Visie NBF Samen naar de toekomst.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Beleidsplan sc Victoria ’04
Advertisements

QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Marketingplanning en -strategie
Beleidsplan Badminton vereniging Doesburg
STRATEGISCHE PLANNING
SVK Korfbal Thema avond op weg naar 2015 Door Tijs Huisman 9 april 2010.
ROEIDAG 2012 Sponsoring uit eigen identiteit 1.
Moderne stadsbibliotheek én Communicatiehuis van en voor de (Nederlandstalige) gemeenschapsvoorzieningen in Brussel Gemeenschappelijk initiatief van VGC.
Jongeren communicatie Jet Centeno – Human Capital Water programma.
o welkom o voorstellen bestuur o opening vergadering o vaststelling agenda o financiën o eindafrekening en verantwoording o 2010 K&V Luc van Dam / kascommissie.
IAE UPEX Wie heeft welke rol?
Vereniging van de Toekomst America 24 september 2007.
… Verhoogt jouw kans op het vinden van werk …
Terugkoppeling Heidedag januari Heidedag januari 2010 terugblik Thema: Kijk naar binnen, kijk naar buiten, en vooruit Sterkte en zwakte van OSC’45.
Samen maak je de vereniging ROHDA-Raalte Presentatie leden 2 november 2011.
1 Combinatiefuncties in het onderwijs Presentatie door de landelijke projectgroep combinatiefuncties onderwijs Tbv de gemeenten die versneld toetreden.
Bestuur Waddinxveense Reddingsbrigade
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Sportbonden en gemeenten samen aan de slag
Samen aan zet Workshop voor bestuurders
Rivierenland in eigen hand Leefbaarheid verbeteren door eigen verantwoordelijkheid en zelfwerkzaamheid van bewoners van kleine kernen in het Rivierengebied.
ICT – POWERPOINT OEFENING 2 Fevlado Federatie van Vlaamse DovenOrganisaties (vzw)
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
Beleidsplan TVP. Kracht Goede trainingsfaciliteiten voor zwemmen en lopen Jaarlijks evenement (zwemloop) Vaste kern sporters Weinig concurrentie van.
Welkom Bij de onafhankelijke partij voor elke Bestenaar.
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
NAJAARSVERGADERING NOVEMBER KNSB en haar leden.
Korte termijn Beleidskeuzes uitgaande van de brainstormsessie van 11 Februari Wie zijn wij Wat gaan we doen aan zwakke punten Welke kansen gaan we verzilveren.
Joods Maatschappelijk Werk TOEKOMST JMW. Uitgangspunten  JMW is verantwoordelijk voor de sociale zorg in Nederland  JMW heeft een specifieke verantwoordelijkheid.
Het einde van lidmaatschaps-relaties oude stijl?
MTB ver. Havelte eo Doelstellingen MTB ver. Havelte eo. Hoofddoelstelling: Het mountainbiken voor iedereen in Zuidwest Drenthe aantrekkelijk.
HTV Ten Woude Toekomstplan September 2015.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
12c. Beleidsplan Seizoen Missie 1.Festilent creëert een prettige omgeving waarin de leden zich thuis voelen en op een prettige manier hun sport.
Welkom. Welkom Voorburgse Rugby - Club We staan! Nu gaan we leren lopen, samen met jullie! Organisatie: Bestuur: Bart, Kour, Maurits TC: Fer en Kour.
 A-94 A-94.
2016. Eerste kennismaking met de wedstrijdsport Missie Wat is de Q- cup? Doelgroep Organisatie Locatie - Wie regelt wat? Voordelen voor locaties Kosten.
50.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Preventief Organisatie Advies 2014 Daan Ros Frank van Deventer.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Verslag van de brainstorm NIOBB 6 februari Sterke punten Bowls is een leuke, laagdrempelige en sociale sport Inzet en betrokkenheid vrijwilligers.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Presentatie Visie- en Beleidsplan. Kijk op de toekomst Beleidsplan 2012 – 2016.
Rugby Club ‘t Gooi Ambitie en (Re-)organisatie. Terugkijkend In 5 jaar tijd jeugd bijna verdubbeld – Van 100 naar 200 – Succesvol jeugdbestuur opgezet.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Landelijke Beroepsvereniging Coördinatoren vrijwilligerswerk Corry Baarsma, lid van bestuur AGORA Regiocoördinator vrijwilligerswerk bij grote zorginstelling.
Groningse sportevenementen ambitie Sportevenementen.
ClubMonitor. Algemeen Finance & admin. Lidmaatschapsvorm Sponsoring Hockeyvormen Families Communicatie Breedtesport Betaalde krachten Algemeen Andere.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Landelijke raad 12 december 2015 Toelichting op de belangrijkste onderwerpen van de agenda.
Algemene Ledenvergadering 19 mei Agendapunt 1 Opening en mededelingen bestuur - Hoger beroep dhr. Alsemgeest.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Nieuwe kansen voor groei van de handbalsport Slagkracht verhogen op: individueel niveau clubniveau landelijk niveau.
Strategische Sportvisie Heeze-Leende Bijeenkomst woensdag 23 november 2011.
JCI VLAANDEREN #EXCHANGE. INLEIDING JCI bestaat enkel en alleen door de toewijding, de ideeën, de passie en de inzet van de individuele leden.
Voedseldag VVSG – 30 september 2016 – Gent
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
Congres “Op weg naar nieuw evenwicht” 9 december 2010
Meesterlijk Besturen Presentatie: Wil Hovy, senior onderwijs- en innovatieadviseur.
Stichting De Waaier Presentatie 30 november 2017.
Let’s Roll 2017 Hockeyclub Montfoort
Topsport en breedtesport
De waarde van Le Grand Départ Utrecht 2015
Erik Gram Gemeente Westland.
Voorstel Statutenwijziging TTW Aanpassing Huishoudelijk Reglement
MovingFuture Femke Schot, Thomas van Breemen-Schneider, Sanne Wolters, Sam Gilling & Eva Verduin.
Transcript van de presentatie:

