Workshop evalueren Dcp1 WORKSHOP Vernieuwende Media (deel I)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
WAT IS FLIPPING THE CLASSROOM?
Advertisements

Flipping the classroom
Digitaal Presenteren Publiek boeien Aandacht vasthouden s.
Hoekenwerk Ann Vandemaele.
BattleBots The school battle.
Al doende leert men…. Opdracht 11 Fase 1 Verdelen taken binnen de groep Opstellen stappenplan Montage Fase 2 Verwerken foto’s  handleiding Criteria.
Intro Interactieproces Soorten edusoft Van COO tot CBO Open of gesloten Spelen of leren Online of offline Beoordeling Criteria Organisatie Aan de slag.
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Collectief portfolio groep 3
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Project ZITBANK Erasmusatheneum Volhardingslaan Deinze
Van opgave naar som….
ODBS Pieterskerkhof Doelstellingen: - Aanleggen draadloos internet
Rekenen Eigenvaardigheid
GECOMBINEERD ONDERWIJS
De inleiding van de les Functie? Aanpak?.
Voortgangsgesprek fase 1
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
Kritische dialoog: Digitalisering in het aanbod bewegingsonderwijs
WORKSHOP Vernieuwende Media (deel II)
Welkom bij les 06 van de training Internet & Commercie.
Netwerkvoormiddag Communicatieve Vaardigheden - Zakelijke Communicatie
Workshop evalueren Dcp
Kijkje in the Classroom Een andere kijk op (hoger) onderwijs: Het huiswerk samen maken in de klas en het bestuderen van de theorie met ICT buiten de les.
Open ramen – vakdidactiek voor praktijkonderwijs hout
ICT Design Team Kunst en Cultuur Street Art in Gent.
Flexibel curriculum met behulp van ICT
Bestand in een map opslaan. Stap 1 Waar klik ik?
WORKSHOP werkvormen en media koppeling didactische principes
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
De Moderne Onderwijsmedia
Het motiveren van leerlingen in het VO
Welkom.
VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 3.
Hoe in de CLIL-klaspraktijk omgaan met woordenschat (vakterminologie) en functionele taalhandelingen? Jurgen Stevens -Leerkracht Sint-Aloysiuscollege Ninove.
Krachtige leeromgevingen Oefensessie 2: Evalueren
De Kennismaatschap. de Kennismaatschap 2 de Kennismaatschap 3 b.socrative.com LvdN 1. 2.
PPO Delflanden IB netwerk “Groepsgericht denken”.
Op weg naar een design for all? UNIVERSEEL ONTWERP IN DE KLAS 1.
Creëer een positieve talentspiraal werken met kinderen met autisme spectrum stoornis in de klas.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Rondleiding met tablets - Bibliotheek Gent Ism Mediaraven - Met steun van provincie Oost- Vlaanderen Doelgroep: 1 ste graad secundair B-stroom Doelstelling:
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Bevraging mediawijsheid Overzicht reacties. Lager onderwijs.
Laurentius Stichting Wel en wee rondom onze ICT… Evaluatie IT-bedrijf Teveel verschillende platforms > voorbereiding naar migratie Windows 10 Upgrade wifi.
ICT Informeren, Communiceren en Technologie “Technologie inzetten om ons maximaal bezig kunnen houden met wat we leuk vinden, namelijk informeren en communiceren”
Gino Vanherweghe. -Een aanzet tot… mogelijkheden en suggesties aanbieden, geen ‘volledigheid’. -Snel evoluerende wereld -Opkomst tablets-iPads -Focus.
Proeftuin ZILL St.-Nicolaas sessie 4 20 februari 2017
Docentvaardigheden ICT
Activerende werkvormen
Werkvormen Titel samenkomst 14 april 2018
Professionele ontwikkeling
Trainingsaanbod bij het nieuwe Taalblokken
Workshop 2 24 november 2016 CVO Antwerpen
Project vakdidactiek gedragswetenschappen
© UNIEK IN DE KLAS.
PWO Mieke Goos, Anne Decelle: UCLL Lerarenopleiding
Online toetsen en leren met Quayn | 2016
Inspiratiedag kinderopvang 2 april 2015
Project Algemene Vakken
13/02/2017 Klinische simulaties Pijler 3 - introductie
Introductieweek Dinsdag 4 september.
Blended learning Het beste van 2 werelden?.
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Workshop 05 oktober 2016 CVO Antwerpen
Transcript van de presentatie:

Workshop evalueren Dcp1 WORKSHOP Vernieuwende Media (deel I)

Situering Doelstellingen workshop  Kennismaking met een aantal ‘vernieuwende’ onderwijsmedia  ​ Focus: Verkenning, experimenteren Mogelijkheden en beperkingen van vernieuwende media bespreken en aftoetsen Integratie-oefening: vernieuwende media inzetten voor een eigen les(fase) 2cvo Kisp

Mogelijkheden - begrippenkader? Variatie in onderwijsleerproces: Media Werkvormen Flipping the Classroom Evaluatie Didactische principes => Zo aansluiten bij leefwereld lln Hoe? Tablets/iPad –Nearpod Weblogs Wiki Activboard Educaplay … 3 Krachtige Leeromgeving

DOEL In groepjes de mogelijkheden van 1 medium leren kennen en verkennen + presenteren 3 andere media leren kennen adhv korte groepspresentaties workshop nieuwe media4

FOCUS OP 4 THEMA’S 5

Als groep beschik je over 1 THEMABUNDEL 2 tablets of PC 1 STAPPENPLAN 1 FICHE FACULTATIEF workshop nieuwe media6

We gaan te werk in 4 stappen workshop nieuwe media7

STAP 1 THEMABUNDEL DOORNEMEN 9u tot 9u30 workshop nieuwe media8

STAP 2 STRUCTUUR BRENGEN 9u30 tot 10u workshop nieuwe media9

STAP 3 AAN DE SLAG 10u tot 11u00 workshop nieuwe media10

STAP 4 PRESENTEREN 11u00 tot 12u10 workshop nieuwe media11

Aanpak wijkt beetje af voor workshop nieuwe media12

Keep in mind In de bundels wordt er soms verwezen naar een bepaald vak (bv PAV), inhouden perfect toepasbaar op andere vakken Als je filmpjes bekijkt, gebruik de hoofdtelefoon De stappenplannen en handleidingen van de verschillende media staan op Dokeos workshop nieuwe media13

En andere… Digitale strips; zie document hoekenwerk op Dokeos WeVideo: => filmpjes (samen) monterenwww.wevideo.com Weebly: => samen een multimediale wiki makenwww.weebly.com InfuseLearning: => interactie, evaluatie en bevraging van lln + bewaren bevraging (vergelijkbaar met Socrative en Nearpod) Games: artikel ‘Games: geen kinderspel’ (Klasse, 2010) => serious games... => 14

Volgende week Toepassingen tablet Nearpod (presenteren, interactie) Mind- en conceptmapping (presenteren, informatie verwerken: via o.m. Popplet, Educreations, T- charts,...) Vakinhoudelijke apps? 15

Verwerkingsopdracht Zie opdrachtsjabloon: 1 vernieuwend medium naar keuze uitwerken Deadline Maandaggroep: 07/04/2014 Vrijdaggroep: 11/04/