ALTIJD HETZELFDE VERHAAL Jeroen Blokhuis. In een nieuwe wereld Een stem vinden Gehoord worden.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Aandacht voor het steunend netwerk
Advertisements

Wie heeft de stickers van de juf gepakt?
Dyslexie de baas! Ouderavond 1
Wat is geloven? Voor de één een vraag, voor de ander een weet… !
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Uitslag enquête over online pesten
Vriendschap voor het leven
Verborgen vormen van pesten
“ff Anders”.  Het thema van dit jaar is “ff Anders” 2.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Pikante afwas !! Ik stop ermee. Die hele bereiding van deze maaltijd!!!
1 HET ROER MOET OM! Presentatie over merken, businessen en situaties waar om diverse omstandigheden een stepchange gemaakt moet worden. We gebruiken voorbeelden.
Welkom Mijzelf voorstellen aan de hand van een recente gebeurtenis waarbij ik ‘in mijn vuur stond’ Wat gaan we doen vandaag.
Schoolplein Rachelle Lisa Chantal Xian Leroy.
Hoofdstukken 15 en 16.  als spelers meer keuze hebben kunnen nieuwe verhalen ontstaan. Hoe kan ik meer keuzes brengen?  Conflicten leiden tot meerdere.
Denken en gewoon doen. Leren is eerder het vuur aansteken dan een emmer vullen.
Afscheid groep 8 Kindernevendienst en Bevestiging ambtsdragers 15 juni 2014 Thema:
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
1. 2 ‘EEN MANAGER MOET VAN MENSEN HOUDEN’ 3 STRATEGIE WEES GEWOON OVERTUIGD DAT HET ALTIJD MET MENSEN BEGINT.
Motivatie van de professional Willy Limpens
Strategisch relevant middenkader & leiderschap
Wat maakt het leven zinvol?
Een knuffel voor jouw als je die hebt verdiend Een klop op de schouder
Relationship Macbeth and Lady Macbeth
Gewoon mooi om naar te luisteren...
Street dans is een helle leuke sport om te doen je leert heel veel
7 inzichten van Nieuw Leiderschap
Je levensreis.
Verloop cultuurschok CULTUURSCHOK _ aankomstterugkomst.

Processen in kaart brengen om ze vervolgens te verbeteren.
Dr. Albertus Risaeusschool
Project Management Fails
Welkom! Wij zijn Jan Kooijman en René van Kooten.
Schrijven met een strategie
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Advent 2014 Logo school.
Opdracht: brief aan de redactie van een krant.  Graag wil ik volgende ten sprake brengen.
Communicatie met ouders
Doen we het wel of doen we het niet? Veiligheid, ook wanneer het niet klopt.
Ik doe mijn presentatie over…
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Fantasie Gemaakt door Kristie!.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
De stilte is een prachtige taal die weinig mensen kennen.
Stage: Basisschool de Klingerberg
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Rouw & Verlies Les 3.
Welkom.
Wat doe je hier? Je gelooft al in Jezus, maar je wilt gewoon lekker ‘Opwekking’ zingen Je bent hiervoor uitgenodigd en zo sociaal dat je geen ‘nee’ durft.
Bijbelstudies over de gelijkenissen van Jezus
Anamarija Rukavina DreamDiscoverDo.  Waarom?  Onderzoek.
Een tikkeltje f i l o s o f i e (niet klikken).
Thema 2. Met zilver bekleed Avraham de stoffenhandelaar was een goed mens. Hij stond altijd voor iedereen klaar. Totdat de zaken zo goed gingen dat.
*Welzijn. Medewerkers met een gezonde levensstijl en voldoende uitdaging in hun werk zijn over het algemeen gemotiveerd en productief. *Ziektekosten *Preventief.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie.
, Sociale veiligheid is cruciaal voor kinderen om te kunnen leren Evt. logo van de school.
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
GGD West-Brabant Annemieke Noor Ornella Bilthoven, 4 september 2012 Make up your mind ! Praat, deel en doe!
De collecte is voor Red een Kind. Red een Kind geeft toekomst aan kinderen in armoede een verbindt hen met mensen in Nederland Helpt kwetsbare kinderen.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Samen sterk in verandering
Britt Koopman Chanel Ebhulu
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
© UNIEK IN DE KLAS.
Nee Zeggen!.
Workshop door Patrick van Gurp
Transcript van de presentatie:

ALTIJD HETZELFDE VERHAAL Jeroen Blokhuis

In een nieuwe wereld Een stem vinden Gehoord worden

In een nieuwe wereld Een stem vinden Gehoord worden User generated - social Artist’s marketplace Exhibitions

KRUIP IN DE HUID VAN JE KLANT

Zo kan het niet langer Van verwarring naar inzicht Iets veranderen in je wereld

WAT IS JOUW ROL?

