“De Medi8”
Een multimedia product om dikke kinderen af te laten vallen. Opdrachtgever: Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
Kinderen met overgewicht tussen de 10 en de 13 jaar. ◦ Waarom tussen de 10 en de 13 jaar? Kinderen tussen de 10 en 13 jaar zijn meer met media (vooral internet) bezig dan jongere kinderen. Makkelijker te bereiken. Trendgevoeliger.
Wat willen we bereiken? ◦ Overgewicht spelenderwijs bij kinderen tegengaan! Dikke kinderen kosten veel geld in de toekomst. Beter voor volksgezondheid.
Hoe kunnen we overgewicht combineren met media? ◦ Overgewicht wordt onder andere vaak veroorzaakt door het lange computeren en stilzitten. ◦ Interactieve mediatoepassing waar beweging of het aanmoedigen ervan centraal staat.
Het idee om kinderen met overgewicht spelenderwijs aan te zetten tot bewegen. ◦ Een spel ontwikkelen op internet. ◦ Een apparaatje met stappenteller hieraan vastkoppelen. Je voedt een poppetje op die in het begin dik is en die d.m.v. beweging van de speler zelf, gezonder wordt / blijer wordt. D.m.v. unieke codes gegenereerd door het apparaatje kan men verder groeien in dit spel. D.m.v. unieke codes kan men dingen gratis winnen/krijgen om een betere positie in dit spel te krijgen. Samen met een informatieve website. Combinatie Habbo Hotel & Tamagochi
Afvalagenda in Windows-sidebar. ◦ Waarom niet gedaan? Dikkere kinderen zullen dit niet zo snel downloaden. Het is niet spelenderwijs. MSN-Bot op Live Messenger om dikkere kinderen te laten weten wanneer te sporten. ◦ Waarom niet gedaan? Dikkere kinderen melden zich niet zo snel aan hiervoor. Moeilijk te realiseren door de complexiteit van dit concept.