Economisch en Maatschappelijk toegevoegde waarde van gezondheid(szorg) en welzijn. Kick off bijeenkomst Professionele Leergemeenschap, 2 september 2015
Welkom! Bijzonder moment Bijzondere groep Samen kijken, samen ontdekken, samen nieuwe kennis ontwikkelen, samen kennis verspreiden, samen leren: Professionele LeerGemeenschap Faculteit Gezondheid, Gedrag en Maatschappij Faculteit Economie en Management Omgeving
Programma vandaag Klokken gelijk stellen: Richten & Richting zoeken 09.30u. Inleiding en kennismaking 10.15u. Ontwikkelingen Gezondheid, Welzijn, Economie, Maatschappij (in tijdlijn in kaart brengen waar we staan) 11.00u. Toekomst vanuit opbrengsten minisymposium met het werkveld (1 april) 11.50u. Pitches thema’s onderwijs/onderzoek 12.10u. Afspraken 12.15u. Lunch
Doelstelling In samenwerking antwoorden geven op vragen van het werkveld, zodat: economische- en maatschappelijk toegevoegde waardes van Gezondheid(szorg) en Welzijn meer inzichtelijk worden in samenwerking met het werkveld, een bijdrage geleverd wordt aan (nieuwe) kennisontwikkeling en kennisverspreiding (binnen en buiten de HAN) studenten FEM/FGGM: bewust zijn van economische/maatschappelijke waarde gezondheid(szorg) en welzijn en hun rol/verantwoordelijkheid hierbij nieuwe competenties ontwikkelen en zich beter voorbereiden op de toekomst
Samen ontwikkelen Aansluiten bij vragen werkveld Facilitering/ondersteuning Faculteitsdirecties, met als inzet te komen tot COE Komend half jaar: 4 uur per week beschikbaar voor leden PLG Samen groeien in expertise, gebruikmakend van elkaars competenties, interesses en netwerk Verantwoording in december 2015 naar Faculteitsdirecties Tussentijds klankbord bij meeting in oktober en via eigen website
Professionele leergemeenschap & netwerk Externe Omgeving: vragen en belangen Klankbord studenten/docenten (interne omgeving) Klankbord externe omgeving Professionele leergemeenschap docenten & onderzoekers Onderzoeks- groep 1: studenten/docenten Onderzoeks- groep 2: studenten/docenten Innovatie-ks- groep 2: studenten/docenten Innovatie- groep 1: studenten/docenten Onderzoeks- groep 1: studenten/docenten Innovatie- groep 3: studenten/docenten
Werkwijze tijdslijn Opdracht: samen ons verhaal inzichtelijk maken Benoem verleden / heden / en toekomst(wens) van: jou ons (HAN/omgeving) de maatschappij Wat zijn belangrijke momenten/gebeurtenissen/mijlpalen, ontwikkelingen/trends, prikkels in de tijdslijn… die ons hier samenbrengen?
Werkwijze Worldcafé 4 rondes iedere tafel één voorzitter (die blijft zitten). Andere deelnemers rouleren. als in een café, aftastend eerst en dan naar diepere gesprekken ronde 1: 10 minuten korte verkenning categoriën van vragen (vragen naar HAN/doen binnen HAN/ethische aspecten) ronde 2: 10 minuten Signaleren welke thema’s belangrijkste zijn ronde 3: 10 minuten Kiezen welk thema we mee zouden moeten starten (1 à 2 per tafel) ronde 4: 10 minuten Vaststellen welke acties als eerste ingezet moeten worden voor start van gekozen thema’s Tafelvoorzitter geeft pitch
hoe verder: Voornemens Statements
Zorg dat het leeft: zeg het voort!!!