Je stempel op de wereld drukken Archetypen Held (Krijger) Nike Olympische Spelen Star Wars RockyRebel (Outlaw, Revolutionair) Harley Davidson Rock, metal, hip-hop, tequila The Godfather Magiër (magical moments,transformatie) Champagne-merken, Dior wellness centra, New Age Harry Potter

Op zoek naar het paradijs Archetypen Onschuldige (kind, Innocent) Disney Efteling Forrest Gump, E.T. Ontdekker (individualist, Explorer) Outdoor merken Amazon.com Startrek Wijze (‘The truth shall set you free’) Universiteiten (Harvard, MIT) Procter & Gamble (R&D) Oprah Winfrey, Gandalf

Geen mens is een eiland Archetypen Gewone jongen (Regular Guy/Gal) Visa (versus Am. Express), Postbank Country- & folk, democratie Cheers, Roseanne, All in the family Minnaar (‘I only have eyes for you’) Victoria’s Secret, Chanel, Jaguar beauty, sex-appeal, genot Titanic, Romeo & Julia Gangmaker (Jester of Hofnar) Ben & Jerry’s maffe merken, cartoons, komieken Steve Colbert

Structuur bieden aan de wereld Archetypen Verzorger (ouder, caregiver) Volvo, banken & verzekeraars Soepen, ‘comfort food’ Prinses Di, Envida Schepper (creator, zelfexpressie) Sesamstraat Apple (van Rebel via Schepper naar Heerser) Amadeus Heerser (Be in control) Mercedes Benz, Hilton Hotels, Ralph Lauren Patriotisme, management Shakespeare drama’s, Elizabeth

“Wij bieden praktische en medische zorg en ondersteuning, maar dat niet alleen. We bemoeien ons actief met het leven van de mensen om hen te helpen een goed en waardevol bestaan te leiden.”

PLOT – WENDINGEN IN HET VERHAAL

Begin Het begint met de bewustwording van de eigen kwetsbaarheid. Een blessure, een kwaal… om welke reden dan ook beseffen mensen dat het niet altijd vanzelf zal gaan. Dit besef is lang te verdringen. Het verhaal gaat dan ook pas echt van start met als het werkelijk niet meer zonder hulp kan. De trigger hiervoor is vaak extern: een gebeurtenis, of iemand uit de omgeving (familie) die zegt: zo gaat het niet langer. Midden Nu komt het, soms moeizame, proces naar acceptatie op gang. Je beseft dat je leven verandert, en daar gaat iedereen anders mee om. Het kan strijd opleveren, moeilijke vragen, aanpassingsproblemen. Hoe vind je je eigenwaarde in een leven met belemmeringen? Happy end? Uiteindelijk kan men accepteren dat het leven is veranderd, als men eigenwaarde en zingeving heeft hervonden. Voor iedereen ziet die er anders uit.

WELKE VERHALEN KEN JE AL?

De underdog vecht ergens voor. Hij/zij is degene die iets maakt van niets, door zichzelf te veranderen – en de wereld

Bewust van je kwetsbaarheid Zo kan het niet langer Je leven opnieuw uitvinden

PLOT JE CONTENT

Verhalen van Envida

CHECK!

1. Goedkeuring Je hebt commitment en vertrouwen nodig Begrijpen/willen je mensen dit wel? Ja, kunnen we dit in de roadmap vooer volgend jaar Daar is een plekje voor op de website Vastleggen in strategie

VERHALEN VERZAMELEN

STORY TELLING

Doe…  Vind je basisverhaal  Kruip in de huid  Archetypes  Plots  voorbeeldverhalen  Leg het vast  Plot je content  Kies formats  Verzamel de verhalen  Organiseer het  Proces  Cultuur

Checklist  Gaan jullie er echt voor?  Onderdeel communicatie-, contentstrategie  Budget  Chief storytelling  Is het een lekker verhaal?  Klopt het?  Vertel je het zelf graag?  Heb je/ben je een verhalenverteller?  Geen amateurs  Storytelling is een werkwoord

THE END