Visie NBF Samen naar de toekomst

Federalisme Wie zijn wij? Overeenkomst tussen de VS, België en de NBF? De bedoeling van federalisme moet zijn: elke bevolkingsgroep tot haar recht laten komen, niet om de begunstigden nog vlugger te laten vooruitkomen (nationalistisch federalisme), maar om een toenadering tussen alle bevolkingsgroepen mogelijk te maken en aldus de arbeidersbeweging te versterken. Het grootste voordeel van federalisme is dat het gezag democratischer kan worden (dichter bij de bevolking staan; de verzuchtingen beter kennen), maar het grootste risico is de verscherping van de verdeeldheid tussen de bevolkingsgroepen. https://www.marxists.org/nederlands/woordenboek/f/federalisme.htm

Wat doet de NBF? Opleidingen Administratie en Financiën Wedstrijdleiding, Trainers, Coaches en Talentontwikkeling Administratie en Financiën Leden, Uitslagen, NBF Passen, NBF App’s Topsport, Doping en Organisatie van (internationale) evenementen Organisatie van internationale evenementen, Nationale selecties, Trainingen, EK, WK Wedstrijdzaken Landelijke competities, Nationale kampioenschappen, Wedstrijdleiding en kwaliteit van de banen Vereniging ondersteuning Vormen van beleid van en voor verenigingen en werven van leden Regelementen en handhaving Processen, Tuchtcommissie, Commissie van beroep, Topsport commissie, Financiële commissie, Reglementen commissie Promotie en belangen behartiging Promoten van de sport in samenwerking met de branche, sporttechnische ondersteuning, Bowling Magazine, Website, Social Media

Global environmental analysis PESTEL Global environmental analysis Welke externe invloeden zijn voor ons van toepassing waar we rekening mee moeten houden? Deze componenten kunnen we gebruiken om onze focus en weerbaarheid mee te vergroten. http://en.wikipedia.org/wiki/Global_environmental_analysis

Omgeving van de bowler Andere sport bonden Brands Training NOC*NSF Bowling vereniging Bowler/ Recreant Pro Shop Bondsbureau & Bestuur Bowling huis Distributeur van bowling spullen Internationale bonden

PESTEL P Top 10 ambitie van NOC*NSF, rookbeleid, subsidiekorting vanuit de overheid, kansspel wetgeving, gezondheidsbeleid (aandacht voor bewegen), grote stedenbeleid (hang- jongeren), sportonderwijs en impact richting de branche. Economische crisis, accijnsverhoging op alcohol en Btw-verhoging, de bowlingondernemer (korte termijn denken), verenigingscontributie, bowlen is een dure sport, sponsoring, monopolie van AMF. E Verenigingsleven (niet langdurig binden), grote steden problematiek, verharding van de samenleving, vergrijzing, multiculturele samenleving, gebrek aan focus en groot sport aanbod, social media, reclame, obesitas en ICT vermaak. S T Balontwikkeling, ontwikkeling van de bowlingmachines, oliemachines, lanemapping, kennis van de ondernemer, kennis van de bowler, opleidingen, digitale kennis (App’s), scoresystemen, inschrijfsystemen, spelvorm. E Kosten om te reizen. L ARBO wetgeving, verenigingsrecht, statuten, fiscaliteit (vennootschap-belasting, BTW), arbeidsrecht en code goed sport bestuur. http://en.wikipedia.org/wiki/Global_environmental_analysis

SWOT Wat zijn onze sterke kanten en onze zwakke kanten en waar liggen onze kansen en bedreigingen binnen de context van de NBF? Dit inzicht zal ons helpen wat we meer kunnen uitbuiten en waar we onze aandacht op moeten leggen.

