“De Medi8”.  Een multimedia product om dikke kinderen af te laten vallen.  Opdrachtgever: Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lessenserie gericht op gezonde leefstijl. Gezonde leefstijl DOiT programma DOiT op school Ouders en DOiT Inhoud presentatie.
Advertisements

Voorlichting over overgewicht voor leerlingen van het VJM College
Alcohol 16- geen goed begin
Landing Websites The fly-catcher on the web. Wat willen we op het WEB  Naamsbekendheid, profileren  Relevante (be)zoekers  kopers  klanten  Verkoop.
<Datum> <Naam school> <Naam presentator>
Concept Voorstellen. Het Concept Ons definitieve concept is een informatieve website met informatie over de uitgaansgebieden en uitgaansgelegenheden in.
we are young so let's set the world on fire we can burn brighter than the sun.
Nicole Ezendam1, Anke Oenema1, Johannes Brug1,2
Het verleden en de toekomst van muziek.
Kwaliteitsverbetering moet je willen en vooral kunnen
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Toekomstvisie Melvin Kil, V5a.
Door Ramòn Janssen, Tim Helwegen en Niels Killaars. Home Interaction System RJTHNK.
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Digitale zorgverlening: “aan de slag, het mag” IBE/Innovatie, Hans Haveman 20 september 2004.
Schoolgruiten Hannie Poletiek, GGD Groningen 13 september 2010.
Productiemiddelen H8 B129 – B131 Stan & Boudewijn.
Wijze woorden voor 2011.
OUDERS VOOR INCLUSIE. WIE ZIJN OUDERS VOOR INCLUSIE ? Vereniging van en voor ouders Voor alle ouders van kinderen, ongeacht hun handicap We zijn vooral.
Opvoeden van drukke kinderen
§5 Eerlijk zullen we alles delen
Beweging en gezonde voeding voor kinderen
Vmbo in beweging Waarom? Wat is het? Doel Wat gaan we doen? Wij doen mee.
11 maart 2008Joke Berendsen CBS Bekveld Digitale prentenboeken Studiedag 11 maart 2008.
BEWEGEN IN DE KINDEROPVANG. Inhoudstabel  1) Op weg naar gezonder kindercentrum  2) Kleuters in beweging  3) Natuuractiviteiten  4) Meer diepgang.
Lessenserie gericht op gezonde leefstijl. Ontwikkeling 2002 Ontwikkeld  RCT 2009 Doorontwikkeld  pilot 2011 Landelijke uitrol  implementatie onderzoek.
concept Interactieve game waarbij de gebruiker in de huid van een prostituee kruipt. Doel van het spel is om zo efficiënt mogelijk geld te verdienen.
Media bekijken op afstand De mogelijkheden boven de €500.
Playstation 3 Gepresenteert door: IO42B Niels Priester Robert Maes.
Wij hebben het beste idee van Nederland
Communicatie met ouders
GROEP 7 Leon, Dayzer & Soraya. De opdrachtgever Het ministerie van volksgezondheid, welzijn en sport Zij richten zich op: volksgezondheid, overgewicht,
STELLINGENSPEL OLYMPISCHE SPELEN.
Wat zijn helpfuncties? Deze vraag beantwoord je samen met je groepje. Je moet deze vraag in één zin beantwoorden.
Vodafone simkaarten. Kwaliteit A: Onze Prepaid is gemaakt van plastic in dit plastic zit een chip deze zijn vaak gemaakt van chipplaten. B: We verwachten.
Online filmpjes maken. (
Online filmpjes maken. (
Manuela Stoter, Michelle Diepbrink en Kelly Louwen
Onze doelen en visie in beeld
Doel: Met deze presentatie worden docenten geïnformeerd over DOiT en worden zij enthousiast gemaakt om met de methode aan de slag te gaan. Door de praktische.
* Wie ben ik? * Wat doe ik? Ik ben Jay Michilsen, Ik ben bijna 14 jaar. 25 Augustus ben ik 14! Wat doe ik? Ik game altijd. Ik speel meestal Black Ops 2.
SLC opdr 2 Rico Steve Adrian Nick Research Interactieve media producten.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
WhatsApp maakt uw buurt veiliger!
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Exclusive Sneakerstore SYMEN DODEMONT 1MEBC. marktanalyse  Concurrenten vaak niet al hun schoenen in alle maten  Er zijn veel concurrenten op de markt.
Experiment 3: Stimulering museumbezoek via social media en games.
Stichting vrienden van ‘t Keetje Voorzitter, Paul Wagenaar Secretaris, Inge Deen Penningmeester, Kim Ooteman
KERNgezond. “Kinderen kunnen gezond eten leren afkijken” (Telegraaf, 7 nov 2013) “15 Procent van de leerlingen op de basisschool ontbijt niet of niet.
Myrna, een 5-jarig meisje werd gezien wegens een recente uitspraak aan moeder: ‘papa zit aan mijn plassertje’. Anamnese en lichamelijk onderzoek vertoonden.
Speel in uw sterkste opstelling Een inspirerend bedrijfsplan opstellen in drie uur tijd.
Niet- confessionele Zedenleer. Wat is Niet- confessionele Zedenleer? (NCZ) = Zedenleer, maar niet gebaseerd op geloof, niet zomaar iets als waar aannemen.
Ariana Need, Magda Boere-Boonekamp Versterking van zorg voor kwetsbare kinderen Workshop Kinderen in Armoede.
'privacyprotocol, ict-leerlijn, mediaprotocol'. "Leerlingen kunnen op onze Yurls nakijken wat hun huiswerk is en downloaden eventuele kopieerbladen met.
8e Wereld wonder : Samengestelde Interest
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Het 24 spel.
Interview met God Ik droomde, dat ik een interview had met God……
Internetmarketing en oefentoets
Samenwerken, dat kunnen ze wel
Opdracht bouw je eigen technologische huis van de toekomst:
Toekomst van de Fietsersbond
Samen op weg naar een rookvrij terrein
Welkom op de [titel bijeenkomst] van het Longfonds.
Kato bruyneels, Lore Driessens
Topsport en breedtesport
Welkom op de [titel bijeenkomst] van het Longfonds.
MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.
Transcript van de presentatie:

