Training voorbeeld voor

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Heerlijk Wonen marketing
Advertisements

Hoe ga je om met LinkedIn?
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
“Hoe kom ik aan klanten?”
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Sociale wijkmedia 19 en 28 maart 2013 wijkteams Nieuw Lokaal Akkoord Gilbert Sewnandan.
Social media gebruiken om een baan te vinden
“Trek ook snel & goedkoop vele nieuwe klanten aan” Exclusief Rayonhouder Social Media Miljonairs Oud-Beijerland, Bernisse, Binnenmaas Marcel van Belle.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
Uw persoonlijke creatieveling:
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Facebook Zie de kansen!.
Taak 5a: CRM vs. SCRM Tina Tavernier 3 OFM (AL). Infografiek In welke mate verschilt 'traditionele CRM' van 'SCRM' indien we kijken naar de domeinen van.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Het nieuwe solliciteren:
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Eindpresentatie Digital Marketing Sneeuwliefhebber Jacky Aerts, Jolijn Akkerman, Isabella Elzinga.
Social Media 1 maart 2011 Vissen in je netwerkvijver.
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Internetmarketing in de toeristische sector TORECO
Social Media.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Sociale media inzetten
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
‘Boost je Business met LinkedIn’
Social Media & Sport Deel I
Inleidende Module Waarom Web 2
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Het bestuur van de Vrienden van de GSR:
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Online Marketing voor het MBO
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Social media voor statenleden/politici
Help, ik ben een influencer!
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Help, ik ben een influencer!
Transcript van de presentatie:

Training voorbeeld voor Mensen willen met je verbonden zijn op een persoonlijke manier Voordat ze verbonden zijn op een zakelijke, Social Media Verbindt Training voorbeeld voor Social Media Training Welkom

Doel Kennis van Soclal Media vergroten Welke Social media zijn er wat kun je er mee Welke media voor welk doel Hoe kun je Social media inzetten voor het bedrijf Wanneer plaats je berichten Hoe krijg ik meer interessante volgers?

Aandachtspunten 9.00 uur tot 17.00 uur Pauze 12.30 Mobiele telefoons/tablets Notities Opvolgplan

Voorstellen: Vertel in korte woorden adh vijf vingers Duim Vertel waar je goed in bent Wijsvinger Vertel waar je je aandacht op richt Middelvinger Zeg iets over waar je een hekel aan hebt Ringvinger Vertel over de persoon waar je om geeft Pink Vertel wat je wil leren/ groeien

Wat zijn Social Media Social Media zijn online platvormen waar we ons zelf of ons bedrijf kunnen profileren.

Noem zelf een aantal Social media?

Wat te doen met Social Media Wat doen mensen sinds het begin van internet en vooral sinds social media? ……………….. DELEN

Delen! Deel nu iets met de groep over het bedrijf! Waarom juist dit? Wanneer zou je dat op Social media zetten?

Mensen kopen van mensen Mensen vertrouwen niet de bedrijven die zeggen dat hun product zo goed is. Wat doen ze wel: Online onderzoeken (googelen) Vragen het in hun eigen netwerk (familie, vrienden) Vergelijkingssites (andere mensen) Social Media (vragen aan anderen)

Social Media cijfers (2014) Platform Leden – wereldwijd (miljoen) NL – gebruikers (miljoen) Facebook 1.350 9.1 (6 milj in 2013) Whatsapp 600 8.7 LinkedIn 332 5.1 Twitter 215 5.0 Google+ 540 2.3 Tumblr 213 1 Instagram 300 1.4 Pinterest 90 1.3 Snapshat 100 0.7 Slideshare 21 0.3 Foursquare 40 0.25 Grootste groep op social media: 25 tot en met 54 jaar (70%) (br: pingdom)

Waarom zitten bedrijven op Social Media Br: BuzzCapture

Facebook Feiten Uitermate geschikt voor B2C Ook voor B2B 9,1 miljoen gebruikers Uitermate geschikt voor B2C Ook voor B2B Marketing boodschappen sneller 75% bezoekt FB via mobiel Gemiddeld 2,5 uur per dag Adverteren op plaats, gender, interesse en straks op straatniveau. 6,2 miljoen dagelijks 1,6 miljoen dagelijkse gebruikers 42% tussen 40 en 64 jaar interactie met consumenten

