Introductie ronde starten, ongeveer een half uur. House of KIKI Opleiding en Netwerk Verkoopstyling Kirsten Funcke - Slager
Netwerk House of KIKI Opleidingen 2007 - 2015 4-daagse praktijk opleiding voor verkoopstylisten 1-daagse theorie cursus voor makelaars Woning- fotografie 2D & 3D Netwerk Vertellen dat ze allemaal in het netwerk worden opgenomen. De mastercourses zijn alleen te volgen voor CNVV-ers
Programma: ‘Uitstel van Executie’ i.s.m. House of KIKI Vanaf 10 maart start uitzendingen! Uitleggen wat we daar doen. Samen met het team, budgetcoach, klusjesman, makelaar en Martijn Krabbe, niet zeggen dat we sponseren!!! 16 afleveringen Programma: ‘Uitstel van Executie’ i.s.m. House of KIKI
Huizenmarkt in Nederland I.v.m. kredietcrisis staan woningen langer te koop: * 2008: gemiddeld 67 dagen * 2009: gemiddeld 86 dagen * 2010: gemiddeld 105 dagen * 2011: gemiddeld 243 dagen * 2012: 11 maanden tot 2 jaar * Begin 2013: 23 maanden Executieverkopen in 2012 gestegen met 7% Verkopers en makelaars moeten zich nu gaan onderscheiden: Scherp prijzen en optimaal presenteren middels verkoopstyling Vertel iets over de kredietcrisis…lange verkooptijd, minder hypotheken worden verstrekt. Makelaars moeten zich gaan onderscheiden
Home Staging betekent letterlijk: Definitie verkoopstyling: Verkoopstyling is een techniek waardoor huizen verkoopklaar worden gemaakt met als doel een snellere verkoop tegen de hoogste haalbare prijs. Home Staging betekent letterlijk: Je huis op een erepodium plaatsen
House of KIKI werkt niet: met diagnoserapporten (maar direct aan de slag methode) De HANDS-ON aanpak volgens het Ann Maurice concept uit Engeland Bespreken voor en na foto; hoezo verbetering? Vóór foto Ann Maurice Ná foto Ann Maurice
Kenmerkend voor het House of KIKI concept: actieve werkwijze van de verkoopstylist(e).
1ste indruk (op internet) Bij al deze foto’s vragen wat ze zouden doen. Denk aan het transparante glas.
1ste indruk (op internet) Bij al deze foto’s vragen wat ze zouden doen. Denk aan het transparante glas.
2e indruk (voor- en achteraanzicht) Bij al deze foto’s vragen wat ze zouden doen. Denk aan het transparante glas.
3e indruk (entree) Bij al deze foto’s vragen wat ze zouden doen. Denk aan het transparante glas.
Categorieën woningen A B C D
Categorie A: 1990 < > 2012 Neutrale en hedendaagse inrichting Goede onderhoudsstaat Moderne badkamer & keuken
Categorie B: Jaren ‘60 – ’80 woningen Ouderwetse inrichting Gedateerde badkamer & keuken Kille tegelvloeren, schoon metselwerk en balken plafonds
Categorie C: Vooroorlogse woningen Bouwval Kleine kamertjes, ensuite deuren, geen dakramen Badkamer & keuken met boiler etc… Geen verkoopstyling mogelijk: 2D & 3D
Categorie D: Leegstaande woning House of KIKI Meubelverhuur:
House of KIKI concept 6 basisprincipes Deperso-naliseren Rommel Zichtlijnen Focuspunt Neutraliseren Sfeer creëren
Depersonaliseren
Rommel opruimen
Zichtlijnen
Focuspunt Bij al deze foto’s vragen wat ze zouden doen. Denk aan het transparante glas.
Neutraliseren
Sfeer creëeren (middels licht)
Sfeer creëeren (middels accessoires)
vóór restyling zonder shop / verf budget met budget -/+ € 500,- -/+ € 1250,-
De statistieken: Onderzoek House of KIKI 2009: 70% van de woningen die langer dan anderhalf jaar te koop stonden, werd binnen 3 maanden verkocht na restyling door een House of KIKI verkoopstylist Onderzoek House of KIKI 2012: 80% van de House of KIKI verkoopstylisten geeft aan dat er méér kijkers zijn getrokken in 2011 / 2012 na verkoopstyling
Factoren waar een verkoopstylist geen invloed op heeft: Ligging van de woning Onderhouds-staat Architectuur Vraagprijs