“De Medi8”

 Een multimedia product om dikke kinderen af te laten vallen.  Opdrachtgever: Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

 Kinderen met overgewicht tussen de 10 en de 13 jaar. ◦ Waarom tussen de 10 en de 13 jaar?  Kinderen tussen de 10 en 13 jaar zijn meer met media (vooral internet) bezig dan jongere kinderen.  Makkelijker te bereiken.  Trendgevoeliger.

 Wat willen we bereiken? ◦ Overgewicht spelenderwijs bij kinderen tegengaan!  Dikke kinderen kosten veel geld in de toekomst.  Beter voor volksgezondheid.

 Hoe kunnen we overgewicht combineren met media? ◦ Overgewicht wordt onder andere vaak veroorzaakt door het lange computeren en stilzitten. ◦ Interactieve mediatoepassing waar beweging of het aanmoedigen ervan centraal staat.

 Het idee om kinderen met overgewicht spelenderwijs aan te zetten tot bewegen. ◦ Een spel ontwikkelen op internet. ◦ Een apparaatje met stappenteller hieraan vastkoppelen.  Je voedt een poppetje op die in het begin dik is en die d.m.v. beweging van de speler zelf, gezonder wordt / blijer wordt.  D.m.v. unieke codes gegenereerd door het apparaatje kan men verder groeien in dit spel.  D.m.v. unieke codes kan men dingen gratis winnen/krijgen om een betere positie in dit spel te krijgen.  Samen met een informatieve website.  Combinatie Habbo Hotel & Tamagochi

 Afvalagenda in Windows-sidebar. ◦ Waarom niet gedaan?  Dikkere kinderen zullen dit niet zo snel downloaden.  Het is niet spelenderwijs.  MSN-Bot op Live Messenger om dikkere kinderen te laten weten wanneer te sporten. ◦ Waarom niet gedaan?  Dikkere kinderen melden zich niet zo snel aan hiervoor.  Moeilijk te realiseren door de complexiteit van dit concept.