1.6 Ontdek Nederland met de atlas Posteropdracht

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het schrijven van een practicum verslag
Advertisements

Fantasiedier AV1A / AV1B Opdracht 1, Blok 2.
Bazarlessen Klas 2.
Examenvoorlichting.
Hoe wordt een kaart gemaakt?
Verslag TL3.
Een nieuw rapport ….
Examenvoorlichting.
OVE R A L Z I E J E L E TT E R S …. ZE L F S ALS Z E E R E I GE N L IJ K NIET Z IJ N !
Aardrijkskunde.
C ULTUURELEMENTEN & M ULTICULTURELE SAMENLEVING …. Docent LotteTessa AnkeDyantha JurElvis ThomasSieb LotteRimke KayJorn MandyLindy MateaIsa K LASSENOPSTELLING.
7 februari: Boekenmarkt door IAM Core (10 % korting op de boeken voor leden van de vereniging) NB: je kunt ter plekke lid worden.
Les 7 Uitvoeren gebruiksaanwijzingen van anderen
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Tekenen.
Naam: monique en theresia
 Het tentamen wordt afgenomen op maandag 29 okt., zalen Alpha en Gamma van Wees er op tijd!! Te laat komen is afwezig.  Telefoon uit, eten.
Een plant op de kaart zetten
De afdeling VOERTUIGENTECHNIEK
Aardrijkskunde Welkom Klas 2.
Aardrijkskunde 1.6 Ontdek Nederland met de atlas.
Hoofdstuk 7 Wat een landschap!
Welkom Een middag powerpoint.
Woordenschat en kijk op taal Hoofdstuk 2 en 3
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
Gemiddelde Gewogen en Ongewogen
Aardrijkskunde Brugklas 1 Les 1.
@ allesvoorengels.nl. 1. Pak een lijntjesblaadje van mijn bureau 2. Zet de tafels uit elkaar 3. Leg dit op je tafel: - 2 zwarte / blauwe pennen - Leesboek.
Welkom bij Aardrijkskunde. Indeling van de les Kennismaken met elkaar, Kennismaken met het vak, Filmpje, Opdrachten, Afsluiting.
Lezen: doe het goed voor
Praktijkervaring en reflectie
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
De atlas Hoe gebruik je dat?.
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Wjk.
Wikimedia Les 1. Wat is Wikimedia? Weten we het nog?
LOB Je sterke en zwakke kanten Wat kan ik?.
Waarnemen en Regeling  Expert groepen opdracht..
Thema 1 Basisstof 2 tekenen
Embedded systemen Programmeren op de Arduino Les 7 kleuren festijn.
Examenvoorlichting. Programma 1.Slaag/zak-regeling 2.Rooster 3.Voorbeeld leerlingen gezakt 4.Regels, tips etc. 5.Overige belangrijke data 6.Controle (telefoonnummers,
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Grammatica leren. Inleiding Ook de grammatica kun je leren. De grammatica zijn eigenlijk de spelregels van de taal. Regel kun je leren en toepassen. Hieronder.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Thuis in mijn provincie Vlaams-Brabant Waar woon ik ?
Mediawijsheid Les – samenwerken in office 365
Kwaliteitszorg
Cursus 1.2 Landschappen in Nederland Klas 2 KGT Lesweek 2
Anatomie en Fysiologie
Wat wil ik, en wat heb ik daarvoor nodig…?
6.3 De gebarsten aardkorst
Cursus 1.2 Landschappen in Nederland Klas 2 BK Lesweek 2
Opdracht Landschappen
Op sneeuwklas in Zwitserland
KEUZE OPDRACHT Kies een van de afbeeldingen uit en teken ze volgens de opdrachten op het werkblad die je van de docent hebt gekregen.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Les 5 Hoofdstuk Ecologie
Ontwikkelingspsychologie 1.1 Periode 1. Les 1 Introductie
Didactiek Lesformulier.
Aan het werk! Een les over vacatures, beroepsvaardigheden en
23 november 2017 bijeenkomst 2; wpl1 RijnIJssel, Utrechtsestraat, Arnhem Jacqueline van der Zee en Jacques de Goede.
Transport middel van de toekomst
Portfolio opdracht Grondbewerkingsmachine of een Bemestingswerktuig
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
Anatomie en Fysiologie
Hoofdstuk 3.4 Een reisje langs de Rijn
Wat leer je allemaal op school?
Groepsopdracht Vakblad maken voor de doktersassistent
Transcript van de presentatie:

1.6 Ontdek Nederland met de atlas Posteropdracht Aardrijkskunde 1.6 Ontdek Nederland met de atlas Posteropdracht

De uitleg Docent deelt A3 vellen uit Één A3 vel per tweetal Namen opschrijven Blad volgende les meenemen Opdracht voor een cijfer (telt 1x mee) 2 lessen de tijd

Tijdens de les: Aan de slag met je tweetal Benodigde spullen: A3 vel, boek, atlas, internet en kleurtjes.

De opdracht Teken in het midden van het vel Nederland. Geef alle provincies aan met een kleur en schrijf de naam erin. Geef ook op je kaart per provincie de hoofdstad aan. Zoek verschillende plaatjes op internet over Nederlandse landschappen. Print het uit (voor de volgende les) of teken het na Geef op de kaart van Nederland (dat je zelf hebt getekend) aan waar het plaatje (landschap) voorkomt. Noteer bij elk plaatje; Wat zie je? Waar is dat? Waarom is dat daar? Lever het vel bij de docent in wanneer dit van je wordt verwacht. Succes!

Voorbeeld Wat zie je? Lösslandschap Waar is dat? In Zuid-Limburg Waarom is dat daar? Omdat löss door de noordenwind in Zuid-Limburg is neergelegd. Omdat daar heuvels zijn.

De beoordeling Kaart Nederland getekend 10 punten Uitgeprint en geplakt? – 5 punten 12 plaatsen, per plaats 5 punten, totaal: 60 punten Per plaats beschrijven: Wat, Waar, Waarom? Voor elk plaatje uitleggen? Netjes ingekleurd? Op de kaart de hoofdstad van elke provincie aangeven Een onderdeel niet beschreven? – 20 punten Samenwerking 10 punten Op tijd ingeleverd 10 punten Inzet tijdens de lessen? 10 punten