Start SD&V Start examen SD&V Kader- en Basisberoeps Doel: structuur en overzicht [februari - mei] SportDienstverlening& Veiligheid.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop Handelingsgericht werken
Advertisements

K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
Het doen van onderzoek in klas 4
Voorlichting Examinering Cohort oktober 2012 • Wat? • Hoe? • Waar? • Wanneer? • Diploma? • Vragen?
Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding in de Tweede Fase
HGW en gesprekken met leerlingen
Voorlichtingsbijeenkomst Maatschappelijke Stage (MaS)
Herstellen & Versterken van Gezond Functioneren
Fronter als e-portfolio
Portfolio
De competente projectleider
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
Wat is het eigenlijk? Welke bedoeling zit erachter? Waarom is dit belangrijk voor mij? Wat, hoe, wanneer, wie en vragen!
In deze box oriënteren de leerlingen zich op mogelijke vervolgopleidingen in hun eigen regio. Ze gaan gericht op zoek naar informatie over verschillende.
Intersectoraal Klas 3.
Dinsdag 18 maart 2014 Voorlichtingsavond 3M
Succes met SPBS Effectievere begeleiding via de agenda SPBS in het VO.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
‘Van mini-PW naar PW en verder’
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
Werken in een arbeidsorganisatie H2 Werkhouding Assistent verkoopmedewerker.
De dag van het solliciteren - introductie
Bijeenkomst 7 december onderdeel 12. Onderwerpen 7 december Porta Mosana (Grondsveld / Maastricht) Dagindeling Dagindeling Ochtenddeel Ochtenddeel Wie.
Studieloopbaanbegeleiding
Vakantie Wie gaat er op vakantie? Waar ga je heen? Met wie ga je?
Onze doelen en visie in beeld
WELKOM. Loopbaanorientatie en begeleiding in VMBO-2.
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Studieadviesregeling
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
Welkom in groep 7C: Los Angeles
Informatieavond leerjaar 3. Welkom De heer Van der Meeren Teamleider leerjaar 3.
Informatieavond leerjaar 4. Vervolgopleiding Mevrouw Slagboom Decaan.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
LOB binnen Taalbrug DG.
Praktijkervaring en reflectie
Mini- symposium zorg. Passend onderwijs. Expertisecentrum Studentbegeleiding Alle 2 e en 3 e lijns-begeleiding samengebracht in één team Regie, samenhang.
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Methodiek: Plancyclus
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
> dan heeft Plannex een integrale oplossing voor organisaties
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Van basisschool naar voortgezet onderwijs
Welkom Presentatie Sport Dienstverlening & Veiligheid 2 december 2015.
Werkveldbijeenkomst 2 e en 3 e jaars begeleiders woensdag 1 oktober, 14.00u tot 16.00u Even voorstellen & programma.
Ouderavond V4 COHORT 2014 Welkom. PROGRAMMA - Rondje voorstellen (indien nodig) - Leerlingbegeleiding - PTA - Wat verder ter tafel komt.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
Voorlichting Examinering Cohort 2014 oktober 2016.
Fotopresentatie Acadin winterwedstrijd
Informatieavond vakkenpakketten Welkom. Informatieavond vakkenpakketten Welkom.
Presentatie Sport Dienstverlening & Veiligheid
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Observeren en rapporteren
Ouderavond 24 oktober 2017 WELKOM Ouders - verzorgers – begeleiders.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Voorlichting samenwerkingsklas Entree-opleiding
Schooljaar met 4 periodes
DIENSTVERLENING & PRODUCTEN
Welkom op de ouderavond
Honours programma: voor wie
Intervisie.
Werken in een arbeidsorganisatie

Voorlichting samenwerkingsklas Entree-opleiding
Transcript van de presentatie:

Start SD&V Start examen SD&V Kader- en Basisberoeps Doel: structuur en overzicht [februari - mei] SportDienstverlening& Veiligheid

De meesterproef: Groepen van 4 a 5 personen Werken volgen vaste stappen Woordenweb Je krijgt deelopdrachten Na inleveren volgende deel Tijdsbewaking en logboek (dagboek) Begeleiding zie papier Wat ga je doen?

Voorbeeld: competenties SportOpdracht:Maak een draaiboek voor…………… (basisschool, onderbouw, …} Centrale competenties:Samenwerken en organiseren Organisatieweten wat, hoe en waarmee, voor wie Leren en uitvoerenBasisvaardigheden (rekenen, schrijven, lezen ict) Systematisch werken, plannen Organisatievaardigheid Leren Communiceren:Samenwerken Communicatie een eigen plek kunnen ontwikkelen Leren reflecteren op leer –en werkprocessen Bewaken van het eigen leerproces

Deelcompetenties: Vakmatig:Materiaal kiezen Materiaal verzamelen Opruimen Veiligheid eigen andermans Leren uitvoeren:Aanwijzingen geven begeleiden Controleren Coördinatie houden aan regels en afspraken Leiding geven en ontvangen Leiding geven, nemen, of overlaten aan anderen Nauwkeurigheid Ordenen Leren communiceren:Alertheid Collegialiteit Communicatie Correct taalgebruik Doorzettingsvermogen Jezelf en anderen motiveren Presenteren Samen werken

VERPLICHT INVULLEN! VERPLICHT INVULLEN! werken in groepjes van 3 a 4 personen Opdracht: Klas 4 meesterproef SDV Namen groepsleden Deelstukjes opdracht ………………………………………………… ………………………………………………… ………………………………………………… Wie doet wat Wat doet hij/zij Wanneer is het af?

Afronding van de meesterproef door gesprek: 1.Welke ontwikkeling heeft de leerling doorgemaakt? 2.Welke onderdelen heeft de leerling gedaan? 3.Archiveer de bewijsstukken die zijn aangeleverd! 4.Waar heeft hij / zij aan gewerkt? 5.Evalueer of de gekozen presentatievorm recht doet aan de opdracht 6.STARR gesprek met de leerling 7.Terugkoppeling naar collega’s (begeleiders) & opdrachtgevers 8.Uitdragen van succesverhaal

Moment voor overpeinzing Er liggen veel kansen voor jullie: Zelfverantwoordelijk Zelfverantwoordelijk Werken in eigen tempo Werken in eigen tempo Uitvoeren moet! Uitvoeren moet! Afwezig of ziek? Afwezig of ziek? »Telefonisch en schriftelijk afmelden Hoe sneller je werkt des te meer tijd straks! Hoe sneller je werkt des te meer tijd straks! Bewijsstukken in je portfolio / doorstroomdossier Bewijsstukken in je portfolio / doorstroomdossier

Moeilijk? Maak een opdracht voor mensen die je kent: Je eigen basisschool of stage adres Je eigen basisschool of stage adres Deze week moet je contact leggen. De groep kiest. Jij moet meedoen. Je inzet wordt beoordeeld! “Meesterproef” Rust roest / actief leren doet begeren

openronde Uitdelen van de opdrachten Tom Meyer Vragen? Of vraag je begeleider Direct contact: Direct contact: