maken van nieuwe vormen van advertising, zoals ‘branded’ content, op een thematische site? Hoe denken jullie hierover? 19

Aanhakende reclame Zorgplicht publieke media-instellingen Relatie derden Contractueel uitsluiten 20 Meer informatie: Brochure aanhakende reclame

Vervolgstappen en afsluiting Informatievoorziening Met elkaar in gesprek gaan én blijven Inbreng uit de praktijk 21

Contactgegevens Margreet Verhoef Nienke Meester Disclaimer: Deze presentatie is gegeven op de voorlichtingsbijeenkomst publiek-private samenwerking op 6 oktober Aan deze presentatie kunnen geen rechten worden ontleend.