Twitter Feiten Uitermate geschikt voor B2C en B2B 5,0 miljoen gebruikers Uitermate geschikt voor B2C en B2B Sinds kort advertentie mogelijkheden Mogelijkheden om je contactpersonen op Twitter te vinden. Vaak retweeten, geven van tips en doorverwijzen naar sites en FB 1,6 milj dagelijks aanwezig 1,6 miljoen dagelijkse gebruikers 55% ouder dan 35 jaar Zoeken om gevonden te worden

Linkedin Feiten Geschikt voor B2B Veel ‘managers’ (ook consument) 5,1 miljoen gebruikers Geschikt voor B2B Veel ‘managers’ (ook consument) Netwerken Expert status verhogen 0,4 miljoen dagelijks aanwezig 1,6 miljoen dagelijkse gebruikers 74% ouder dan 30 jaar Veel bedrijven en netwerken

Google+ Feiten Wel social netwerk maar… Veel mensen die kijken 2,3 miljoen gebruikers Wel social netwerk maar… Veel mensen die kijken Allerlei google producten met elkaar (G+, adwords, youtube) Helpt voor SEO, vindbaarheid 1 miljoen dagelijks aanwezig 1,6 miljoen dagelijkse gebruikers 30-55 jaar is grootste groep Van Google dus

Instagram Feiten Veel persoonlijke uitingen Alles met beeld 1,4 miljoen gebruikers Veel persoonlijke uitingen Alles met beeld Nog weinig bedrijven 0,6 miljoen dagelijks aanwezig 1,6 miljoen dagelijkse gebruikers 16-24 jaar is grootste groep groeiende populariteit

Formuleer de doelgroep van je bedrijf. Op welke social media zit die doelgroep?

Wat kunnen bedrijven met social media? Zichtbaarheid vergroten Meer bezoekers (=meer kansen op verkopen) Interactie met potentiële klanten Recruitment Klant tevredenheid onderzoeken Betere product/ dienst ontwikkeling door interactie Veelal gratis marketing SEO optimalisatie voor website

Facebook gebruik en leeftijd in NL Br: Fidene

Het Nut van Social Media Met miljoenen gebruikers is jouw doelgroep er ook. Via via telt ook voor social media Eventuele kritische meldingen meteen verhelpen Klanten vinden (aantrekken) Klanten aan je binden (ambassadeurs) Marktonderzoek doen #durftevragen #dtv Alle social media kanalen zijn autoritaire sites dus goed voor SEO.

De marketing p’s vs De marketing A’s De p’s Product = wat biedt je aan Prijs = goed verpakt Plaats = locatie Promotie = marketing People = Doelgroepen Producent bepaalde product, prijs, verpakking, marketing en wie De A’s (voor Social Media) Actie - Zelf het gesprek opzoeken Alert - Op wat er gebeurt Aandacht - voor je klanten Ambassadeurs - creëren op social media Aantrekkelijkheid = Veel online positiviteit Persoonlijke marketing door 24/7 maatschappij weet consument meer, wat beter is en van wie. Br:Marketingfacts

Dus wat doe je? Aanwezig zijn Luisteren Reageren Connectie maken Fanclub opbouwen Naamsbekendheid opbouwen Ambassadeurs creëren

Wat zijn je doelen? Aantallen? Verkeer naar je website? Verkeer naar je winkel? Contact gegevens? Allerlei KeyPerformanceIndicatoren (KPI’s) kun je definiëren en op social media uitvoeren.

Schrijf nu een social media marketing plan voor je bedrijf Welke social media? KPI’s! Waar bevindt zich de doelgroep Hoe te meten?

Wat doet Idema Internet Marketing? Maakt voor u de pagina’s incl. evt. professionele fotografie Bepaald samen met u de berichtgeving en daarna zoeken wij zelf Post iedere week berichten voor u op de gekozen platformen Maakt advertenties voor vergroting netwerk of acties Bewaking van berichten en daarop reageren Zoeken naar volgers op diverse media Weet wanneer te posten voor een zo groot mogelijk bereik

ROI Wat levert u dat op? Tijdwinst (Niets zelf aanmaken en uitzoeken hoe) Tijdwinst in posten Niet nadenken over wanneer te posten Geen deadline over wat te posten Meer likers, plussers, Twitteraars Meer volgers = meer potentiele klanten Meer zichtbaarheid (dankzij meerdere netwerken) Uiteindelijk meer omzet

Dank u voor de aandacht