SWOT Interne analyse Externe analyse Sterke punten Kansen Toegankelijke (laagdrempelige) sport Voor alle leeftijdscategorieën Jeugdbeleid staat vast voor de komende jaren Drie jaar topsportplan Competities Scoreverwerking Deelnemen aan sportcluster App en website Bowlen.nl doen we samen met de brancheorganisatie Code goed sportbestuur Aandacht voor bewegen Er is veel potentieel (bowlen wordt veel gedaan) Top 10 ambitie van NOC*NSF (nieuwe sportagenda) Samenwerking met de NVB Organiseren van internationale evenementen Ontzorgen van de bowlingondernemer Sponsoring Verenigingsleven (niet langdurig binden) Vergrijzing Social media Maken van een kennisbank Scoresystemen Clinics geven Samenwerking tussen bonden

SWOT Interne analyse Externe analyse Zwakke punten Bedreigingen Gebrek aan focus NBF naamsbekendheid Leden voelen geen binding Zichtbaarheid verenigingen Communicatie Reclame Sporten is duur Niet investeren door ondernemers Verenigingscontributie Subsidie die weg valt Monopolie van AMF Wegvallen van bowlingondernemers Tarieven die ondernemers vragen Versoepeling van het arbeidsrecht Communicatie tussen Bondsbureau, NBF bestuur, verenigingen en leden moet aan worden gewerkt

Rollen en verantwoordelijkheden Rol bestuur Rol commissies, bondsbureau en verenigingen Rol bowlers Richten Inrichten Verrichten

NBF Visie Visie Het creëren van een bowlingklimaat waarin iedere bowler kan groeien op zijn of haar eigen niveau en trots kan zijn op de sport die wordt beoefend. Missie Toegevoegde waarde creëren door het verbinden van mensen en belangen.

NBF Visie Tactiek en acties Helder en rechtlijnig communiceren naar de leden, verenigingen, bowlinghuizen en andere belanghebbenden. Meenemen in de gedachtegang. Samenwerkingsverbanden zoeken in alle componenten van de bowlingsport. Het NBF bestuur wordt richtend (naar de toekomst) en kaderstellend voor de sport. Commissies, bondsbureau en verenigingen worden verantwoordelijk voor het inrichten van de sport. Maken van een (initiatieven) roadmap om focus en prioriteit aan te brengen. Nieuwe ideeën indienen bij commissies en bondsbureau welke worden ingediend bij het bestuur. Deze kunnen centraal worden opgeslagen bij de NBF. Commissies, bondsbureau en verenigingen zullen bepalen welke punten worden voorgesteld voor de roadmap. Meten wat er leeft in de bowlingsport door emotiemetingen na evenementen.

Business model Nu we weten wat onze visie is kunnen we dit vangen in een business model. Ons business model zal laten zien wie we gelukkig moeten houden, wat onze producten zijn en hoe we geld genereren.

Business model canvas https://www.youtube.com/watch?v=QoAOzMTLP5s&feature=player_detailpage

Business model canvas Bondsvergadering AdV Bowlingverenigingen Bowlingcentra Bowlingproducenten Lotto NBI NVB VWS NOB NOC*NSF ESBC RTC Gemeenten Overheid Sportbonden Sportcluster ETBF WTBA Organisatie sportevenementen Organisatie ledenevenementen Admin. Gem. Delen van kennis Delen van media Opleidingen NMTL Toernooien A, B, C RTL Huisleague Huistoernooien MijnNBF App Kennis delen in NBF/Recreanten App Recreatie bowlen App Recreanten League TV Stream op App’s Topsport Topsport herkenning Training/Clinics Persoonlijk Online Magazine Bowlen.nl Mail Tv en Krant Sportbowler Huisleague bowler Vereniging Bowlingcentra Recreant Donateurs Doven 50+ G-Bowlen Scholen en Gemeenten Bondsbureau Besturen Opleidingen Wedstrijdleiders Trainers Commissies NBF Website Camera’s App’s NBF Bowlingvereniging Bowlingcentrum Social Media Website Pro shop NBF lidmaatschap = 30 Euro NMTL deelname = 12 euro Toernooideelname = 2 euro Toernooiorganisatie klasse C = ? Toernooiorganisatie klasse B/A = ? Huisleague = x euro per keer? Recreanten league = x euro per keer? NBF lidmaatschap NMTL Toernooien Huisleague Lotto Sponsoring Recreanten league Adverteerders Opleidingen Clinics