De Moderne Onderwijsmedia

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
WAT IS FLIPPING THE CLASSROOM?
Advertisements

ICT op school.
IPad op Bos en Vaart Kinderen van nu groeien multimediaal op.
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Wat is een Digitaal schoolbord
EU Back to School Naam Gastdocent Titel / Functienaam.
Meerwaarde werken met ICT bij wiskunde
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
Docenten: Willem Ruijsbroek Les 1,
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
H7: Wat is ethiek? 1. Wat is ethiek? 2. Wat zijn ethische problemen?
Les 13 Presenteer je zelf (1)
Ouderavond 3 mavo 16 september Programma - Informatie over dit schooljaar - Uw reactie op een aantal stellingen - Afsluiting.
Tessa Alexander Karima Ettayebi
Begeleiden, hoe doe je dat?
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Informatievaardigheden
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
OFC28 mediawijsheid les 3.
Werken met de Stercollecties
OFC28 mediawijsheid les 2. Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte.
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
Hallo Timber en Miranda Dit is een test van het PowerPoint - programma op mijn eigen PC.
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
Onderwijsassistent Leerjaar 1 Periode 3, les 8 en 9
Taalontwikkelend lesgeven: hoe doe je dat?
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Beter Onderwijs Nederland
21dec. MedMec les 7 DT Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Customize!.
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Presentatie mentoraat mavo 3. Mentor Lisa Akerboom & Ingrid Peters Achtergrond mentoren Van mentor OB naar coach BB Mentoruren in de week  LOB uur 
Trends 4 Trends in onderwijs & adolescentie Hafida El-Gharbaoui.
“Differentiëren aan de hand van uitleg filmpjes.”
Wetenschapper in de klas Scarabeeklas De Schouw en Zecc Architecten.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 1 – les 1 Rotterdam, September 2014.
Wiskunde op het Cygnus OPEN HUIS.
Waarnemen en Regeling  Expert groepen opdracht..
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Mobile Fun Hoi, ik ben Mobie en ik ga samen met Ronnie jullie deze PowerPoint presentatie presenteren. Op de volgende dia staat wat deze opdracht inhoud.
Introductiedag kopopleiding en minor “Docent worden in het VO en MBO”
Studiereis Finland Maandag 21 oktober tot en met vrijdag 25 oktober 2013.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Filmpjes/foto’s IN en UIT de klas. Vertel je verhaal adhv digitale media (vb: foto’s, film, audio, combinatie)…  Filmpjes/foto’s IN en UIT de klas 
Welkom. Waarom ben je naar de Meervouddag gekomen? 1.Lijkt me een interessant programma 2.Het is toch verplicht? 3.Gezellig met mijn collega’s een dagje.
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
ICT Informeren, Communiceren en Technologie “Technologie inzetten om ons maximaal bezig kunnen houden met wat we leuk vinden, namelijk informeren en communiceren”
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Leerlingen en social media
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Informatieavond 14 september Havo
Docentvaardigheden ICT
Waar gaat deze workshop over?
Docentvaardigheden ICT
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
Met een schone lei Differentiëren in de godsdienstles
Informatieavond klas 1 havo / vwo
Gebruik digitaal schoolbord om lessen te presenteren
Media educatie. Paula Veldman Onderwerp. Bijvoeglijk naamwoord Doel
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Stellingen Het VMBO-examen verandert m.i.v. examen 2018
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Cijferloos lesgeven bij talen
Transcript van de presentatie:

De Moderne Onderwijsmedia Door: Hanne Mooij, Pieter Jongsma en Micheal Laan

Magister Demo

Magister Leraar Leerling Absentie checken Cijfers invoeren Rooster Studiewijzer Huiswerk nakijken Leerling Cijfers bekijken Huiswerk (bekijken + inleveren)

Vraag 1: Stelling: “Als een leerling 18 jaar wordt, mag hij zijn ouders het recht ontnemen zijn cijfers en absentie in te zien.” A – Eens B – Oneens C – Geen mening

Vraag 2: Zou jij als school Magister gaan gebruiken? A – Ja, met alle functies die er zijn! B – Ja, maar met enkele functies C – Nee, onhandig en onoverzichtelijk D – Nee, veiligheidsredenen (leerlingen kunnen in het systeem inbreken)

Programma: (Pauze!) Hulpmiddelen bij traditionele lesvormen Moderne onderwijs methoden Apps Opdracht Apps (Pauze!) Quizzes “Flipping the classroom Toetsing Opdracht Toetsing en Social Media Digitale klassen

Hulpmiddelen traditionele lesvormen Presentaties (Powerpoint, Prezi) Video (YouTube, Teleblik) Animaties (Bioplek) Digibord / smartboard

Vraag 3: Vind jij de smartboard van toegevoegde waarde in het onderwijs? A – Ja B – Nee C – Huh? Wat is een smartboard?

Moderne lesvormen: Apps Apps voor productiviteit, denk aan Dropbox Apps om ‘content’ te maken, denk aan iMovie Digitale boeken Educatieve apps voor afzonderlijke vakken, denk aan molecuul-apps “Gadgetwaarde versus onderwijswaarde”

Vraag 4: Het lijkt mij handig om educatieve apps voor mijn lessen te gebruiken A – Eens B - Oneens

Moderne lesvormen: Apps Lesgeven met apps Specifiek onderwerp Korte lesopzet Peter & Berrie Simone & Yaëla Jolee ± 45 minuten voorbereiden ± 10 minuten presenteren

Presentatie van de Apps Peter & Berrie Simone & Yaëla Jolee

Vraag 5: Het lijkt mij handig om educatieve apps voor mijn lessen te gebruiken A – Eens B – Oneens

PAUZE!!!

Moderne lesvormen: Quizzes Socrative / Infuselearning Anoniem Fast Feedback Interactief Weer eens wat anders

Vraag 6: Anoniem: Vind je deze les tot nu toe nog van toegevoegde waarde? A – Ja, echt geweldig en super handig B – Ja, wel leuk hoor C – Nee, ik vind het een beetje saai D – Nee, ik zie hier absoluut de toegevoegde waarde niet van

“Flipping the classroom” Moderne lesvormen: “Flipping the classroom” Klassikale les en huiswerk omwisselen Vergt veel inzet en discipline Khan Academy

Expert learning Digitaal toetsen (Peter, Simone & Jolee) Social media in de les (Berrie & Yaëla) Wat zijn de mogelijkheden? Wat is jullie mening hierover? 45 min voorbereiden 10 min presenteren

Presentatie van de Expert Learning Berrie en Yaëla Peter, Simone en Jolee

Moderne lesvormen: Toetsing Direct uitslagen Geen nakijk werk Minder invoer mogelijkheden, vooral multiple choice en getallen WinToets

Digitale klassen Studiewijzers Lesmateriaal Software Video-instructies Animaties Toetsen Chat Wiki

Afsluiting Zijn er nog vragen?