Economisch en Maatschappelijk toegevoegde waarde van gezondheid(szorg) en welzijn. Kick off bijeenkomst Professionele Leergemeenschap, 2 september 2015.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Basistraining groepsmaatschappelijk werk
Advertisements

Workshopronde Woensdag 18 april
Rond de (keuken)tafel, over het versterken van zelfregie
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Spelleiders: Vul namen in Datum: X XX 2009, uur Game Professioneel Opdrachtgever- en Opdrachtnemerschap.
Nieuwe kennis Lerend netwerk lerarenopleiding 6 september 2013 Leuven.
A LGEMENE OUDERAVOND S TAND VAN ZAKEN HAVO september 2012.
MA Het netwerk(en) voorbij Kenmerken van kwalitatieve leergemeenschappen.
Pastoraal op school.
De schakel tussen kennis, markt en maatschappij
Samenwerken en netwerkvorming Brede School 16 mei 2008 Rita L’Enfant
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
workshop praten werkt! Karianne Kalshoven François Raymond
Kenniswerkplaats Rotterdams talent
Professioneel-Kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-Kritische Instelling Dag 1.
AO 2 december 2009 Voorfase en startfase AO & Op weg naar ons eigen AO en Ons eigen ontwerp.
Congres Appreciative Inquiry
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Aan de slag met waarderend vernieuwen
Duurzame ontwikkeling & kwaliteitszorg binnen de HAN
Faculteit Economie en Management. FEM Smart Business Center Van lerende organisaties naar lerende combinaties April 2015.
Agenda van Brabant Toekomstgericht investeren én ombuigen 24 november 2010.
Actiegroep ‘Bemiddeling en Selectie’ Begeleiding: Ann De Cuyper en Luc Henau.
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
LA intro en overzicht van werkwijzen Master Leren en Innoveren 8 september 2015 Bartel Standaar-Dorhout en Hanneke Koopmans.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Duurzame inzetbaarheid en het Levensfasebudget CAO GGZ Een Een interactieve presentatie voor medewerkers vs oktober 2013.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
Bijeenkomst September 2015
WELKOM 8 DECEMBER 2015 SPECTRUM SCHIJNDEL.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Koffieochtenden met professional. Betekenis * Ouders hebben soms te weinig zelfvertrouwen. * Ouders kunnen veel steun hebben aan elkaar; deze mogelijkheid.
Kinderen en Gezondheid bij Albert Heijn september 2009.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
Arial, 38pt/42pt, heading. Tekst Arial, 32 punt Tweede niveau, 28 punt Derde niveau, 24 punt –Vierde niveau, 20 punt »Vijfde niveau, 16 punt Strategische.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
Antwerpse Doctoraatsschool (ADS) Doctoreren doe je niet alleen…
+ Job Finding Work Team Henk Pos Casper Vaandrager.
Friesland,Kop van Overijssel & Noordoostpolder Kwartiermakers po Anke Postma en Jimke Nicolai & Kwartiermaker vo Margriet Buwalda.
Profielwerkstuk Gedrag en Maatschappij Vwo-scholieren die een profielwerkstuk willen maken op het gebied van gedrag of maatschappij, kunnen gecoacht worden.
Dienstverlening & Producten: een nieuw profiel op het VMBO ondernemend duurzaam innovatief.
Programma vandaag Economieprogramma Onderneem ! Jaarrooster Kennis ophalen De Grote Verandering Stage-opdracht.
Welkom; Michiel van den Heuvel Opening; Piet Verrijt
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Innovatie Sociaal Domein Rijswijk
Voor Arbeid en Kansen VAK voor bijzondere doelgroepen
Duurzaamheid in Gennep
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
De Verander versneller Workshop op 30 november 2017.
Inleiding, stand van zaken COINS2.o
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
‘Ontwikkelen doen we samen’
Mijn visie op onderwijs
Ouders en school samen Maart 2016
Nieuwjaars Kennisdelings Bijeenkomst in het Bestuursatelier innovatie sociaal domein 18 januari 2018.
Pitch Functie M&G Verpleegkundige
HBO Netwerk Ruimtelijke Adaptatie
Inspelen op Innovaties
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Sneak Preview voor CV&V Yvonne de Boer
Transcript van de presentatie:

