UVW LinkedIn Presentatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Advertisements

< Filmfragment Alan Watts >
Het tweede werkstuk.
Waarom ben ik hier op aarde?
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Uitleg lijdend voorwerp (lv)
Social media gebruiken om een baan te vinden
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Sollicitatiegesprek.
Hoe word je een ster? *.
Werkvormen als vanzelf
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Oplossingsgericht coachen
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
HAAL MEER UIT LINKEDIN Natalie Rohlof Marketing en Communicatie Consultant Conclusion Corporate & Public Communication
Het kruisbestuivingsspel Ervaar de kracht van netwerken
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Weet je wie ik ben ?.
CanDo Coaching.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Eurekas wedstrijd rond wetenschappen en technologie.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Presentatie resultaten monitor landelijk versus lokaal maart 2014.
Workshop 2: Plezier in je werk: daar word ik blij van!
Het nieuwe solliciteren:
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Help! Verzuim voorkomen
Presenteren en communiceren
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
1 1 Phone Challenge Workshop Mbo niveau 3-4. l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Solliciteren: wat wil ik?
LOOPBAANSCAN MEDEWERKERS SECTOR WATERSCHAPPEN. JOUW LOOPBAAN De nieuwe cao sector waterschappen biedt kansen om jezelf verder te ontwikkelen in je loopbaan!
Een maatwerkdiploma Wat moet ik ermee als docent? Docentencongres Leerling november 2015 Jeroen van Grunsven, rector
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Wat reist er met je mee !? Over reflecteren op jouw professionele identiteit.
ROC West-Brabant meets. Facts en Figures Vinden.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Workshop ‘Echt netwerken, werkt echt!’ Bert Breukers, ondernemersadviseur en trainer ROZ.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Verdieping Timemanagement
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Workshop Baukelien van Minnen. LinkedIn  LinkedIn – 5,9 mio profielen in Nederland op een beroepsbevolking van 6,1 mio (mbo+)  78% van de mensen op.
Les 1. die ik met vallen en opstaan leerde: Als je iets wilt bereiken, moet je je focussen, keuzes maken én doorzetten.
Campagne PM1 Schone lucht een mensenrecht Nieuwe ISO 16890
LOB zeven stappen naar succes
Vakmanschap voor jongeren in het sociale domein
Left-out? or LinkedIn or Left-out?.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Leiderschap Challenge
Solliciteren met Social Media
Social media voor statenleden/politici
Zichtbaarheid Creëren
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

UVW LinkedIn Presentatie 9/9/2015 UVW LinkedIn Presentatie René Locatelli René Locatelli Rotterdam Netherlands ☎  +31623720416 

Het probleem van de meeste mensen: WAAROM zou ik LinkedIn gebruiken? "Iemand heeft me uitgenodigd op LinkedIn, ik heb een Profiel aangemaakt en een paar connecties gelegd en nu vraag ik me af waarom ik eigenlijk op deze website zit." "Wat kan ik er eigenlijk mee doen?" "En zonder veel tijd te besteden."

Zet een stap terug Definieer eerst je doel M.b.t. nieuwe klanten: wat is je doelgroep? M.b.t. een nieuwe baan: waar wil je naartoe met je carrière? M.b.t. nieuwe medewerkers: wat is het gezochte profiel? M.b.t. anderen: wat zijn de criteria i.v.m. nieuwe leveranciers, partners, investeerders, experten en andere mensen die je nodig hebt? Wie zijn nu de best geplaatste personen die jou kunnen helpen dit doel te bereiken? 9/9/2015 Zet een stap terug

LinkedIn: mensen connecteren met mensen (in een professionele omgeving) Het gaat nog steeds om mensen! Wat is jouw netwerk attitude? "Informatie delen op een reactieve en proactieve manier zonder direct iets terug te verwachten" -> doe je dit of denk je enkel aan wat jij kan komen halen?

Fundamenteel principe van netwerken De échte kracht van het netwerk bevindt zich in de tweede graad. De échte kracht bevindt zich in het netwerk van jouw netwerk. Focus dus niet op je eigen netwerk, maar vraag hen om je te introduceren aan hun netwerk! Fundamenteel principe van netwerken

Gebruik de kracht van LinkedIn LinkedIn toont de connecties tussen mensen. LinkedIn toont wie jou kan introduceren bij mensen die je kunnen aanwerven, of helpen bij het vinden van een nieuwe baan. LinkedIn laat je toe om de kracht van de tweede graad in te schakelen. LinkedIn maakt komaf met "cold calling".

Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken? Definieer je doelen Denk na wie de best geplaatste personen zijn die je kunnen helpen deze te bereiken Gebruik LinkedIn om hen te vinden MAAR je hebt een "basis" eerstegraads netwerk nodig voor je de kracht van de tweede graad kan ervaren.

Bouw je "basis" netwerk op in 3 stappen WANT je hebt een "basis" eerstegraads netwerk nodig om deze best geplaatste mensen te vinden die je kunnen helpen een baan te vinden. Upload de contacten uit je e-mail programma naar LinkedIn. Connecteer met je (oud) collega's en (oud) klasgenoten. Word lid van de LinkedIn Groups die verband houden met je doel(en): Mensen met de functie die jij ambieert Vakorganisaties Sector-organisaties Eventueel Recruiters Eventueel Alumni-verenigingen van je school of vorige werkgever

5 stappen basis strategie Definieer een concreet doel Denk na over wie de best geplaatste personen zijn om je doel te bereiken Gebruik "Advanced Search" met de parameters van stap 1 en 2 Kijk naar de lijst van de zoekresultaten. Via wie kan je hen bereiken? Vraag aan de persoon waarmee je de beste relatie hebt om een introductie via een Magic Mail

Wil je nog meer tips zoals 42 tips om je profiel er uit te doen springen Dé tool buiten LinkedIn waarmee je je netwerk voor jou laat werken Extra strategieën om nieuwe klanten, medewerkers of een nieuwe baan te vinden Passieve, actieve en proactieve strategieën om gevonden te worden 31 antwoorden op de meest gestelde vragen (FAQs) 30 weinig gekende eigenschappen en functies 11 tools om tijd te besparen Download dan GRATIS het boek "Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken (2de editie)": http://www.hoe-linkedin-nu-echt-gebruiken.com (Daar vind je ook een overzicht van onze live LinkedIn sessies (presentaties, workshops, opleidingen) en online LinkedIn trainingen (webinars en thuiscursussen)

www.hoe-linkedin-nu-echt-gebruiken.com