BÈTAVAKSTEUNPUNTEN. Docent-activiteiten Meestal vakgericht, soms vakoverstijgend (Beta) Netwerkbijeenkomsten – ca. 4 maal per jaar Cursussen en workshops.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samenwerkend leren lastig -ook voor leraren leerzaam -ook voor leraren
Advertisements

Differentiatie in de klas
HAVISTEN COMPETENT
ICT in Marketing & Communicatie Hoe gebruiken wij de ICT middelen binnen de afdeling marketing & Communicatie.
Handen uit de mouwen met Action Learning in
Wie is aan zet ? - 1 jaar BYOD op het Liemers. Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe.
September 2012 Waarom bedrijven en school samenwerken binnen de Stichting Engineering Noord.
RBVO, rekenbewust vakonderwijs rekenen in andere vakken
Drieslag functioneel rekenen
CAPACITEITSONTWIKKELING IN PROFESSIONELE LEERGEMEENSCHAPPEN Kenniskring Schoolontwikkeling en Schoolmanagement Velon 2007.
Met een beperking van het V(MB)O naar het MBO
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
its academy Betapartners Outreach UvA / FNWI
Integratie van ICT in de vakken Zin en Onzin van Leren met ICT Themaconferentie VOR 2004 Joke Voogt, Paul Groot en Willem Bustraan.
Kenniskring Orde en veiligheid. Rol ECABO Visie praktijkgericht leren Scholing praktijkopleiders Sectorplan 2009.
ELO’s. ELO voor leerlingen en leerkrachten website gratis of betalende ELO’s specifiek Activerende werkvormen ELOnauten studiewijzerInteractief lesmateriaal…projecten.
Inzicht Resultaten KNAW rapport. Druk op scholen door maatschappelijke ontwikkelingen. Leraar komt onvoldoende toe aan pedagogische taak. Te weinig ‘time.
Sociale vaardigheden in het basisonderwijs Werkgroep onderwijs.
Welkom.
KLIMAATBUFFERS Technicles NVON-congres Duurzaamheid in processen Heerlen 14 maart 2008.
OpenSource Schoolboeken Joeri Oudshoorn. Doorbraakproject 2007 Open Source Schoolboeken Carrièreperspectief voor docenten Goedkopeup-to-datelesmethoden.
Eindtermen ICT 1. De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren. 2. De.
NLT modules en excellentiebevordering
De Eigen Wijze eEn andere manier van werken
2. Eduscrum als activerende didactiek
Sessie ‘Cursussen’ IVN Ledendag NH 4 oktober 2014.
‘Onze ideale school!’ Presentatie Koll Datum: 26 oktober 2010
Quest op het Sancta Maria Lyceum
PrOmotie digitaal Voor leerlingen van het Praktijkonderwijs.
GOED ONDERWIJS Eigen onderwijskundig concept (volledig leren), drie belangrijke pijlers: activerende didactiek; veel aandacht voor vaardigheden; volledig.
R&D 17:10 – 18:00 GEZAMENLIJKE OPSTART 18:00 – 18:30 ETEN 18:30 – 19:20 SPLITSEN 1 E EN 2 E JAARS 19:20 GEZAMENLIJKE AFSLUITING Trainingsbijeenkomst.
Ict in het basisonderwijs Didactiek in Balans 2011 Onderzoeksuitkomsten 6 april 2011.
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
Beter Onderwijs Nederland
Samenhangend onderwijs in de natuurwetenschappen en wiskunde binnen de profielen?
Workshop Inspirerend ICT Eric Redegeld & Eline Redegeld.
Frans op het vmbo: zó kan het ook! 3 Menu du jour Qui sommes-nous? Stellingen Vmbo Frans op het CSG Jan Arentsz te Alkmaar Toen en nu De drie V’s À vous.
Bijeenkomst September 2015
E-klas en PAL-student Digitaal lesmateriaal voor bètavakken h/v E-klassen 10 november 2015 Cor de Beurs en Arjan de Graaf.
Presentatie Startbekwaam assessment
Als je nog geen idee hebt …
EXOVA ONDERWIJS OP MAAT VOOR ELKE LEERLING Excellent Onderwijs Voor Allen Excellente Ontwikkeling Voor Allen Onderwijsverandering van binnen uit.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.4 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel Thema: Begeleiden van activerende didactiek en.
ECENT conferentie, Utrecht 12 mei 2011 Hoe lio’s voor te bereiden op omgaan met excellente leerlingen? Ton van der Valk, curriculumcoördinator JCU.
Onderzoek Doorlopende Leerlijnen vmbo-mbo Peter den Boer Lector keuzeprocessen/loopbaanleren ROC WB.
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
Cursus Curriculumontwerp burgerschap mbo Marjolein Haandrikman 7 november 2012.
Onderzoekateliers Een eerste stap naar partnership?
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Presentatie EduCheck SOML
Pré-NLT-module 3D-printen
Simulaties in Beroepsonderwijs
Interactief oefenen, formatief toetsen
Informatieavond Workshop ked-coaching 2 november 2016
Slim kopiëren en aanpassen 6 april 2017
Kennis delen.
Enquête netwerkmiddagen
“Kwaliteitsverhoging door formatief evalueren” Werkkring conferentie: Van kwaliteitszorg naar kwaliteitscultuur 16 november 2017 Ramon Busch.
Competenties beoordelen Netwerkbijeenkomst VM2 4 februari 2009
Bring your OWN device (byod)
Steunpunt Natuurkunde
Interactief oefenen, formatief toetsen
Versterken samenwerking lerarenopleidingen scholen
Mens & Maatschappij D-Toets
Mens & Maatschappij D-Toets
AB wat kan je er mee?.
Van Maerlantlyceum Invoering laptops leerjaar 1 en leerjaar 4
UNICEF België en HIVA / KULeuven
Workshop Digitale Tools
Transcript van de presentatie:

BÈTAVAKSTEUNPUNTEN

Docent-activiteiten Meestal vakgericht, soms vakoverstijgend (Beta) Netwerkbijeenkomsten – ca. 4 maal per jaar Cursussen en workshops – bijv. Arduino-workshop Docent Ontwikkel Teams (DOTs)

Docent Ontwikkel Team (DOT) gericht op resultaat op school – van kennis naar actie ondersteuning van leerproces van docent – door collega's en expert(s) samen ontwikkelen en toepassen van lesmateriaal – leren van gebruik op school – verbeteren van materiaal

E-learning en e-klassen Belangrijk thema voor komende jaren Mogelijkheid tot differentiatie – recht doen aan verschillen tussen leerlingen Ondersteuning van docent – gericht op zelfstandig aanpassen van e-klassen-materiaal – e-klassen beschikbaar op wikiwijs.nl

DOT Programmeren - E-learning Samen ontwikkelen van lesmateriaal en didactiek voor programmmer-onderwijs – ondersteund door e-learning – differentiatie: grote verschillen tussen leerlingen "Programmeren voor iedereen" – ook voor onderbouw-leerlingen