Schrijver: Diane Heacox, Ed. D. Eerste druk, eerste oplage Titel: Kinderen en… hun manieren van leren. Differentiatie in de klas. Vertaling: Studio Imago.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Reflecteren over het zorgbeleid van de school
Advertisements

Flitsbezoek Onderwijskundige leiders in de klas Reflectie in de school
Moderne Media Marketing, verkoop, distributie Sessie 7.
Co -Teaching Praktisch, actief middel in de klas voor het vergroten/versterken van het handelingsrepertoire van de leerkracht.
WIN WIN Van ordeverstorend gedrag naar ontwikkelingskans
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Gemaakt door: Fardau Kleefstra
Portfolio
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Economie vastgoed © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv.
Tweede wereldoorlog.
Boekbespreking Voorbeeld powerpoint.
Ouderbetrokkenheid op Het Kompas
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
Communiceren met Marloes
VOORLEESWEKEN Voorlezen; elke dag een feest!. WAT IS DE REDEN OM VOOR TE LEZEN? Goed voor de ontwikkeling Tijd voor elkaar Verbondenheid Moment van rust.
Boek: Kleine ontwikkelingspsychologie II: De schoolleeftijd
Niet storen ik maak een boek.
Opvoeden in het onderwijs © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
De heksen Roald Dahl.
Babbelen met ouders… maar niet zomaar!
Stage: Basisschool de Klingerberg
Succesvolle bedrijven © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv.
Continuïteit in het onderwijs Richard Moore. Gelukkige kinderen zijn de beste leerlingen.
Boekbespreking Differentiëren is te leren, Aafke Bouwman
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Contactor schakelingen
Marketing vastgoed © 2012 | Noordhoff Uitgevers bv.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
Noordhoff Uitgevers werkt voor de docent 1 Gebruikers van MW h/v in gesprek met auteurs Welkom.
Moderne Wiskunde & gepersonaliseerd leren
Even voorstellen Merel Hoogendoorn & Ulrike Noordegraaf Wie zijn we? Wat doen we? Welke ervaring hebben we? En wie bent u? Schrijf uw naam op een naamkaartje.
Vaco’s
Differentiëren in de Franse les
Inclusief onderwijs en ZML We beginnen bij het begin; welkom! Wie bent u en wie ben ik?
Projecten van de Universitaire lerarenopleiding Rijksuniversiteit Groningen Omgaan met verschillen in de klas.
KTKU op Fridtjof Nansen groep 7/8 Een keuze uur waarbij alle taartpunten aan bod komen!
Vele wegen leiden naar Rome Over differentiëren in het Primair Onderwijs EDR Studiedag 22 november 2012 Onderwijs op maat Jantine Kuijpers
Naam: 1 Vul je naam in Druk op de startknop om te beginnen Beantwoord de vragen door de juiste digitale tijd te kiezen Kijk aan het eind hoeveel je goed.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Eerste Wereldoorlog. Grote verwoesting Krantenartikel over de bommen op Goes Fokker Dr.l.
Sales Management © 2014 | Noordhoff Uitgevers bv.
Naam: 1 Vul je naam in. Beantwoord zo snel mogelijk de vragen. Kijk aan het einde hoeveel je er goed had. Druk op knop om te beginnen!!
Auteur: Anneke de Jong, Marja Legius en Lieven De Maesschalck Datum: 30 maart 2016 Onderzoekend vermogen.
Praktijkgericht financieel management © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Regels in school Leerlingen van groep 1/2 van CBS De Gearrin:
Cirkeldiagram en sectoren
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
GEDOCUMENTEERD SCHRIJVEN Revisited
Interactief oefenen, formatief toetsen
De Goede Week 2013 op de lagere school.
H1, H2, H3 Nieuw nederlands Klas 3
Naam onderwijsinstelling Datum
Onderwerp en hoofdgedachte
Yoga voor jongeren Singelland VO Surhuisterveen najaar 2017
Interactief oefenen, formatief toetsen
Naar een typologie van scholen
Verwelkoming Dag van het Secundair Onderwijs
Informatieavond Schooljaar
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
marten nubé uitgeverij digitalis
Boekpresentatie GEMAAKT DOOR BART FOKKE DOCENT MEVR TER BEEK KLAS 3B1 DATUM
Opvoeden met grenzen Titel van het boek: Opvoeden met grenzen
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Transcript van de presentatie:

Schrijver: Diane Heacox, Ed. D. Eerste druk, eerste oplage Titel: Kinderen en… hun manieren van leren. Differentiatie in de klas. Vertaling: Studio Imago Redactie: Marita Nijenhuis Uitgever: Jeroen Hoogerwerf Druk: Drukkerij Bariet bv, Ruinen Vormgeving:

Hoofdgedachte van het boek.

Leerzaam Andere kijk op differentiatie

Dr. Diane Auteur van vier boeken

Hoewel sommige denken dat differentiëren alleen maar een hype is, wordt gedifferentieerde instructie al heel lang gebruikt oor effectieve leraren. De klassen van tegenwoordig laten een verbazingwekkende intellectuele verscheidenheid zien en leraren melden dat de verschillen tussen de leerlingen nog elk jaar toe nemen. Toon respect voor het werk dat alle leraren op het moment doen om leerlingen te helpen succes te hebben, maar stimuleer hun professionele groei.

Hoofdstuk 2 Hoofdstuk 4 Hoofdstuk 10