Economisch en Maatschappelijk toegevoegde waarde van gezondheid(szorg) en welzijn. Kick off bijeenkomst Professionele Leergemeenschap, 2 september 2015

Welkom! Bijzonder moment Bijzondere groep Samen kijken, samen ontdekken, samen nieuwe kennis ontwikkelen, samen kennis verspreiden, samen leren: Professionele LeerGemeenschap Faculteit Gezondheid, Gedrag en Maatschappij Faculteit Economie en Management Omgeving

Programma vandaag Klokken gelijk stellen: Richten & Richting zoeken 09.30u. Inleiding en kennismaking 10.15u. Ontwikkelingen Gezondheid, Welzijn, Economie, Maatschappij (in tijdlijn in kaart brengen waar we staan) 11.00u. Toekomst vanuit opbrengsten minisymposium met het werkveld (1 april) 11.50u. Pitches thema’s onderwijs/onderzoek 12.10u. Afspraken 12.15u. Lunch

Doelstelling In samenwerking antwoorden geven op vragen van het werkveld, zodat: economische- en maatschappelijk toegevoegde waardes van Gezondheid(szorg) en Welzijn meer inzichtelijk worden in samenwerking met het werkveld, een bijdrage geleverd wordt aan (nieuwe) kennisontwikkeling en kennisverspreiding (binnen en buiten de HAN) studenten FEM/FGGM: bewust zijn van economische/maatschappelijke waarde gezondheid(szorg) en welzijn en hun rol/verantwoordelijkheid hierbij nieuwe competenties ontwikkelen en zich beter voorbereiden op de toekomst

Samen ontwikkelen Aansluiten bij vragen werkveld Facilitering/ondersteuning Faculteitsdirecties, met als inzet te komen tot COE Komend half jaar: 4 uur per week beschikbaar voor leden PLG Samen groeien in expertise, gebruikmakend van elkaars competenties, interesses en netwerk Verantwoording in december 2015 naar Faculteitsdirecties Tussentijds klankbord bij meeting in oktober en via eigen website

Professionele leergemeenschap & netwerk Externe Omgeving: vragen en belangen Klankbord studenten/docenten (interne omgeving) Klankbord externe omgeving Professionele leergemeenschap docenten & onderzoekers Onderzoeks- groep 1: studenten/docenten Onderzoeks- groep 2: studenten/docenten Innovatie-ks- groep 2: studenten/docenten Innovatie- groep 1: studenten/docenten Onderzoeks- groep 1: studenten/docenten Innovatie- groep 3: studenten/docenten

Werkwijze tijdslijn Opdracht: samen ons verhaal inzichtelijk maken Benoem verleden / heden / en toekomst(wens) van: jou ons (HAN/omgeving) de maatschappij Wat zijn belangrijke momenten/gebeurtenissen/mijlpalen, ontwikkelingen/trends, prikkels in de tijdslijn… die ons hier samenbrengen?

Werkwijze Worldcafé 4 rondes iedere tafel één voorzitter (die blijft zitten). Andere deelnemers rouleren. als in een café, aftastend eerst en dan naar diepere gesprekken  ronde 1: 10 minuten korte verkenning categoriën van vragen (vragen naar HAN/doen binnen HAN/ethische aspecten)  ronde 2: 10 minuten Signaleren welke thema’s belangrijkste zijn  ronde 3: 10 minuten Kiezen welk thema we mee zouden moeten starten (1 à 2 per tafel)  ronde 4: 10 minuten Vaststellen welke acties als eerste ingezet moeten worden voor start van gekozen thema’s  Tafelvoorzitter geeft pitch

hoe verder: Voornemens Statements

Zorg dat het leeft: zeg het voort!!!