Stoomcursus Zwolle
Agenda 1.Uw onderwijsvisie 2.Didactische uitgangspunten van Muiswerk 3.De Lerarenkamer 4.Voortgang monitoren, evalueren en bijsturen 5.Demonstratie 6.Zelf aan de slag 7.Vragen & Afsluiting
Muiswerkgestuurd adaptief en een persoonlijk oefenplan methodegestuurd Muiswerkoefeningen koppelen aan methode combinatie per vak, onderwerp of groep afhankelijk Wat is uw visie?
Vier in Balans - Kennisnet
Muiswerk Compleet Taal (NL) Woorden 1 t/m 3 Woordstart Uitdrukkingen 1 Leesstart Begrijpend lezen 1 & 2 Flitsend spellen en lezen 1 t/m 3 Spelling op maat 1 t/m 3 Basisspelling Werkwoordspelling op maat Basis werkwoordspelling Grammatica op maat Basisgrammatica Rijmwoorden Leestekens op maat Formuleren Studievaardigheid Studievaardigheid op maat Rekenen Rekenen op maat 1 t/m 8 Getallen 1F Meten en meetkunde 1F Verbanden 1F Verhoudingen 1F Engels Comprehensive Reading 1 Interactive Grammar Woorden Engels 1 & 2 Frans Woorden Frans 1 Spaans Woorden Spaans
Uitgangspunten Muiswerk
Differentiatie
Kleine stappen
Actie & variatie
Slimme feedback
Gesproken uitlegschermen
De Tip
Wat wilt u bereiken met Muiswerk? Kies de juiste Muiswerk- modules Iedere leerling oefent op eigen niveau Faciliteer en motiveer uw leerlingen Analyseer de voortgang en stuur bij De onmisbare docent
De ouders doen ook mee!
Muiswerk apps
Alle modules bekijken en spelen Instelling per leerling Resultaten per leerling Instelling per klas Resultaten per klas Uitloggen
Voortgang in percentages
Rubriekenmatrix per klas (resultaat van de toets)
Scorematrix per klas (resultaat van de oefeningen)
Bijsturen
leerkracht leerling Takenmapje
Demonstratie
Zelf aan de slag netwerk: de sluis gast wifi wachtwoord: Login via Inloggegevens vind je op je badge Ga aan de slag met Deel I. Ben je klaar, ga verder met de volgende opdrachten.
Effect wetenschappelijk bewezen
In de praktijk
Artikel Kennisnet
Wanneer Muiswerk serieus wordt ingezet, gaan leerlingen in grote stappen vooruit bij zowel taal als rekenen. Dit effect is al zichtbaar bij dertig minuten effectief oefenen per week. Lukraak oefenen heeft geen effect: adaptieve component is van fundamenteel belang. Gemotiveerde leraar zorgt voor gemotiveerde leerlingen Afwisseling in oefeningen zorgt voor motivatie en resultaat (sjoelbak-metafoor) Gemene deler onderzoeken
Vragen?